dag beste mensen even een snelle vraag waar ik graag een antwoord op wil , ik wou 2 cob led lampen van 100watt ( per stuk) in een tent hangen , nu vraag ik me af of ik een ballast nodig heb of gewoon zo mag insteken , ik wil natuurlijk veilig aansluiten . https://kingofleds.eu/collections/op...100w-3500k-cob het gaat over deze lamp
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vragen over hoe ik cob led lamp aansluit
Collapse
X
-
Je bedoelt een driver... die zit bovenop het koellichaam gemonteerd, dus deze kun je dus zo in het stopcontact steken. Als je een relais bedoelt, dan zeg ik 'nee, maar gebruik wel een degelijke schakelklok'. Een ballast gebruik je alleen bij gasontladingslampen zoals HPS of TL.
Wat de beste lamp is hangt af van je kweekoppervlak. Is die rechthoekig (plm 100x60) dan zijn 2 lampen van 100W effectief. Is die vierkant (plm 80x80) dan zou ik voor 4 lampen van 55W gaan (geld is geen probleem toch? ).
Comment
-
Ze gebruiken geen lenzen en hebben een ander soort koelblok (extrusieprofiel i.p.v. pennen). Die lenzen zijn m.i. onzin; het enige is dat ik het er wat beter uit vind zien dan zo'n kale COB. Het koelblok is naar mijn inschatting ietsjes zwaarder maar net zo efficient. Uiteindelijk zul je er toch een fan op moeten richten om te helpen, alhoewel in een grotere tent dat misschien niet eens nodig is (?). Succes met je afweging!
-
danku medglow om steeds te antwoorden , ik zit wel in de knoop nu want ik wou 6x100 watt nemen in een tent van 200x120cm of 180x120 maar deze maten vind ik dus nergens , enig idee waar je deze maat tent kan vinden ?
-
Comment