Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik ben ook zeer benieuwd naar wat ervaringen. Ik overweeg ook om over te stappen.
Zelf vind ik Led wat duur, je betaald al gauw 190€ voor 90W-R.
Ik heb ook bij een van mijn klanten (ben namelijk accountmanager in de techniek) gevraagd wat de inkoopprijzen zijn en of ik bij hun een bestelling kan doen. Hier kosten ze 125 ex BTW met een minimale afname van 5 stuks. Helaas heb ik er niet zo veel nodig.
Wellicht heeft iemand een goedkoper adres, dan hoor ik dat graag. Of zijn er mensen die ook geinteresseerd zijn in aankoop van Led, kunnen we misschien onze krachten bundelen.
Al met al ben ik benieuwd naar alle ervaringen met Led kweeklampen.
@Zelf vind ik Led wat duur, je betaald al gauw 190€ voor 90W-R.
Voor de betere ledunits van 90 watt 11 tot 16 golflengtes betaal je tussen de 350 en 400 euro. De goedkopere Ufo's blijken voor geen meter te werken. Lees het topic van Dokkie "vragen over me led grows" maar eens door.
Inderdaad, je hebt gelijk. Maar is de opbrengst minder met de lamp die ik schets ten opzichte van de standaard?Dit kan ik niet terug vinden. Tevens heb ik maar een 90 tent.
Inderdaad, je hebt gelijk. Maar is de opbrengst minder met de lamp die ik schets ten opzichte van de standaard?Dit kan ik niet terug vinden. Tevens heb ik maar een 90 tent.
Ik ken de specificaties niet van de lamp die je hebt. Wel is gebleken dat alleen rood niet voldoende is. Er moest ook nog verrood worden toegevoegd, vanwege het Emerson Enhancement -effect. Als verrood ontbreekt alsmede UV-A dan werkt het niet echt lekker. Bij de duurdere units zijn deze golflengtes wel aanwezig.
Ik kweek met de kleuren uv-a/blauw/wit/oranje/rood/ver rood, dit heb naar mijn mening minimaal nodig.
Resultaten zijn bij mij nog onder de maat(ben rookie grower),maar zeker voor de groei vind ik led super.
Draait ook nog is lekker koel, zodat je de unit lekker dicht op je zaailingen/stekken kan plaatsen(als je setup het toelaat).
Tent is 0,9 m2 dus daarvoor moet 90 watt led toch wel voldoende voor zijn. Hij zou 3650 Lm uitstralen. Wit/rood/blauw en infra. Heb hem toch maar besteld. Ik hou jullie wel op de hoogte.
@Tent is 0,9 m2 dus daarvoor moet 90 watt led toch wel voldoende voor zijn. Hij zou 3650 Lm uitstralen. Wit/rood/blauw en infra. Heb hem toch maar besteld. Ik hou jullie wel op de hoogte.
Nee nee het was een vraag of 90w voldoende was. Ik weet het (nog) niet. Wel zeggen (uiteraard) de leveranciers dat deze te vergelijken is met een 300w lamp.
Ik moet het ook nog ondervinden. Ik heb hem in iedergeval besteld. Iemand moet het maar testen. Ze zijn immers een stuk verder in deze techniek ten opzichte van het jaar 2008.
Ik tracht nu 3 WW zaden te ontkiemen. Hoop dat dit lukt en dat de lamp optijd binnen is.
Ik zal je op de hoogte houden Xtreme. Het zou inderdaad mooi zijn om met minder energie verbruik een gelijke opbrengst te krijgen. Zo niet hahaha is het een dure aanschaf geweest.
Comment