Ik zit met een bijzonder probleem. Mijn Mars Hydro LEDTS 1000 lamp werkt niet op een timer. Wel zonder. In eerste instantie dacht ik natuurlijk aan een kapotte timer. Maar 3 timers verder, die overigens wel werken met andere lampen, weet ik dat het niet aan de timer ligt. Ik heb namelijk een verlengsnoer op de timer aangesloten en daar de Mars Hydro op aangesloten en een extra lamp. De lamp gaat aan, maar de Mars Hydro niet. En nogmaals, als ik de stekker van de Mars Hydro rechtstreeks in het stopcontact steek doet de lamp het. Ra, ra, wat kan dit zijn...?
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mars Hydro LED werkt niet op timer
Collapse
X
-
De timer is een Unitec EIM17-005. gekocht bij de Hornbach.
De lamp is 150W, dat kan het niet zijn. Ik zal eens proberen om de stekker om te draaien. Waarom zou dit misschien kunnen werken dan?
Comment
-
2 berichten in 10 jaar Dat is een flinke bijdrage
Wat je even kan controlere is of het niet gewoon aan het verlengsnoer ligt. Sommige verlengsnoeren hebben de polen intern verwisseld en dan moet de lamp dus op de aarde i.p.v. de nul draaien. Dan brandt hij niet of zeer zwak (buiten het feit dat het ook niet echt veilig is).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View PostEen verlengsnoer hoort niet in een timer.
Steek het verlangsnoer in de WCD en steek de timer in het verlangsnoer. De lamp in de timer.
Dat is de juiste volgorde.
Comment
-
Probeer dat eens met een ander stopcontact (het liefst in een ander vertrek / op een andere groep). Kan zo maar het probleem verhelpen. Ik heb meerdere Mars lampen en deze zijn allen gewoon met een tijdschakelaar (van de action n.b.) te bedienen. Heb wel problemen gehad met nagloeien maar dat was ook voorbij nadat ik een nieuwe groep voor ze aangelegd heb.
-
Comment