Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke tent en inrichting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

@Slome Joop: Ik ga zeker een verslag proberen te maken, de zaadjes: ik heb gekozen voor feminiseerde Bruce banner of te wel hulk berry.. & amnesia. Ik kreeg er ook nog gratis de critical 2.0 bij ...
    Verder ben ik blij met je opmerking over mijn post dit doet me een plezier.

Comment

• Jura
      Jura commented
      Editing a comment
      bruce banner topperrrrrrrrrrrrrrrrrrrr !!!!!!

• Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Ik ken het niet, maar ik weet dan ook niet zo veel van soortjes. Een Critical variant had ik vorig jaar ook en was toen mijn favoriet.
      Het zijn geen auto's neem ik aan? Daar had je het in het begin over. Foto's zijn volgens mij handiger onder een lamp.

Laat je niet gek maken hoor, als je de basis spulletjes hebt kan je hele leuke kweekjes doen. Al die toeters en bellen kan je bij een volgende kweek ook nog aanschaffen en zijn absoluut niet noodzakelijk voor een geslaagde oogst.

@Slome Joop: idd in het begin was ik van plan om met auto zaadjes te starten, maar na een paar keer lezen over hoe en wat, vond ik dat niet nodig. Ik denk dat ik er wel in kan slagen om de licht cyclus te geven die ze nodig hebben, maar ook dat je zelf beslist wanneer je over gaat naar de bloei fase. Ik heb gelezen dat een auto flower zelf in bloei gaat... Het is allemaal nog zo nieuw voor mij, ik moet zeker meer lezen, er is zoveel informatie over en uitleg.

Comment

• Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Geen auto's, goeie keus!

binnen geen auto's !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Comment

Ik ben begonnen met alvast een kweekschema te maken, de voeding moet er zowiezo nog bij maar tot nu toe heb:
      -Week/periode
      -Fase
      -Licht cyclus
      -Temperatuur
      -Luchtvochtigheid
      -Water
      -P.H
      -E.C
      kweekschema.jpg​Wat zou ik er nog kunnen bij plaatsen buiten de voeding?

Comment

• Jura
        Jura commented
        Editing a comment
        ziet er goed uit !

De zaadjes zijn aangekomen, de lamp is ook binnen. Nu nog wachten op het tentje

. seeds back.jpg Marshydro.jpg seeds front.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        O M G !!!!!!!!!!

Hij heeft zaad van royal queen seeds!!!!!!!!!

• Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        Weet hij straks ook gelijk wat herma's zijn

• Haze smoker
        Haze smoker commented
        Editing a comment
        Hoeft niet mis te gaan hoor heb al 3 amnees en 2 silver haze gekweekt van Queen alle oud zaad niks herma’s gehad gelukkig

Hier ben ik weer, het tentje is ook gearriveerd
      20200528_172146.jpg 20200528_172203.jpg
      Na een beetje klungelen is het toch gelukt, de bodem moest aan de binnenkant
      Ik ben al aan het opzoeken hoe en wat maar ik heb toch een paar vragen.
      20200528_172232.jpg 20200528_172249.jpg
      De filter best aan de buitenkant hangen? en wat is de voorkant en achterkant?
      20200528_172308.jpg
      Dit luchtkanaal komt dit op de filter en dan naar buiten?
      Volgens mij kom ik luchtkanalen te kort in de tent zitten een stuk of 6 gaten en ik heb maar 1 luchtkanaal....
      Ik gok dat ik nog een luchtkanaal moet zorgen die voor verse lucht zorgt of ben ik mis?
      Voor de lamp...dat moet nog een ander stekkertje krijgen want daar zit een engelse op
      Alvast bedankt voor jullie reactie.
      Ik ben er bijna maar ik moet nog een paar dingen goed uitzoeken.

Comment

Als het goed is zie ik een paar lussen hangen in je tent daar kan de filter in
        als dat niet zo is
        kan je met een paar kleine spanriemen die wel ophangen aan de buizen aan de bovenzijde van je tent warmte stijgt dus die wil je daar wegzuigen
        de grote openingen aan de onderzijde kan vanzelf verse lucht in normaal

en dan kan je zelf kiezen of je ook de afzuiger in de tent wilt hangen dus
        filter - darm - afzuiger - darm naar buiten
        zo weinig mogelijk bochten maken
        elke bocht is weer wat verlies
        Sucses

Comment

Haze smoker: Dank je voor je reactie.
          Verse lucht vanonder en filter vanboven...en zo weinig mogelijk bochten
          De filter kan binnenin vanboven. En dus zal ik nog wat moeten bij bestellen voor de nieuwe lucht toevoer. Kga nog wat meer lezen, en kijken wat ik nog kan voor bereiden... ik heb ondertussen gevonden dat mijn led licht vergelijkbaar is met 307 watt hps licht .... 20200528_212847.jpg
          Ik heb er zin in, dat de grenzen maar snel open gaan zodat ik naar de growshop kan gaan.

