Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Homebox: Eerste kweekje... enkele vraagjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Homebox: Eerste kweekje... enkele vraagjes

Ik denk niet dat het zo een grote invloed zal hebben/heeft gehad. In het vervolg zal ik me niet laten verleiden en de gele blaadjes laten hangen.

Nog effe in het hok geweest, van nu af probeer ik altijd het fototoestel mee te nemen (als ik er aan denk natuurlijk)

De kleintjes (2X Psicodelicia - fem.) zijn 14 dagen na het ontkiemen op 12/12 gezet. Die staan nu bijna 4 weken in de tent. Vandaag laatste keer Plagron grow gegeven.Normaal mag dat tot ongeveer 1 week in de bloei denk ik... ik deed nu tot 3, bijna 4 weken. Vanaf morgen of overmorgen de Plagron Bloom?
    009.jpg010.jpg011.jpg

De onbekende soldaat. Hij staat na 2 weken groei nu een volle 6 weken in bloei (5 weken met Plagron Bloom) Nog een weekje of 2 zou ik denken ???
    Ik heb hem getopt, vandaar de 4 'hoofdtoppen'. De aansteker is voor de show, zo doen de echte dat ook
    003.jpg008.jpg007.jpg

Dan de 2 Super skunks (fem). Zij staan op het zelfde regime als de onbekende. Dus vanaf morgen gaat week 7 van de bloei in. Normaal moeten deze rond de 8-9 weken bloeien dus hopelijk wordt het wat binnen 14dagen.
    Nr1: Hij staat op een verhoog omdat hij niet mee kan met het groeitempo van de andere. Hij heeft wel een mooie vertakking van laag bij de grond (heb ik niet getopt), wellicht is zijn groei hierdoor belemmert, maar de opbrengst zal gelijk blijven of meer zijn denk ik.
    006.jpg005.jpg
    Nr2: hij is groot, maar de toppen zijn erg dun en schaars, ik verwacht niet veel op vlak van opbrengst.
    004.jpg
    Last edited by B00N3N; 3 November 2010, 21:58.

Comment

Je kunt de laatste twee weken al stoppen met voeden, eventueel de planten klieven en zo'n 3 dagen in het donker. Deze punten zijn uitgebreid beschreven in een aantal kweekverslagen, waaronder deze. In de latere post wordt specifiek ingegaan op het einde van de kweek.

Comment

speur rond op het forum helpt echt ^^
        ik ben maar nog het begin...

Comment

Ik heb best wel al meerdere kweekverslagen doorlopen. Probleem is meestal dat ik een overflow aan info krijg, terwijl die soms tegenstrijdig is en bovendien zelden blijft hangen als ik stoned zit te surfen.
          Het verslag van $ir_Smoke_Allot heb ik al meerdere malen doorlopen in de begin fase van mijn kweekje. Er staat zo een boel nuttige info in dat ik eigenlijk een soort van korte samenvatting zou nodig hebben En het knakken/klieven daar denk ik me nu nog niet aan te wagen... misschien eens uittesten op de kleinste, maar lijkt me toch niet evident.
          Ik denk dat ik ze dan maar tussen de 2-3 dagen in het donker zal zetten, al dat ik er toch nog steeds niet zeker van ben wat nu het best is. ?
          (Ik verdiep me verder in de literatuur)

Ben ondertussen al aan het uitkijken voor nieuwe zaadjes... die vind ik overal toch erg duur. Denk aan regulier zaad; sterker, minder kans op herma en kan eventueel zelf zaad mee proberen kweken dan is die kostprijs toch ook weg. Sommigen vragen toch erg veel voor 5 zaadjes, ze mogen nog gefem. zijn, meer dan 12€ per zaadje vind ik er toch over.
          Via dit topic ben ik al ver geraakt in mijn zoektocht, maar tips zijn steeds welkom.

Bij http://www.happydude.nl staan een hele boel zaden (regular) aan 5/8,50€, zou dat de moeite zijn? Of is goedkoop zaad per definitie af te raden

Comment

Bezig...
          X