Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat ben ik kwijt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat ben ik kwijt?

    Korting op 420shop
    Ik wil voor het eerst zelf een paar (5) plantjes kweken, maar ik vraag me af hoe veel het nou eigenlijk kost om een schuurtje om te bouwen tot kweekruimte, en alle spullen bij mekaar. Exclusief de zaadjes dan.
    Een lamp (natrium?), grond, afzuigkap, evt. voeding, iets waarmee de luchtvochtigheid en temperatuur goed wordt/blijft, bakken, en een systeem waarmee er automatisch het licht en evt. de ventilatie geregeld wordt.
    Welke onderdelen hiervan zijn onnodig volgens jou en wat zal het allemaal ongeveer gaan kosten? Dan weet ik hoe veel ik moet sparen

    Grtz. Toti

    Ps, iemand ervaring met Edelweiss kweken?

    #2
    Re: Wat ben ik kwijt?

    ik zeg 700 pleuro,ben je wel zomer en winter klaar.dus verwarming en isolatie voor de winter,en goede ventilatie voor de zomer,

    Comment


      #3
      Re: Wat ben ik kwijt?

      Google it.

      Comment


        #4
        Re: Wat ben ik kwijt?

        Je kan eventueel ook aan een growtent compleet denken, 5 plantjes passen daar perfect in.
        Dat zou kwa prijs gunstiger moeten uitkomen, alhoewel als je voedingen, lv meter, zaden etc.... erbij rekent je wel vlug ook een 550 euro zal kosten.

        Wat intressant is zijn de ''easyrollers set'', hiermee kan je makkelijk je lamp naar de gewenste hoogte hangen.
        Als je ph of ec meter zou willen aanschaffen, zeker niet het beste en het goedkoopste pakken. Kies hier voor een goed A merk.



        Grtz
        Last edited by westport; 16 March 2011, 03:24.
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Re: Wat ben ik kwijt?

          ik zou eens bij te koop hier op jd kijken ze daar kund ge al veel 2de hands vinde zoals afzuiging en lamp en zo ne koolstof filter zou ik wel nieuw koopen of anders eens bellen naar alien die heb ook veel 2de hands matriaal ligen en aan mooi prijzen grt

          Comment


            #6
            Re: Wat ben ik kwijt?

            EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!


            Daar kan je eens kijken, maar dan moet je nog een tent hebben.

            EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!


            Hier kan je complete tenten kopen met alles er op en eraan voor weinig.

            Veel succes verder!!!

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: Wat ben ik kwijt?

              tent is kut in een schuur.hok maken van gipsplaat

              Comment


                #8
                Re: Wat ben ik kwijt?

                Ik heb ooit in een schuur bij een kennis een hokje gebouwd. In plaats van gipsplaat heb ik fermacellplaat (=versterkte gipsvezelplaat) gebruikt. Aan fermacell kun je met (hollewand)pluggen gewichten tot boven de 30 kilo ophangen. Bij gips lukt dat van geen meter.
                Last edited by Xtreme; 16 March 2011, 11:30.

                Comment


                  #9
                  Re: Wat ben ik kwijt?

                  je moet ook een balkenframe maken,dan buitenkant gipsen,dan iso ertussen en binnenkant gipsen.kan geen tent tegenop.

                  Comment


                    #10
                    Re: Wat ben ik kwijt?

                    Klopt helemaal, alleen ik verbouw veel aan mijn 200 jaar oude boerderij. Vandaar dat ik tegen fermacell ben aangelopen. Dat werkt veel prettiger en is veel degelijker dan gipsplaat. En inderdaad: van een inloopkast (in mijn geval een oude bedstee) kun je een klimaatruimte maken. De enige tent, van de vele die ik ooit gezien heb, die me echt degelijk overkwam was de "Pro-range linkeble" van Mahmot.

                    Comment


                      #11
                      Re: Wat ben ik kwijt?

                      Bedankt voor alle tips iedereen!
                      Had al wat gezien op de eugrowshop. Had niet zulke prijzen verwacht, haha. Dacht dat het stukken goedkoper was om een kweekruimte in te richten. Nog even doorsparen haha!
                      Ik zal even kijken bij te koop op dit forum, thx voor de tip.

                      Is het echt nodig om de schuur (hij is niet heel groot en loopt bij de muur in een punt uit achterin (driehoekschuur)) te verbouwen met een constructie van gips en hout / een tent?

                      Comment


                        #12
                        Last edited by Bubba J; 16 March 2011, 18:17.
                        sigpic

                        Comment


                          #13
                          Re: Wat ben ik kwijt?

                          hokje in de schuur is s,winters bijna niet warm te stooken.maar als je hem heelgoed isoleerd en een kanaalverwarmer in het luchtkanaal zet is het te doen.ook een verwarmingsmat onder je potten wil wel helpen.wil je gewoon goedkoop opstarten wacht dan nog een maand.maak een tent van zwartwitfolie,heel goed vastnieten.koop een 1000 cub afzuiger met 1000 cub filter.dan kan je met een keer 600 watt draaien als het heel erg warm is en met 2 keer 600 als het nog niet zo warm is.fancontroller erbij,en potten van minimaal 25 liter,en biovoeding dan hoef je niet af te zuuren.

                          Comment


                            #14
                            Re: Wat ben ik kwijt?

                            Koop liever geen tweedehands elektronica zoals vsa's en schakelpanelen. Je weet nooit of de vorige eigenaar er deskundig mee is omgegaan. En koop zeker nooit een gebruikte lamp of filter. Een gebruikte tent of afzuiger kan echter wel.

                            Comment


                              #15
                              Re: Wat ben ik kwijt?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bubba J View Post
                              qua potten 11l potten kosten u per pot 3 euro
                              een aantal emmers of speciekuipen is veel voordeliger
                              In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                              Comment

                              Bezig...
                              X