Comment

• Jura
            Jura commented
            Editing a comment
            je led is 307 watt vergelijkbaar met 500 watt hps licht

de luchttoevoer zijn die gaten die onderaan op zij zitten daar zit een gaas in om ongedierte buiten te houden , het enige waar je rekening moet mee houden is dat er lucht binnen kan maar geen licht !!!
            kan je oplossen met een kartonnen doos waar je een labyrint van maakt die je dan voor de gaten zet

er is nog een oplossing voor de aanzuig dat is een aanzuig bak maken met G-tools luchtinlaaten , is natuurlijk even klussen en kost iets !

hoeveel ruimte heb je nog over tussen plafond en bovenkant tent ?
            Last edited by Jura; 29 May 2020, 07:37.

@Jura: Niet veel ruimte tussen de tent en plafond, ik gok een 30cm.
          Vraag je dit omdat je wilt voorstellen om de koolstof filter buitenkant bovenop de tent te plaatsen?
          want dit is jammer genoeg geen optie die past niet tussen mijn tent en plafond.
          De tent is wel volledig licht dicht, dat is geen probleem, gisteren de lamp erin gehangen en is gekeken hoe het eruit zag.
          500 watt zeg je ... dat is super toch?
          gt-regelbare-buisventilator-400m3-125mm.jpg
          G-Tools regelbare buisventilator 400m3 ∅125mm

Voor de lucht toevoer wilde ik voor deze gaan...
          Ik wil gewoon een goede setup waar ik mee kan beginnen en leren hoe alles in zijn werk gaat.
          De gaten onderaan zijn met een soort van fribees dicht gemaakt, (zelf erin moeten zetten) 4 stuks 2 voor de buitenkant en 2 voor de binnen kant.
          De Frisbees hebben ook een witte bekleding zoals de binnenkant van de tent, ik dacht dat die daar moesten.
          Alvast bedankt voor je reactie
          Last edited by Spiritblue; 29 May 2020, 09:23.

Comment

een voorbeeld
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

Comment

• Jura
            Jura commented
            Editing a comment
            de reden waarom ik om de hoogte vraag tussen je plafond en tent is om een aanzuig bak te maken , dan heb je geen toevoer motor nodig ( minder lawaai geen stroom verbruik en aanzuig gaat automatisch

Comment

• Jura
            Jura commented
            Editing a comment
            die is te krachtig !!

onderaan links vooraan is er een gat die je kan dicht trekken met een koord welke diameter heeft deze ?
          Last edited by Jura; 29 May 2020, 12:32.

Comment

@Jura: Het gat is iets groter dan 125 diameter , maar zoals je al zei kan deze dicht gespannen worden.
            20200529_123619.jpg
            Dit is wat ik nu heb, rechte lijn naar filter en uitlaat naar buiten maar het lucht kanaal en de filter komen niet overeen met elkaar, moet deze passend zijn?
            De setup dat je nu ziet is enkel om te proberen , qua plaats, martiaal, enz....
            Maar denk dat het zoals de foto is ongv. (word nog goed afgesteld)
            Ik heb nog een vraag over de led....
            20200529_125315.jpg
            Er zitten 2 regelaars op, is dit waar ik moet instellen welk licht en graden ze moeten hebben bij elke fase van de groei?
            Last edited by Spiritblue; 29 May 2020, 12:56.

Comment

• Jura
              Jura commented
              Editing a comment
              volgens ik zie op foto zijn deze regelaars om de led te dimmen zou ik zo laten staan ( zijn % die erop staan om volle kracht of halve kracht lichtsterkte )

wat bedoel je met ( maar het lucht kanaal en de filter komen niet overeen met elkaar ) ?

denk dat je mis bent met montage van het luchtkanaal

de flens die op de geluidsdemper zit deze eraf en je flexibel rechtstreeks op de geluidsdemper !!!!! ( kan je met bind strip aantrekken ) 0158291136_hi.jpg
            die flens zit erbij voor montage in een kast
            Last edited by Jura; 29 May 2020, 13:10.

Comment

20200528_172308.jpg
              Last edited by Spiritblue; 29 May 2020, 13:08.

Comment

Bezig...
              X