Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn growhok luchtdicht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn growhok luchtdicht

Korting op 420shop
    Ben plannen aan het maken om een ruimte te maken voor 1x600 watt.Het word een losstaand geheel van +- lbh 2x2x2.
    Alle naden kit ik natuurlijk af maar hoe krijg ik me deur 100% luchtdicht?

Re: Mijn growhok luchtdicht

tocht strippen lijkt mij de beste optie.

Comment

100 % luchtdicht is niet perse noodzakelijk. Wel 100 % lichtdicht moet die zijn. tochtstrips is idd een goede optie verder kan je zorgen dat de deur in een sponning (kozijn) valt zodat er overlap onstaat licht kan niet de hoek om. Doordat je afzuigt zal er in je hok een lichte onderdruk ontstaan en er gaat dan dus geen lucht vanuit je hok naar buiten omdat er door eventuele kieren wel lucht naar binnen trekt door deze onderdruk. Vandaar dat je ook , als je actief inblaast, altijd meer moet afzuigen dan je inblaast zodat er steeds een lichte oonderdruk onstaat en alle lucht via je filter word afgezogen en niet door kieren naar buiten lekt. We kitten dus af om het lichtdicht te krijgen en niet om het luchtdicht te krijgen.

Grtz

Comment

Comment

Je zuigt in een kweekhok altijd af ook als de lampen uit zijn. Dus geheel luchtdicht zie ik niet zo zitten. Zou je niet meer afzuigen als de lampen uit zijn en je sluit alles hermetisch af dan zal de vl bij de geringste afkoeling meteen naar de 100 % schieten. Koude lucht kan simpel weg minder waterdamp bevatten dan warme, dus bij iets afkoeling zonder af te zuigen en je lucht te verversen zal je gegarandeerd lv problemen krijgen.

Comment

Ok . . .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fleuv View Post
              ..Het is misschien wat makkelijker als je een deksel maakt ipv een deur..
              Een deksel lijkt me nou niet bepaald handig..
              Gaat een leuke worden om dan bij je planten te komen, eerst de lampen eruit en vervolgens heel diep bukken om je planten te verzorgen..
              Tevens wordt de bevestiging van de lampen ook wat lastig, makkelijkste is om dit immers aan het "plafond" van de kast te doen..

Voor de rest heeft Monty eigenlijk al alle nodige informatie gegeven..
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Bezig...
              X