Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ideale oppervlakte 3 planten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ideale oppervlakte 3 planten?

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik ben van plan voor het eerst te kweken. Ik zou een growtent kopen maar vroeg mij af wat de ideale afmetingen zijn voor 3 plantjes. Zou een 400 Watt lamp gebruiken.

Groetjes,

Bukketbong

Re: Ideale oppervlakte 3 planten?

Heey, leuk dat je een kweekje wilt beginnen

3 planten kun je laten groeien op 40x40cm of 2x2m het is maar net hoe groot je ze laat groeien.
    Omdat je een 400watt lamp hebt, moet je je afmetingen afstemmen op die lamp.
    Volgens mij is een 400watt goed voor 0,8m2.
    Houd rekening met de warmte die de 400watter produceerd.
    Ik zou als ik jou was een tentje kopen van 1bij1 en 2m hoog.
    Als je tent wat meer inhoud heeft is het wat makkelijker om je temperatuur en LV in de hand te houden.

In ieder geval, veel succes.

Ciao TJ
    ( http://www.indoorgarden.eu/Webwinkel...in-DR-100.html )
    "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Comment

Bedankt voor de reactie,

Ik had al gekeken nr een growtent van 1,2m breed en lang en 1,8 m hoog.
      Ik zou super lemon haze zetten is het best om 1 soort te zetten? Want tangerine dream heeft dezelfde bloeiperiode en wordt ongeveer even hoog.

Groetjes

Comment

400 wat HPS belicht een oppervlakte van 0,7 m2 effectief. dus als je voor voor wat gaat zou ik een tent van 80 x 80 als grondoppervlakte kiezen. 1.20 x 1.20 grondoppervlak zou een 600 wat hps het best passend zijn. Zoals hiervoor al gemeld hangt het geheel van je zelf af hoe groot je de plant laat worden.

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomjonko View Post
          3 planten kun je laten groeien op 40x40cm of 2x2m het is maar net hoe groot je ze laat groeien.
          Is er een vuistregel/formule voor de ideale opbrengst?
          Als 1 grote plant op 40x40 cm evenveel opbrengt als 3x kleine planten v/d soort dan lijkt 1 grote plant the beste keuze omdat je dan minder zaadjes nodig hebt.

Maar... zo simpel zal het vast niet zijn....

Comment

nee want met minder planten, moet je ook langer voorgroeien en toppen/fimmen, dus kost ook meer tijd en zorg

Comment

Duidelijk dus. Als beginner die nog nooit een wietzaadje gezien heeft ga ik voor de simpele 3 plantjes strategie
              Last edited by Spazzy; 5 February 2011, 08:44.

Comment

doe ik dus ook, gewoon plantjes neerzetten, leren water geven op tijd en juiste hoeveelheid is al een uitdaging voor mij! luchtvochtigheid en temp regelen, etc etc, komt veel bij kijken, daarom had ik zelf ook besloten om gewoon niet te gaan toppen/fimmen/dieven. laat ik gewoon mijn eerste kweek de basis leren, later kunnen we altijd andere dingen proberen.

Comment

Verstandige aanpak. AL doende leert men.

Grtz

Comment

Ik ga met monty mee, een DR80 en dan misschien een cooltube erin om de warmte te beperken.
                    Want een 400W is voor max 0.7m2, als je meer aan dan die 0.8m2 pakt, heb je alleen maar meer strooi licht dat niet effectief is en dus zonde van je stroom.

En de hoogte van je planten kan je een beetje bepalen door de soortjes, of een scrog te zetten.

Grtz

Comment

uhu idd

Comment

Bezig...
                      X