Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DIY lampsysteem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: DIY lampsysteem

ja ik heb besloten om inderdaad te gaan scroggen, voor de rest qua lampen ga ik het proberen met de 6 van 11W en 2 van 18W
    en dat dan met de automatic mary van greenlabel seeds
    of het wat wordt zie ik vanzelf wel, het is en blijft tenslotte maar een experimentje,

bedankt voor alle hulp en verdere info en tips zijn natuurlijk altijd welkom!

Comment

of denken julie dat het een beter idee is om 2 T5 lampen van 54W en 4000K te gebruiken!?

Comment

In 4000 K zit veel blauw: dit is goed om te groeien, maar voor de bloei zou ik toch voor 2700 K opteren. T5 lampen geven in ieder geval een betere lichtspreiding dan spaarlampen, die eigenlijk opgevouwen tl's zijn. Let wel op met je armatuur: T5 is verkrijgbaar in HO en HE. De zelfde wattages hebben verschillende afmetingen. Overigens kun je net zo goed de nieuwste TL D lampen gebruiken. Met EVSA hebben ze de zelfde levensduur. Zowel de lampen als de armaturen zijn goedkoper dan de T5.
        Last edited by Xtreme; 7 December 2010, 17:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
          In 4000 K zit veel blauw: dit is goed om te groeien, maar voor de bloei zou ik toch voor 2700 K opteren. T5 lampen geven in ieder geval een betere lichtspreiding dan spaarlampen, die eigenlijk opgevouwen tl's zijn. Let wel op met je armatuur: T5 is verkrijgbaar in HO en HE. De zelfde wattages hebben verschillende afmetingen. Overigens kun je net zo goed de nieuwste TL D lampen gebruiken. Met EVSA hebben ze de zelfde levensduur. Zowel de lampen als de armaturen zijn goedkoper dan de T5.
          ik heb die TL D's opgezocht en die zijn inderdaad een stuk goedkoper, bedankt!
          maar ze hebben alsnog een temperatuur van 4000K, dat dat eigenlijk teveel is voor bloei heb ik inderdaad gelezen maar zou dit betekenen dat de plant in die periode totaal ongevoelig is voor de lamp of houd dit gewoon in dat de opbrengst dan wat minder is?

Comment

TL D met de code 827 heeft een temperatuur van 2700K (warmwit). Het is een vrij gangbare tl-buis, die ondermeer in kledingzaken en cafe's worden gebruikt. Code 865 (koudwit) is een groeilamp met een temperatuur van 6500K. Deze wordt wel in slagerswinkels gebruikt, omdat het vlees er zo lekker rood door uitziet.
            Last edited by Xtreme; 7 December 2010, 20:20.

Comment

wat alleen weer een beetje vervelend is, is dat de 58W versie van deze TL-D lamp alleen in een lengte van 150cm te verkrijgen is en aangezien ik die ruimte niet heb wordt het weer verder zoeken naar een alternatief.
              Last edited by mickeys; 10 June 2014, 14:49.

Comment

Bezig...
              X