Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Hallo, ik heb een verlengsnoer nodig omdat ik op die plek geen stopcontact heb. Kan ik gewoon een geaarde haspel gebruiken ? En daar de davin hobbytimer in doen ?
alvast bedankt !
Xactly. Meestal is het 0.75mm2 wat er op een haspel zit.
Voor een enkele lamp kan dat wel maar het is niet optimaal natuurlijk.
Je moet m inderdaad wel helemaal uitrollen en zorgen dat er niemand over de draad kan struikelen.
10 meter moet wel lukken a 2.5-3A , hoe langer je kabel hoe hoger de weerstand dus dan kan het varieren wat je aan stroom erdoorheen jaagt, haspel uitrollen want je maakt in principe een spoel / weerstand en dus hitte ontwikkeling.
Je zou ook een YMVK kabel kunnen leggen van 3x 2.5mm2. Of een pvc buis over de plint met losse 2.5mm2 installatie draad naar een aantal spat waterdichte opbouw wandcontact dozen. Maar beide goed vastzetten want niet geschikt voor buigen.
Toch nog een vraag heb eigenlijk liever een stekkerdoos met 15 meter kabel. Zag er net 1 maar die was70 euro. Veder kan ik ze niet echt vinden iemand sugesties ?
Als je zoveel meters wilt gaan afleggen zou ik zelf toch een vaste kabel trekken. YMVK Kabel is al een keer aangehaald. Een haspel moet je afrollen en dan mag de kabel al niet op een hoop opgerold liggen want dan heb je weer het effect van een spoel. 15 Meter kabel geeft zo'n rotzooi in huis, een vaste kabel kan je veel netter wegwerken.
Toch nog een vraag heb eigenlijk liever een stekkerdoos met 15 meter kabel. Zag er net 1 maar die was70 euro. Veder kan ik ze niet echt vinden iemand sugesties ?
Zelf maken, je kan een losse stekkerdoos (zonder kabel) kopen. Dan kan je daar elke lengte kabel aan vast knuppen.
Anders kan je een bestekkerde stekkerdoos vaak openschroeven en de kabel vervangen.
Je kan ook een verlengsnoer + stekkerdoos gebruiken natuurlijk, het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn
Het enige geaarde stopcontact is bij de cv ketel. Stekker van de cv ketel haal ik er uit daar doe ik dan een stekerdoos in. En daar steek ik de cv dan weer in zegmaar. En dan ook de stekkerdoos die naar de tent loopt zegmaar. Die wil ik netjes langs de muren laten lopen naar een plek in de kamer waar een raam is vandaar de hoeveelheid meters
Hoop dat het een beetje te begrijpen is haha maar indd ja kroket daar had ik helemaal nog niet aan gedacht ga gelijk ff kijken
Ff uitvogele hoeveel watt die cv ketel gebruikt , zoals ik onder heb gepost 3600w totaal op de groep anders vliegt je installatie-automaat er uit. En dat vinden de plantjes niet fijn
Gewoon zo rekenen, heb je langer dan 10m pak je 2.5mm installatiedraad en dan kijk je op welke groep je die aansluit en het totaal van die groep kun je max op 3600 watt uitkomen.
Ketelhuis even gekeken maar zie alleen de kw. Dat is 22.8 kw. Maar 1 kw is toch 1000 watt ? Dan betekent het toch dat hij bijna 23 000 watt is ? Wat zoiezo niet zou kunnen neem ik aan want dat is wrl heel veel. Snap er geen fuck van haha. Ga er maar gewoon vanuit dat 1 lamp van 600 watt wel gaat anders ff kijken. knalt hij er uit dan weet ik dat ik minder moet gebruiken op die groep er staat ook nog een tv op.
Ik denk dat dit slaat op de energie (warmte) die je CV kan leveren door gas te verbranden. Een CV vraag hooguit wat stroom voor de pomp, ventilator en besturing en dat komt niet snel boven de 200W.
Dan zou ik me er geen zorgen over maken
Tv zal niet veel trekken maar heb je bijv. een wasmachine of magnetron op dezelfde groep dan trekt dat al gauw 3000watt
Comment