Goeie middag iedereen
Als beginnend kweker heb ik natuurlijk heel wat vragen
Deze gaan over de keuze van mijn verlichting. Omdat ik het meteen goed wil doen
Eerst een beetje info over mijn tentje
Tent 60x60x160hoog
De wanden zijn orca reflectfolie
Ik zou mij een air-pot met diameter 60cm bij 40cm hoog aanschaffen (115liter. Maar die bodem is verstelbaar)
Daarin zou ik 5 plantjes zetten en zou ze op deze wijze kweken.
(Eerst 6 nodes laten groeien. Terug knippen tot 3de node. Dan krijg je 4 nieuwe toppen. Terug laten groeien tot 6 nodes en opnieuw knippen tot 3de node. endresultaat 16 toppen per plant)
Maar nu dus mijn echte vraag
Ik heb een voorkeur van verlichting. Maar weet niet goed wat de beste is. Mijn 3 keuzes ...
RUBOL MCP 12 V2RUBOL SAMSUNG LM301B QUANTUM BOARD V2 135W P&P KIT
Wij bieden een complete Plug&PLay spot van 135 watt aan.
De spot weegt maar …. gram, verbruikt maar 145 Watt uit het net en is dimbaar d.m.v. de bijgeleverde potmeter . Bij een omgevingstemperatuur van 25℃ geeft deze spot @135W 2.55 μmol/W!
Deze armatuur kan de volgende oppervlakten belichten.
Bloei : 60 cm x 60 cm
Groei : 75 cm x 75 cm
4X RUBOL JOSEPHINE 48W V2 CITIZEN CLU04J GEN.8 PLUG&PLAY
De Rubol Josephine 48 Watt Plug&Play spot voor high bay en low bay toepassingen.
De spot weegt maar 1261 gram, verbruikt maar 51 Watt uit het net en is dimbaar d.m.v. potmeter onderop de voeding.
De nieuwe Citizen gen.8 produceert 4,6% meer licht dan de voorgaande gen. 6.
TIP!!!!
De HBG-60-1400 driver van de Josephine kits heeft iets meer vermogen in zich zitten dan waar ze op afgesteld worden vanuit de fabriek.
In de praktijk blijkt dat we de meeste HBG-60-1400 driver kunnen opvoeren tot 1500-1750mA door de potentiometer onderop de driver naar zijn maximum te draaien. Hierdoor krijgt u in plaats van ~50 Watt(1400mA)normaal, nu 54 Watt(1500mA) tot 63 Watt(1750mA) aan led vermogen uit dezelfde lamp. Dat is een toename van 8% tot wel 26%!
Bij alle drie zou ik ook een Red/ Far red cob hangen
RUBOL JOSEPHINE 48W RUBOL RED / FAR RED PLUG&PLAY KIT
Als beginnend kweker heb ik natuurlijk heel wat vragen
Deze gaan over de keuze van mijn verlichting. Omdat ik het meteen goed wil doen
Eerst een beetje info over mijn tentje
Tent 60x60x160hoog
De wanden zijn orca reflectfolie
Ik zou mij een air-pot met diameter 60cm bij 40cm hoog aanschaffen (115liter. Maar die bodem is verstelbaar)
Daarin zou ik 5 plantjes zetten en zou ze op deze wijze kweken.
(Eerst 6 nodes laten groeien. Terug knippen tot 3de node. Dan krijg je 4 nieuwe toppen. Terug laten groeien tot 6 nodes en opnieuw knippen tot 3de node. endresultaat 16 toppen per plant)
Maar nu dus mijn echte vraag
Ik heb een voorkeur van verlichting. Maar weet niet goed wat de beste is. Mijn 3 keuzes ...
RUBOL MCP 12 V2RUBOL SAMSUNG LM301B QUANTUM BOARD V2 135W P&P KIT
Wij bieden een complete Plug&PLay spot van 135 watt aan.
De spot weegt maar …. gram, verbruikt maar 145 Watt uit het net en is dimbaar d.m.v. de bijgeleverde potmeter . Bij een omgevingstemperatuur van 25℃ geeft deze spot @135W 2.55 μmol/W!
Deze armatuur kan de volgende oppervlakten belichten.
Bloei : 60 cm x 60 cm
Groei : 75 cm x 75 cm
4X RUBOL JOSEPHINE 48W V2 CITIZEN CLU04J GEN.8 PLUG&PLAY
De Rubol Josephine 48 Watt Plug&Play spot voor high bay en low bay toepassingen.
De spot weegt maar 1261 gram, verbruikt maar 51 Watt uit het net en is dimbaar d.m.v. potmeter onderop de voeding.
De nieuwe Citizen gen.8 produceert 4,6% meer licht dan de voorgaande gen. 6.
TIP!!!!
De HBG-60-1400 driver van de Josephine kits heeft iets meer vermogen in zich zitten dan waar ze op afgesteld worden vanuit de fabriek.
In de praktijk blijkt dat we de meeste HBG-60-1400 driver kunnen opvoeren tot 1500-1750mA door de potentiometer onderop de driver naar zijn maximum te draaien. Hierdoor krijgt u in plaats van ~50 Watt(1400mA)normaal, nu 54 Watt(1500mA) tot 63 Watt(1750mA) aan led vermogen uit dezelfde lamp. Dat is een toename van 8% tot wel 26%!
Bij alle drie zou ik ook een Red/ Far red cob hangen
RUBOL JOSEPHINE 48W RUBOL RED / FAR RED PLUG&PLAY KIT
Comment