Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie kan me aub helpen bij binnenkweek schuur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

wie kan me aub helpen bij binnenkweek schuur

Korting op 420shop
    nou hier even mijn verhaal,
    ben een moeder geen man dus niet zo technisch.
    ik heb een hokje in de schuur gemaakt,waar ik 5 plantjes wilde zetten.
    het hokje is wel geisoleert,en bedekt met zwart wit folie.heb een 600watt lamp hangen.
    nu had ik met iemand afgesproken die zou helpen die er verstand van had ik namelijk helemaal niet,alleen door omstandigheden is dat niet door gegaan.
    nu heb ik hees steks gehaald omdat ik toch graag die 5 plantjes wilde hebben.
    heb ze nu in geloof 12liter potten gezet(kan ook 15 zijn)met de lamp er boven op ongeveer 50cm afstand,en begin met 18uur licht en 6 donker.
    dat zijn de dingen die ik weet,omdat die gene me beetje liet zitten heb ik dus geen afzuiging en verwarming en dergelijke.
    is het nu onmogelijk dit voort tezetten?????

heb financieel nu echt niet de mogelijkheid om dat tekopen maar vind het zonde om de stekken weg tegooien ze staan nu net een paar uurtjes.
    ik heb wel een warmte meter die staat op 24graden,en heb er een bak met natte theedoek neergezet voor de luchtvochtigheid.en ik heb een ventilator aanstaan op stand 1 en het hok een beetje open gezet(schuurdeur die naar buiten leidt wel dicht) zodat er toch wat frisse lucht binnen kan komen.

wie o wie kan en wil me iets meer vertellen hoe ik het nu verder moet doen?
    en goedkope tips om toch een goede luchtvochtigheid tekrijgen en goede co2???
    want hoe zit het met de co2?

en is dat goed de lamp op 50cm?of hoger en de ventilator aan is dat goed nu al in de groeifase?

verder weet ik niet wanneer hoeveel water van boven of ondere?

en strak in de donkere periode dan zal ik het hok helemaal moeten afsluiten voor warmte verlies?maar ja dan komt er geen co2 binnen en in de donkere fase dan ventilator aan of uit?

sorry voor al deze vragen misschien is iemand zo aardig me op weg tehelpen?

ik heb wel de dag en nacht omgedraait lamp om 5uur aan dus hele nacht en smorgens uit.

alvast heeeeel erg bedankt groetjessss

Re: wie kan me aub helpen bij binnenkweek schuur

Begin eerst je lamp op 1 meter hoogte boven de stekken te hangen. Na 1 week kun je zakken naar 60 cm en niet lager. Je zegt dat je haze-stekken hebt geplant. Haze wordt normaal gesproken gelijk op 12/12 gezet, want ze kunnen erg groot worden, zeker als je ze nog enige tijd in de groei houdt op 18/6.
    Verder weet ik niet wat voor materiaal je allemaal al hebt. In ieder geval heb je een lamp en een vsa. Is de vsa via een timer rechtstreeks op het stopcontact aangesloten of d.m.v. een schakelkast/paneel/relaiskast?
    Over de CO2 's-nachts hoef je je niet druk te maken: 's-nachts assimileert de plant niet en heeft dus geen extra CO2 nodig.
    Over 3 tot 4 weken heb je echt een afzuiger met koolstoffilter nodig (beide met een vermogen van 500 kuub) anders stinkt het echt te veel.
    Ik hoop dat je iets aan dit antwoord hebt.
    Met vriendelijke groet,
    Xtreme
    Last edited by Xtreme; 15 January 2011, 17:09.

Comment

als het licht uit is moet er echt bijverwarmd worden.stekken kunnen niet goed tegen temperatuuren onder de 16 graden.ook al krijg je ze goed gegroeid en mooi in de bloei,dan krijg je zonder filter echt stank overlast.als je geen geld heb en geen verstand ervan zou ik de stekken gewoon weggooien.als je wel geld heb dan hoef je niet met elektra te rommelen,dan zetten ze in de growshop wel een stekker aan je softbox en je schalkelkast is ook gewoon kant en klaar.schakelkast heb je al voor 80 euro en 500 cubsoftbox zal niet veel duurder dan 120 euro zijn dan nog 50 voor je filter.kijk in de verslagen hier hoe ze dat ophangen en je kunt veilig kweeken.succes ermee.

Comment

bedankt meer tips welkom

groetjes

Comment

Hoi RJC

Ik zou als ik jouw was een buisventje kopen bij de bouwmarkt voor 21 eurie, en dan heb je een die 158m3/U kan blazen, en wat zijn de afmetingen van je hokje? Want 500m2 is voor een hok van 2m2 of meer.

En van dat CO2 verhaal, dat krijgen ze toch wel, mits je je hele hok afsluit (ook van lucht) dan heb je een probleempje. Maar verder niet.

Heb je misschien foto's?

En ik zou gewoon via de bovenkant water geven, lekker makkelijk. En een koolstoffilter heb je al voor 30 euro en die zijn dan 250m3. Maar ik zou wel met de tijd een afzuiger plaatsen.

grtz

THC Dude

Comment

voor de warmte in donker heb ik een goedkope oplassing ik heb 16 st en boven iedere 4 dames heb ik 1 keramise gloei bol hangen bij mij vriest het op zolder maar in de tent blijft het constant 23 graden bolletjes zijn 60 watt per stuk en geven geen licht die krijg je bij iedere vogel speciaalzaak zijn voor broedhokken te verwarmen in ieder geval succes groetjes gizmo

Comment

hallo RJC,
              t is nu begin maart... , zo'n 7 weken na jou eerste post...

vraag ik mij af hoe het is gegaan... heb je de plantjes nog of heb je ze toch weg moeten doen?

mvg trotse papa

Comment

eerste en tweede keer 500 a 600

Comment

Brand je lamp 's nachts als het frisser wordt, op die manier hou je de temp stabieler met die warmte overdag. Anders heb je overdag een sauna en 's nachts de kilte...
                  Het is een kleine tip die ik je kan geven uit ondervinding. Ben ook heel low budget een eerste kweekje aan het doen met de zelfde dingen als jij. Misschien heb je er wat aan...
                  Kweekruimte
                  Wat is de ideale opstelling voor het kweken van wiet, lees hier over de ervaring van andere gebruikers of stel je vraag!

Kweekverslag

Greetz & Good luck!
                  Burn weed, not your soul!

Comment

Bezig...
                  X