Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekruimte 90graden draaien...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekruimte 90graden draaien...

    Korting op 420shop
    Ik vroeg mij af of hier mensen zijn die kweken maar dan 90 graden gedraait.
    Snappen jullie het De ruimte 90 graden draaien, is dit mogelijk ?
    Ik heb een ruimte van 80m2,(10x8) en helaas maar 70cm diep. Uitgraven is niet mogelijk.8 meter breed deel ik door 3, dan heb ik de afmeting waar ik de aarde kan leggen, in 2 stroken,van ongeveer 1meter breed, bijna tot de 1ste verdiepingsvloer .
    Nu moet je deze ruimte 90 graden gedraaid voor je zien.
    Dan ontstaat er een ruimte van 10x 0,7 . Misschien is het beter om de lange lengte 10 meter, door 3e te delen, kan allicht.
    Is het mogelijk om de lampen aan de muur te hangen , in plaats van aan het plafond. Aangezien planten naar licht en warmte groeien,zou het moeten werken.
    Ik denk persoonlijk van wel, Ik ooit eens iets gelezen heb over zon soort werkwijze, die mensen hielden alle planten goed kaal, en hingen de toppen aan dunne draadjes aant plafond.
    Iemand hier ervaring mee? tips welkom


    #2
    Re: Kweekruimte 90graden draaien...

    hallo diederik24,
    klinkt als een uitdaging.
    over 90 graden draaien weet ik zelf niets van, maar ben zelf nog niet eens een jaar bezig met het onderwerp "wiet kweken"...
    wat ik mij afvraag is hoe de toegang tot de ruimte is? en hoe het zit met isolatie/warmte tijdens zomer/winter? hoe zit je met de toe en afvoer van je lucht en je toevoer van elektra en water?

    wat je zou kunnen doen is (een deel van) de ruimte iig te beplakken met anti-detectie folie. dat reflecteert het licht goed.
    jou idee om de lampen aan de muur ipv aan het plafond te hangen bracht mij op het volgende idee... (heb alleen geen idee of het gaat werken of niet)

    - neem lage / brede potten, dus zelfde inhoud, maar minder hoog. je kan ook slabs nemen...

    - de planten wat ruimer neerzetten.

    - de lampen ZONDER reflector TUSSEN de planten RECHTOP zetten, dus de fitting met de open kant omhoog. of misschien veiliger om ze dan recht omlaag te hangen (ivm vocht...). je zou dan met een kleiner wattatge af kunnen omdat je er meer nodig hebt. misschien zou je genoeg hebben aan "kweek-spaarlampen" van 75 watt

    normaal ziet je veld er ongeveer zo uit :
    P P P P P P
    P P P P P P
    P P P P P P
    P P P P P P

    mijn idee ziet er dan ongeveer als volgd uit:
    P L P L P L P
    X P L P L P X
    P L P L P L P
    X P L P L P X

    alles bij elkaar krijgen je planten dan elk ongeveer 75 watt licht. terwijl als men onder een 600watt 16 planten zet er ongeveer 40watt licht per plant is.

    graag een reactie, ook van anderen, wat de ideeen zijn over mijn idee.

    trotse papa

    Comment

    Bezig...
    X