Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED Verlichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED Verlichting

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Is er al iemand die ervaring heeft met LED-verlichting?

    Groet,

    Vunjo

    #2
    Re: LED Verlichting

    ik heb led draaien nu maar voor de pro's moet je bij pestin of poffertjesporem zijn. die hebben al meerdere kweken gedraaid

    Comment


      #3
      Re: LED Verlichting

      Beste Vunjo,

      Ik ben ook zeer benieuwd naar wat ervaringen. Ik overweeg ook om over te stappen.

      Zelf vind ik Led wat duur, je betaald al gauw 190€ voor 90W-R.
      Ik heb ook bij een van mijn klanten (ben namelijk accountmanager in de techniek) gevraagd wat de inkoopprijzen zijn en of ik bij hun een bestelling kan doen. Hier kosten ze 125 ex BTW met een minimale afname van 5 stuks. Helaas heb ik er niet zo veel nodig.

      Wellicht heeft iemand een goedkoper adres, dan hoor ik dat graag. Of zijn er mensen die ook geinteresseerd zijn in aankoop van Led, kunnen we misschien onze krachten bundelen.

      Al met al ben ik benieuwd naar alle ervaringen met Led kweeklampen.

      Gr Quattro

      Comment


        #4
        Re: LED Verlichting

        @Zelf vind ik Led wat duur, je betaald al gauw 190€ voor 90W-R.

        Voor de betere ledunits van 90 watt 11 tot 16 golflengtes betaal je tussen de 350 en 400 euro. De goedkopere Ufo's blijken voor geen meter te werken. Lees het topic van Dokkie "vragen over me led grows" maar eens door.
        Last edited by Xtreme; 4 January 2011, 21:00.

        Comment


          #5
          Re: LED Verlichting

          Inderdaad, je hebt gelijk. Maar is de opbrengst minder met de lamp die ik schets ten opzichte van de standaard?Dit kan ik niet terug vinden. Tevens heb ik maar een 90 tent.

          Comment


            #6
            Re: LED Verlichting

            90 watt is wel erg weinig wat verwacht je er zelf van?

            Comment


              #7
              Re: LED Verlichting

              Oorspronkelijk geplaatst door Quattro View Post
              Inderdaad, je hebt gelijk. Maar is de opbrengst minder met de lamp die ik schets ten opzichte van de standaard?Dit kan ik niet terug vinden. Tevens heb ik maar een 90 tent.
              Ik ken de specificaties niet van de lamp die je hebt. Wel is gebleken dat alleen rood niet voldoende is. Er moest ook nog verrood worden toegevoegd, vanwege het Emerson Enhancement -effect. Als verrood ontbreekt alsmede UV-A dan werkt het niet echt lekker. Bij de duurdere units zijn deze golflengtes wel aanwezig.

              Comment


                #8
                Re: LED Verlichting

                wat is de ruimte van je hokje ?
                In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                Comment


                  #9
                  Re: LED Verlichting

                  Ik kweek met de kleuren uv-a/blauw/wit/oranje/rood/ver rood, dit heb naar mijn mening minimaal nodig.
                  Resultaten zijn bij mij nog onder de maat(ben rookie grower),maar zeker voor de groei vind ik led super.
                  Draait ook nog is lekker koel, zodat je de unit lekker dicht op je zaailingen/stekken kan plaatsen(als je setup het toelaat).

                  Ronde twee staat tussen de hydro verlagen

                  Grtz.

                  Comment


                    #10
                    Re: LED Verlichting

                    Tent is 0,9 m2 dus daarvoor moet 90 watt led toch wel voldoende voor zijn. Hij zou 3650 Lm uitstralen. Wit/rood/blauw en infra. Heb hem toch maar besteld. Ik hou jullie wel op de hoogte.

                    Bedankt voor de hulp tot zover.

                    Comment


                      #11
                      Re: LED Verlichting

                      wat voor opbrengst verwacht je van 90 watt?

                      Comment


                        #12
                        Re: LED Verlichting

                        @Quatro: gehehe je bedoeld zeker PAR ver rood, infra rood is weer wat anders, ik heb 172watt op 0,72m2 en wil nog meer.

                        Grtz.

                        Comment


                          #13
                          Re: LED Verlichting

                          @Tent is 0,9 m2 dus daarvoor moet 90 watt led toch wel voldoende voor zijn. Hij zou 3650 Lm uitstralen. Wit/rood/blauw en infra. Heb hem toch maar besteld. Ik hou jullie wel op de hoogte.

                          Last edited by Xtreme; 5 January 2011, 13:05.

                          Comment


                            #14
                            Re: LED Verlichting

                            Nee nee het was een vraag of 90w voldoende was. Ik weet het (nog) niet. Wel zeggen (uiteraard) de leveranciers dat deze te vergelijken is met een 300w lamp.

                            Ik moet het ook nog ondervinden. Ik heb hem in iedergeval besteld. Iemand moet het maar testen. Ze zijn immers een stuk verder in deze techniek ten opzichte van het jaar 2008.

                            Ik tracht nu 3 WW zaden te ontkiemen. Hoop dat dit lukt en dat de lamp optijd binnen is.

                            Ik zal je op de hoogte houden Xtreme. Het zou inderdaad mooi zijn om met minder energie verbruik een gelijke opbrengst te krijgen. Zo niet hahaha is het een dure aanschaf geweest.

                            Gr.

                            Comment


                              #15
                              Re: LED Verlichting

                              In ieder geval succes toegewenst! Ik ben benieuwd naar je verslag.
                              Met vriendelijke groet,
                              Xtreme

                              Comment

                              Bezig...
                              X