Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste plant in een kluisje.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn eerste plant in een kluisje.

Korting op 420shop
    -- EDIT --

Todolist + benodigdheden:
    [X] Gaten boren voor de planten pot en de ventilatie.
    - Planten pot/ Emmer.

[X] Alles bekleden met radiatorfolie.
    - Radiatorfolie
    - Nietjes
    - Dubbelzijdige tape

[X] Ventilatie aanleggen.
    - Plastic buis met min. 10cm en max. 12cm diameter
    - Ventilatie systeem (Ik weet nog niet welke slim is om erin te bouwen, als ze maar goed ventileren en niet veel geluid maken.)

[X] Lampen aanleggen.
    - TL buizen waarschijnlijk (Waar kan ik iets vinden over wat voor lampen ik moet gebruiken in een bepaald soort ruimte en voor een bepaald soort plant.)

[0%] Kweek proces beginnen.
    - White widow zaadjes.

Foto's (chronologisch)
    1. (Kluisje leeg)

2. (Kluisje leeg)
    Attached Files
    Last edited by Fleuv; 10 March 2011, 20:47.

Re: Mijn eerste plant in een kluisje.

Uwh, ik weet niet of ik het wel precies goed heb gedaan maar volgens mij valt dit onderwerp onder het sub-forum "De Kweekruimte" of niet. Zo ja kan dit topic worden overgeplaatst naar dat sub-forum?

Greet'n F

Comment

Verplaatst naar de kweekruimte.

Ik zou zeggen lees eens lekker in de kweekruimte rond en kijk hoe andere het gedaan hebben. zal zeker luhcht afgezogen en gefilterd moeten worden das gewoon een vereiste voor je kweekruimte. Isoleren is geen slecht idee en je wanden wit maken. voor de lampenkeuze zou ik eens rondkijken in de micro kweekverslagen wat de mensen hier zoal gebruiken, veel succes.

Comment

@monty: Bedank voor het verplaatsen , mijn idee voor het isoleren was om met aluminium vacuum het te isoleren dit wordt ook gebruikt voor wietzakjes alleen wietzakjes is van alleen vacuum gemaakt. Dit is een zak van aluminium vacuum. Zoals we allemaal weten zijn wietzakjes lucht en waterdicht. Dus als ik het goed isoleer komt er ook minder lucht met de wietgeur naar buiten. Het bevestigen van de vacuum wanden gaat alleen wel lastig worden. Het martiaal van het kluisje is hout dus ik denk dat ik dubbelzijdige tape moet gaan gebruiken. Alleen ik moet de wanden gaan bedekken met (op juiste volgorde) verf, aluminium vacuum en aluminiumfolie en het is niet echt simpel om die vacuum en aluminiumfolie over elkaar heen te plakken. Ik weet trouwens niet of aluminium vacuum een goed reflector is anders hoef ik natuurlijk niet nog eens aluminiumfolie ook nog als reflector gaan te gebruiken.

Comment

Fleuv, bekleed hem met radiatorfolie. Werkt isolerend en refecterend. Geen verf of andere meuk nodig. Kosten 8 euro bij de gamma voor 5m2. Genoeg voor je kluisje. Eerst naden dicht kitten en dan de radiatorfolie aanbrengen. Je hebt ook dubbelzijdige tape voor deze folie. En de naden die je krijgt beplak je met aluminiumfolietape die ook speciaal voor deze
          Radiatorfolie gemaakt is.

Succes.

Grtz Quattro

Comment

Dacht in eerste instantie van; "dat gaat wat worden, gaten boren voor de in en uitlaat in een kluis".
            Lees gelukkig al dat je kluisje van hout is gemaakt..

Zelf heb ik mn houten kastje binnenin volledig geverfd en vervolgens bekleed met alu-folie waarmee de radiotorfolie normaal wordt vastgeplakt.
            Zo ben ik er in ieder geval zeker van dat deze goed tegen vocht kan. De vacuumzak waarmee jij kwam vind ik nogal omslachtig..
            Wanneer je een lichte onderdruk in je kast hebt zullen er geen ongewenste geurtjes weglekken..
            Uiteraard zal je wel een koolstoffilter moeten plaatsen..
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

@ Quattro: Ik had al wat gelezen over dat radiatorfolie, ik wist alleen nog niet dat het isolerend werkt maar dat is juist mooi dan. Ik ga dit dan ook zeker weten doen.

@ kroket: "Vacuumzak" ja ik zat wat rond te kijken en zag toen dit en ik dacht toen van dat is wel goed isolatie materiaal in mijn geval... Maar wat bedoel je precies met lichte onderdruk? En ik ben sowieso al van plan een goed ventileer systeempje aan te leggen met een mooie goede koolstoffilter.

