Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Homebox: Eerste kweekje... enkele vraagjes
Collapse
X
-
Re: Homebox: Eerste kweekje... enkele vraagjes
Mmm ik zou het je nog niet kunnen zeggen, na dit weekend dient mijn eigen kast klaar te zijn en dan weet ik of mijn VSA's warm/heet worden of niet.
Het lijkt mij trouwens niet dat ze heet zouden moeten worden aangezien het een voorschakelapparaat is welke dient om de lamp op te starten.
Maar als er een stroom door heen loopt zou een VSA warm kunnen worden mijn inziens.
Haal de spanning er anders even af als de lampen uit zijn en controleer of alles wel goed vast zit.
Slechte contacten kunnen een behoorlijk hoge weerstand geven, wat vervolgens warmte genereert.
Maar een reactie van een ervaren kweker zou zeker welkom zijn.
Comment
-
Mijn 2 buiten planten hebben tot nu toe geen probleem met het "koude" nazomer weer.
Ik ga ze overigens wel binnen zetten onder de lampen.
Vanmiddag naar Growshop spullen halen om kast in te richten dan ff alles testen met mijn 2 buiten plantjes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StoneyD View PostMijn 2 buiten planten hebben tot nu toe geen probleem met het "koude" nazomer weer.
Comment
-
Hey allen, bedankt voor de reacties.
Hoef ik me dus niet zoveel zorgen te maken over die VSA. Ik zal morgen in de Gamma/Brico/Hubo een gipsplaat halen, lijkt me inderdaad nog veiliger dan een vezelplaat van een afgedankte kast.
@kroket225 kub afzuiger)
Comment
-
Hey... sorry voor het laattijdig posten.
Er zijn enkele dingen gebeurd waardoor ik minder tijd had om te posten op het forum.
Maar ik had beloofd foto's te plaatsen en belofte maakt schuld (al zitter er meerdere weken tussen).
Dit zijn de foto's die ik heb genomen net na het posten van mijn laatste bericht, ongeveer een zestal weken terug:
En zo zien de dames er nu uit (gisteren)
035.jpg029.jpg025.jpg031.jpg024.jpg033.jpg032.jpg
Deze zien er erg geel uit. Ik heb gelezen dat dit wellicht aan de voeding ligt (tekort te veel?), ik geef plagron Grow aan de kleintjes. Als iemand tips heeft om ze op het juiste pad te brengen, die zijn steeds welkom. (Ik maak geen gebruik van ph- en andere meters om de grond te testen)
Mijn fotokwaliteit is niet goed, maar ja... ligt dat aan toestel of aan mij??
(Ik hoop dat het lekker wordt en dat ik voor de laatste keer naar de local dealer ben moeten stappen)Attached FilesLast edited by B00N3N; 29 October 2010, 15:57.
Comment
-
Comment
-
Ja, dat was stom zeker?
Er waren enkele grote bladeren die gelig werden, leken niet erg gezond? Dus die heb ik afgeknipt.
Bij andere heb ik gepoogd een stekje te nemen...
Doe ik dat in het vervolg dan beter tegen de stengel aan? Of blijf ik daar nog best gewoon vanaf?
Comment
-
Tja, goed of fout laat ik liever aan de experts over in deze, maar ik ben het nog niet eerder in kweekverslagen tegen gekomen. Gele bladeren laat men meestal zitten, worden nog voedingstoffen aan onttrokken, bruine bladeren kun je er af halen.
Maar geen idee wat je het beste met een heel kaal stengeltje kunt doen.
Comment
Comment