Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Setup hulp nodig..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Setup hulp nodig..

Korting op 420shop
    Beste kweekers,

Ik heb een aantal vragen voor jullie aangezien ik graag me eigen plantje wil kweken en daarna lekker oproken.
    Alleen ben ik een vette NOOB en heb er de ballen verstand van.. nouja miss een heeeeel klein beetje!!
    De bedoeling is om van een stekje te gaan kweken, het gaat dan ook om 1 plant.

Nu ben ik dus bezig een plan voor een Kastje te maken en de eerste vraag is wat voor afmeting dat zou moeten zijn voor 1 plant?

Zeer waarschijnlijk gebruik ik een 15watt led kweek lamp, is dat goed voor 1plantje?(specificaties:

*Voltage : AC 90~260V AUTO-ADAPTIVE

5mm super bright LED

aantal led's: 225 pcs ( RED: 165, Blue: 60 ) Blue light LEDs: 465nm wave length

Red light LEDs: 650nm wave length

*omvang: 30.5 x 30.5 cm (12” x 12”)

Power: 15 W ))))

Verder heeft mijn huis een afzuigsysteem voor toilet en douche, waarvan ik bij de motor van dat systeem een extra buis op wil zetten voor de afzuiging. wat zou ik kunnen gebruiken voor de luchttoevoer? gewoon een gat goed genoeg??(met labirint natuurlijk?)

Dit is wat ik eerst allemaal kon bedenken.. volgt vast nog meer!!

Alvast bedankt

Newbienob
    Last edited by Newbienob; 16 September 2010, 17:08.
    Peel me i'm fat free!

Re: Setup hulp nodig..

De afmetingen van de kast liggen helemaal aan jezelf en de ruimte..
    Je bepaalt zelf hoe groot, of hoe klein je plant wordt door de manier van groeien..

Led verlichting (IN MIJN OGEN) staat nog te veel in de kinderschoenen, het lampje waar jij mee komt zou ik eerder als aanvulling gebruiken in plaats van als hoofdverlichting. Wil je de wattage's en warmte toch binnen de perken houden zou ik voor spaarlampen en/of tl verlichting gaan.
    Hoe meer hoe beter want (onder andere) licht = gewicht.

Als aanzuiging kun je inderdaad een passieve inlaat gebruiken, dat wil prima.
    Echter is het klimaat in de kast hierdoor vaak wel lastiger te regelen.
    Verder kan de lucht ook prima afgezogen worden met de door jou bedachte manier, zo heb ik ook een kweek gedraaid..
    Hou er echter wel rekening mee dat de afzuiging harder (en zachter) kan gaan draaien op het moment dat jij aan het douchen bent,
    of eens lekker een potje zit te schijten.. Het klimaat in de kast zal hiermee ook veranderen.

En voor het geval dat je dit topic nog niet had gezien, het heeft mij ontzettend veel geholpen (en nog steeds).
    Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Ik ben het volledig eens met wat Kroket zegt. TL's en Spaarlampen zullen jou zeker tot je doel brengen. Hou er wel rekening mee dat stekken niet zo gemakkelijk te vinden zijn. Als je er een vindt dan moet je zeker zijn dat het een gezonde is en dat ze goed geworteld is. Vochtigheid is heel belangrijk voor je stekjes dus ga daar zeker wat over opzoeken. 1 plantje heeft maar een eenvoudige set-up nodig dus met micro set-ups (kijk wat rond hier) op het forum zou je er moeten geraken.

Hou er wel rekening mee dat zo'n plantje wel wat kan 'geuren', vooral tijdens de bloei dus dat je misschien een koolstoffilter zal nodig hebben om dit wat te filteren (zoek wederom daar wat info over op ).

Veel succes!!!!!

Comment

als je een 15 watt lampje gaat gebruiken.wie gaat je de stek gevenje geeft alleen maar ellende.ik zou je niks geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
          wie gaat je de stek gevenje geeft alleen maar ellende.ik zou je niks geven.
          Is niet echt een sympathieke opmerking van jou. Als m'n beste vriend stekjes heeft zal die er mij echt wel 1 geven, ik weet niet hoe dat bij jou precies zit maar als dat niet zo is dan vind ik dat maar triestig. Dus het kan perfect dat deze kerel 1 stekje kan bemachtigen... Snap echt niet het nut van jou post...

Comment

geloof me hij gaat echt geen stek krijgen

Comment

Kroket en Jona super bedankt.
              Ik heb zojuist gesproken meteen vriend die al een aantal jaar meedraaid in kweken en hij heeft mij veel tips gegeven.
              Afmetingen hokjuh worden Hoog 150cm Breed 120cm en diep 60cm.
              Hierin komen 2 misschien 3 plantjes in te staan onder een 400Watt (natrium) philips lamp.
              Afzuiging is geregeld doormiddel van het afzuigsystem in het huis. Gaat gelijk boven op het dak uit de schoorsteen..(zal niemand hier iets van ruiken????)

Kast verf ik van binnen helemaal wit. moest et nou hoogglans of mat...ik zoek et even op.haha
              alleen zit ik even met de toevoer van de lucht omdat ik nu niet precies weet hoeveel er afgezogen word.