Greet'n Fleuv

Comment

Met een goed beluchtings-systeem zuig je net wat meer lucht af dan dat je aanvoert..
                Hierdoor ontstaat er een lagere luchtdruk in de kast als buiten de kast..
                Mocht je kast dan niet luchtdicht zijn zal er op deze niet luchtdichte plekken juist lucht de kast ingezogen worden..
                Het lekken van ongewilde geurtjes is hierdoor dus vrijwel onmogelijk aangezien alle lucht die je uitblaast over het koolstoffilter gaat..

Verdiep je hier nog even in: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...iging-en-lucht
                Tevens is dit een erg handig topic: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s-in-een-lijst

Succes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kroket View Post
                  http://www.wetenschapsforum.nl/index...owtopic=136606

Greet'n Fleuv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cornolio
                    als ik het zo lees heb ik de indruk dat je vacuum als een materiaal ziet, terwijl dit een toestand is, toestand van volledige onderdruk
                    Hij (en ik) heeft het gewoon over het gebruik van de vacuumzak als reflectiemateriaal hoor en denkt erover dit te gebruiken aangezien het tevens voor een luchtdichte afdichting zorgt..

NEEEEEEEE!
                    Zorg voor een lichte onderdruk, een te hoge onderdruk zorgt ervoor dat je planten minder tot geen CO2 meer kunnen opnemen!!
                    Zoek even goed op het forum (gebruik de zoekfunctie), het staat wel ergens maar heb ook even geen zin het zo allemaal op te zoeken
                    En ja, het is lastig te vinden maar het staat wel ergens..

Comment

gvd moest net 2x me beicht op nieuw type ofzo maar... ik wou zeggen:
                      - onderdruk en lichte onderdruk wat betekend dat? Ik heb wel info gevonden maar was nog niet helemaal duidelijk.
                      - zie L2 op mijn tekening (1st post) hoogte=12cm breedte=12cm lengte=2m >> ruimte voor ventilatie
                      - bijna me plan klaar.
                      - ik heb maar 60 cm hoogte om in te kweken voor de hele plant. van wortel tot het topje.
                      - hoeveel ruimte moet ik reken voor de wortels in hoogte en breedte enz..

Grtz fleuv
                      (ctrl+a + ctrl+c ghehe)

Comment

eej,

Ik heb mijn plan getrokken.

"zie eerste post"

Ik weet nu wel wat onderdruk is alleen ik weet nog niet welke lampen ik moet gaan gebruiken en wat voor plant ik het beste kan gebruiken, eentje die klein (namelijk 60cm in totaal) is en die zo min mogelijk wietgeur afgeeft.

Grt-z Fleuv
                        Last edited by Fleuv; 10 March 2011, 20:46.

Comment

Kauw kauw kauw..

Wat is de ideale opstelling voor het kweken van wiet, lees hier over de ervaring van andere gebruikers of stel je vraag!

Als je van al die topics alle posts heb gelezen weet je veel meer..
                          En echt waar.. de zoekfunctie bestaat, tevens als het handmatig doorspitten van alle topics..
                          Logischerwijs zijn alle belangrijke topics tot "sticky" benoemt en staan bovenaan in het forum..
                          Eigenlijk is het werk dus al voor je gedaan, je moet er alleen zelf even de tijd voor nemen..
                          Last edited by kroket; 9 March 2011, 12:48. Reden: NOG een link toegevoegd, eigenlijk ben ik gek..

Comment

Succes met je kweek.
                            Ben benieuwd of het lukt ik kom wel een keertje langs.
                            Ik zie je morgen weer op school haha.

Comment

@Frix: Bedankt man xD

Ik kan me plan nu nog verder uitbreiden:

Todolist + benodigdheden:
                              [X] Gaten boren voor de planten pot en de ventilatie.
                              - Planten pot/ Emmer.

[X] Alles bekleden met radiatorfolie.
                              - Radiatorfolie
                              - Nietjes
                              - Dubbelzijdige tape

[X] Ventilatie aanleggen.
                              - Plastic buis met min. 10cm en max. 12cm diameter
                              - Ventilatie systeem (Ik weet nog niet welke slim is om erin te bouwen, als ze maar goed ventileren en niet veel geluid maken.)

[X] Lampen aanleggen.
                              - TL buizen waarschijnlijk (Waar kan ik iets vinden over wat voor lampen ik moet gebruiken in een bepaald soort ruimte en voor een bepaald soort plant.)

[0%] Kweek proces beginnen.
                              - White widow zaadjes.

Comment

Bezig...
                              X