Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleine Kweekkast zelf bouwen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kleine Kweekkast zelf bouwen

Korting op 420shop
    Ik heb totaal geen ervaring op het gebied hiervan, ik heb natuurlijk wel wat rond geneusd op het forum

Nu is de vraag hoe ik een kleine kweekkast kan bouwen voor 2 / 3 plantjes om te proberen, later kan ik dit uiteraard alsnog uitbreiden.

Hij moet binnen op de slaapkamer komen te staan, dus de afmetingen moeten eigenlijk zo minimaal mogelijk zijn.

Is hier eventueel een handleiding?

Wat heb ik allemaal nodig hiervoor?

Thanks alvast !

edit:

Ik heb zelf al een vitrinekast met de volgende afmetingen:

50cm lang
    50cm hoog
    20cm breed

Kan ik hier misschien iets in starten ?

Tevens zit er al een lampje ingebouwd:
    50 watt

Klein paint voorbeeldje:

De kast hangt al .. Hij hangt momenteel 11 cm van mijn kamermuur af, wat lastig word met de luchtafvoer + koolstoffilter, maar dit moet goed kunnen komen lijkt mij.
    Last edited by JB18; 19 February 2011, 01:09.

Re: Kleine Kweekkast zelf bouwen

20 cm is veelste ondiep.en met een gewoone lamp kan je geen planten laaten groeien en bloeien.eerste effe paar uur lezen hiet in de micro verslagen en dan pas weer aan bouwen denken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
      20 cm is veelste ondiep.en met een gewoone lamp kan je geen planten laaten groeien en bloeien.eerste effe paar uur lezen hiet in de micro verslagen en dan pas weer aan bouwen denken
      Ik was inderdaad veel te snel met het openen van dit topic. Ik heb ondertussen aardig wat bij gelezen en ben veel meer te weten gekomen, ik weet natuurlijk nog lang niet alles.

De rede voor de 20cm diepte is dat ik al een kastje heb hangen waarin ik dacht het te kunnen maken, paar gaten maken voor de ventilatie, afdekken met zwart/wit folie en klaar lekker simpel dus.

Past een Lowryder ook niet in 20cm diepte? daar word hij te breed voor zeker..

Thx voor de reactie in ieder geval, ik blijf voorlopig ff lezen en maak dan zelf maar eens een kastje denk ik

Comment

kijk zo helpen we mekaar

Comment

Kijk, hier heb ik echt heel erg veel aan !!

Ik was al bezig met het schetsen van de bouw van een nieuwe kast, maar als het met mijn huidige kast ook mogelijk is, doe ik dit veel liever uiteraard.

Ik zal alles nog eens even rustig doornemen en in me op nemen, wat onderdelen aanschaffen en het geheel bouwen.

Hartstikke bedankt ! Hier kom ik weer een stuk verder mee.

Comment

Hmm, ik zat zo eens te denken ..

Ik moet sowieso de planten direct in de bloeifase zetten, omdat het anders niet gaat passen in een kastje van 50cm hoog.

Echter las ik dat je plantjes ook in 30cm aarde moeten komen te staan, dan houd ik 10cm over (de lampen moeten er ook nog inkomen namelijk) .. ?

Ik kan eventueel als optie een gat in de onderkant van de kast maken, waarin de pot komt te hangen. Is dit een goed alternatief?

Graag jullie mening

Comment

Je zou inderdaad een gat onderin de kast kunnen maken en je pot(ten) laten doorhangen.
              Om dat echter weer lucht, licht en waterdicht te krijgen wordt wat lastiger.

Persoonlijk zal ik voor een zo laag mogelijke pot gaan, die wel heel breed is..
              Denk bijvoorbeeld aan de balkon-bakken, een afwasbak of een zelfgemaakte bak (met drainagegaten!).
              Ga er niet van uit dat je een bak kan kopen die gelijk mooi past, deze zal je vaak nog een beetje moeten inkorten.
              Het mooiste zou dus een zelfgemaakte bak zijn, maar kijk hierbij uit voor schadelijke stoffen (lijmen, et cetera).

Inmiddels nog weer wat nieuwe schetsen gemaakt of al wat geknutseld?
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Bezig...
              X