Ook heb ik besloten omdat het me ook om het proces zelf gaat en niet echt om de opbrengst dat ik lekker begin vanuit mooie zaadjes.
              Enne Tumble Trimmert jij ook super bedankt voor je positieve reactie)

alweer bedank jongens!!

greetz
              Last edited by Newbienob; 17 September 2010, 13:15.
              Peel me i'm fat free!

Comment

kijk dat zijn de berichten.je aanzuiging kan je gewoon passief doen.het aanzuigpunt moet 2 keer zo groot als het afzuigpunt zijn.vanboven afzuigen vanonder passief aanzuigen.dit kan je door een dubbelebodem doen of een labyrint

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
                  ...het aanzuigpunt moet 2 keer zo groot als het afzuigpunt zijn...
                  Anybody, correct me if I'm wrong!! Het is in mijn beleving zo maar kan het natuurlijk ook fout hebben..

Over de vraag van de afzuiging. Ik heb hetzelfde gedaan.. (5 plantjes, nagenoeg dezelfde afmetingen als jou, alleen minder hoog).
                  Eigenlijk heb ik gedurende de hele kweek buiten nauwelijks iets geroken, de meeste geur is al dusdanig verdund..
                  Zo af en toe kwam me eens een vleugje tegemoet zetten (vooral de warme windstille dagen) maar niks alarmerend.
                  Het knippen was wel rampzalig, dat was 2 huizenblokken verderop nog te ruiken letterlijk..

Ik zeg er bij, op dat moment woonde ik in een "asociale buurt" met veel sociale contacten.
                  Al had ik het hele huis vol gehad en was ik crack in de tuin aan het koken zou er nog niemand zijn die er iets van gezegd had.
                  Laat het dus ook een beetje van je buurt af hangen, de mensen die wat ruiken weten niet of jij 1 of 200 planten hebt staan..
                  Hou ook rekening met ramen, op straat mag de geur wellicht verdund genoeg zijn om het niet meer te ruiken,
                  maar mevrouw buurvrouw die op de eerste verdieping uit het raam hangt om een peuk te roken zou het nog prima kunnen ruiken..
                  - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                  - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Volgends mij zegge jullie alebei het zelfde DE uitlaat boven inlaat onder...of ben ik nou gek...of stoned..vast wel haha..
                    Peel me i'm fat free!

Comment

maar ik zeg dat het inlaatgat 2 keer zo groot moet zijn als het uitlaat gat.

Comment

Ja, jullie zeggen zowat hetzelfde. Lucht erin moet onderaan, lucht eruit bovenaan.
                        Waar de lucht eruit moet hang je een afzuigapparaat (ventilator of hoe je het wil noemen).

Wat je hoogte betreft zou ik hem 2m hoog maken, 1m50 is echt krap met HPS lampen, die planten willen wel eens monstertjes worden . Hangt uiteraard ook af van wat je wil zetten maar als je haze of amnesia ofzo in gedachten had dan moet ie echt 2m hoog wil je niet moeten gaan klooien met scrogs knakken, toppen en dergelijke (niet dat het zo lastig is maar ik laat persoonlijk liever de plant z'n gang doen).

Greetzzz

Comment

He Jona,

okee dat is nu dan duidelijk thanx, maar kun jij me duidelijkheid geven over de grote van de in en uitlaat dan...
                          inlaat 2 keer zo graat als uitlaat??? of andersom??
                          Tevens kan ik helaas niet hoeger dan 1,5mtr dit door een schuin (zolder)dak.
                          Maar ik ga zeker bij jullie informeren welke planten mooi passen in/onder deze setup...

Ik ga overigens letterlijk NU beginnen mt de bouw van de kast en wilde graag live foto's plaatsen met uitleg cq, vragen maar mag dat hier of moet ik een ander topic ergens anders openen??

Greetz en thnx!
                          Peel me i'm fat free!

Comment

Over hoe groot die ingangen moeten zijn hangt af van wat je fan afzuigt dus zeggen dat het dubbel zo groot moet is onzin (kijk maar eens naar de tentjes, daar heb je zeker 10x zoveel inlaat als uitlaat...). Hangt dus echt af van de afzuig die je gaat installeren. Is er nog de mogelijkheid om bij te snijden/zagen als ze te klein zijn? Zoja dan zou ik de inlaat (waar de lucht in gaat) 1,5x groter maken (zo creeer je mooi onderdruk en wordt je geur altijd door je filter gestuurd via je afzuig en kan die niet ontsnappen tussen spleetjes). Als dat gat te klein zou zijn (bv dat je je deurtje amper open krijgt of je tent gaat te hol gaan staan ofzo) dan weet je dat het inlaatgat wat groter mag. Maar om hier te discussieren over hoe groot dat precies moet zijn... Ik kan m'n tijd beter spenderen, moet je zelf een beetje gaan bekijken

Ivm met je hoogte, het is perfect mogelijk natuurlijk maar je zal geen overschot hebben. Dus goed dat je ons up to date zal houden . Ik raad je aan geen lange groeitijden te nemen en zeker geen hazes te zetten (geen te pure sativas met andere woorden dus). Mocht je dat wel willen doen dan moet jij ZEKER iets opzoeken over: Toppen, Knakken, scrog

Greetzzz

Jona

Comment

Je mag gerust hier gewoon verder gaan newbienob, blijft het ook overzichtelijker om te volgen!
                              Succes.

Comment

Bezig...
                              X