Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
greensell 240 quantum board vs alibaba quantum board.
Collapse
X
-
Hmm, de link die je hierboven post werkt niet op windows. (is een link voor (anroid) apps)
Ik zit hier zelf ook al heel lang te twijfelen om quantum boards op Aliexpress te bestellen. Maar ik vertrouw het toch niet denk ik.
Dit omdat ik er niet van overtuigd ben dat het echt om officiele samsung lm301b/h diodes gaat. En dat is nogal belangrijk..
Eigenlijk ben ik deze week tot de conclusie gekomen dat ik gewoon iets betrouwbaars bestel..
De reden daar voor is eigenlijk niet enorm waardevol. ik had een "Officiele xiamo 27W" lader besteld die nep bleek te zijn... (ligt nu in de prullenbak)
Terwijl alle comments en reviews onder het product allemaal 5 sterren en positief waren..
Dit is kan dus net zo zijn met die quantum boards. Reviews zien er goed uit, maar wat zegt het?
De enige verkoper waarvan ik wel zeker durf te zeggen dat ze betrouwbaar zijn is Kingbrite op Alibaba.
Maar die zijn in verzendkosten dan weer heel duur, als je daar dan nog importkosten overheen krijgt kun je net zo goed iets in Nl kopen.Last edited by Nederhigh; 8 July 2020, 11:06.
Comment
-
Waldpiek Mogelijk zijn de verzendkosten van kinbgite nu extra hoog ivm Corona. Ik zat te kijken naar een lamp van 240 euro. 95 euro verzendkosten + btw??
dan heb je dus kans dat je 335+28% betaald. En Greensell is ook wel een dure shop natuurlijk.
-
Ik koop regelmatig in China, maar alleen als de prijs zo laag is dat ik er een gokje mee durf te wagen. Meestal gaat het goed of krijg m'n geld terug van de klantenservice omdat het geleverde echt zwaar onder de maat is maar soms loopt het inderdaad fout en ga ik (in mijn geval) voor een klein bedrag het schip in.....
Ik zou het risico niet durven lopen dat er goedkope rommel leds in zitten ipv Samsung. Waarschijnlijk draait het dan uit op een gedeeltelijke terugbetaling maar zijn ze voor jou waardeloos.....
Comment
-
Greensell is dan duurder maar wel kant & klaar ( plug & play ) plus katrollen en ophanghaken, bij Ali is het een DIY kitt, als dat ok is zou ook hier kunnen kijken link:
Wij bieden een complete Samsung LM301B Quantumboard V2 kit van 220 watt aan. De PCB wordt gemonteerd op de heatsink geleverd, de PCB’s dienen enkel nog op een LED driver aangesloten te worden om werkend te maken. Driver is dimbaar door middel van potmeter . Bij een omgevingstemperatuur van 25℃ geeft deze Quantum Board @120WLees meer overRUBOL SAMSUNG LM301B QUANTUM BOARD V2 220W DIY KIT[…]
Succes.
Comment
-
Rreppellsteeltjam Hehe ik ga denk ik voor de nieuwe Mars sp-3000. (heeft samsung lm301b diodes).
Lijkt me een heel redelijk lampje voor de prijs. https://www.youtube.com/watch?v=XD_NQ5WePG4
Alleen een beetje jammer dat de aftersales van mars zo enorm bagger is.. Achja, ga toch niet voor eind september beginnen met binnen kweken.
Heb dus nog ff de tijd om een keus te maken.
Migro heeft ook een nieuw lampje: https://www.youtube.com/watch?v=EnpDt5ZcsC4 .
Maar zoals we van Migro gewend zijn is die wel aardig aan de prijs.. 370 euro voor 240W.. Volgens Shane zelf wel de meest efficiente lamp op dit moment..
G-Bars vind ik zelf wel goed. Maar ook veel te duur, en stiekem zelfs een beetje achterhaald in efficientie.
Denk echt dat je tegenwoodig iets beters kan krijgen voor minder geld.
Last edited by Nederhigh; 8 July 2020, 13:54.
Comment
-
@Rreppellsteeltjam Weske bars maken serieus kans. Maar DIY strips ook. Moet er ff een paar nachten over slapen denk ik.
Voor de prijs van G-bars zou ik voor hetzelfde vermogen 2 Mars sp-3000's naast elkaar kunne hangen en dimmen op 50%
(weet niet waarom, maar kan jou in reacties nooit taggen )Last edited by Nederhigh; 10 July 2020, 18:24.
-
Probeer het zonder @, nederhigh.
Iets met aantal letters in mijn naam, toen ik mij aanmelde, nieuwe leden hebben dat probleem niet meer, volgens Q.
En in een van zijn vorige verslagen staat een screenshot, met naam van de verkoper op ali.Last edited by Rreppellsteeltjam; 10 July 2020, 22:07.
-
Of bekijk dit even, Wesley pipes.
-
-
Rreppellsteeltjam Inmiddels de knoop doorgehakt en toch gekozen voor een DIY project.
Met wat extra tips/trics in priveberichten van mafferd (waar ik hem overigens erg dankbaar voor ben, dus credits naar hem!)
Heb ik 4 3000k en 4 5000k strips besteld. zie: https://www.digikey.nl/products/nl?k...SL-B8V4N90LAWW
Word een setup met totaal 1024 lm301b diodes. Met 2 van deze drivers: https://nl.mouser.com/ProductDetail/...Jb%2F9eQ%3D%3D
Het idee is om de hele boel op ongeveer 250W te draaien. Efficient moet het dus zeker worden .
Het ultieme spectrum is hem dus niet geworden. Maar mogelijk dat ik er in de toekomst nog wat deep red's bij plak.
- Likes 1
Comment
-
Hej mensen !
Het heeft even geduurt maar heb rechtstreeks een quantum board bij de fabrikant besteld.
Na 10 dagen is deze netjes verpakt binnen gekomen.
Alles is netjes afgewerkt en ziet er totaal niet raar uit.
Op 100% verwarmt die mijn tent met een graadje of 4-5 dus voor de winter ook perfect.
Het gaat hier om een 240 watt quantum board met samsung lm301b leds.
Mochten er meer mensen interesse hebben doe even een pb ^^
Zal vanavond even wat fotos maken van de lamp en set up ^^
Comment
-
Ik wil zelf ook ooit overstappen naar led.
Wat mij opvalt is dat bij de verschillende Nederlandse winkels ik precies dezelfde lampen zie als op Alibaba. Ook dezelfe omschrijvingen en zo.
Dus ik denk dat zij die ook uit China halen.
Comment
Comment