Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dennerle tl geniaal of brilliant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dennerle tl geniaal of brilliant

    Korting op 420shop
    Hoi mensen.

    Ben het ergens op het forum al eens tegen gekomen, maar hoor er noooit niemand meer over.
    Hoor alleen over warmwhite en coolwhite voor optrekken zaadjesz of micro.
    Heb van de week een " tropical- super color plus van dennerle gekocht, en volgens mij is het lichtspectrum van die lampen veel beter dan die standaard philips kleuren.

    Probeer ik opnieuw het wiel uit te vinden of hebben nog weinig mensen dit gerobeerd?

    alvast dank

    #2
    Re: Dennerle tl geniaal of brilliant

    Dat je 't wiel opnieuw probeert uit te vinden zal ik niet zeggen.
    Wel zijn anderen je al voor geweest te gaan kijken naar aquarium TL lampen,
    kijk bijvoorbeeld maar eens in dit topic: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-UVB-spectrums

    Je zegt dat de kleur van jou lamp volgens jou beter is.. Nu weet ik wel hoeveel K(elvin) de Philips lampjes afgeven,
    Maar niet wat de kleurtemperatuur is van jou nieuwe lamp, kan je eens wat meer vertellen hierover?
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #3
      Re: Dennerle tl geniaal of brilliant

      chloroabs.gif03.jpgChlorophyllAbsorption.jpgP24f1.gifchlorofyl absorptie.jpgpsnpigmentspec.gifabsorption-spectrum.jpg

      Bovenstaande golflengtepieken is waar de plant pigmenten hun optimale adsorptie hebben. Als je lampje daar aan voldoet ben je n de buurt, zoek eens het kleurspectrum van je lamp op.

      Comment


        #4
        Re: Dennerle tl geniaal of brilliant

        bedankt voor reactie, maar ben echt n noob met computers. krijg dat lichtgrafiekje nooit op t forum.
        Lamp heeft een piek in blauwe en heel breed spectrum in het oranje/rode.
        kleurtemp is 4100 kelvin en op 10 cm geeft ie 3200 lux.

        Heeft een beetje paarsig kleurtje als ie brand.

        groet en dank

        Comment


          #5
          Re: Dennerle tl geniaal of brilliant

          Hoi Kroket, volgens je link zou het een wonder moeten wezen...( voor waterplanten dan tog)

          Mag ik er vanuit gaan dat wat voor de ene plant goed is , voor de andere nooit slecht kan wezen??

          Ga t maar gewoon proberen, ervanuit gaande dat god geen onderscheid heb gemaakt,,

          laters

          Comment

          Bezig...
          X