Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beveiliging tegen oververhitting (techniek)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Beveiliging tegen oververhitting (techniek)

Korting op 420shop
    Beste mensen,

Ik ben techneut en kijk hier al een tijdje rond.

Een ideale aanvulling in je techniek en ruimte is mogelijk dit toestel:

thermostaat.jpg

Dit toestel hang je aan in een kastje in je ruimte. Je stelt de temperatuur in op bijvoorbeeld 60 graden (ook type 40-100 graden range verkrijgbaar), waarna dit apparaat een relais omschakelt naar apparaat (lamp) uit.

Je kunt dit toestel ook in je huidige relaisopstelling meenemen.

Indien er een verzoek is voor een elektrisch schema, dan wil ik die wel maken.

Nooit oververhitting en veilgheid boven alles!
    Last edited by Cruzie; 6 April 2011, 21:32.

Re: Beveiliging tegen oververhitting (techniek)

zoals ik de foto bekijk zal er toch een of andere voeler op aangesloten moeten worden.
    dit lijkt me niet het toestel wat in de ruimte komt.
    ben wel benieuwd naar het schema, want je hebt gelijk veiligheid boven alles.

greetz

karel bakker

Comment

kan je hier iets meerover vertellen , uit je tekst maak ik op dat dat temp gestuurd is, niks nieuws dus.

Comment

Ok, zal even mn best doen.

In de standaard uitrusting zie ik nergens een temperatuurbeveiliging staan in het elektrische schema. Wel tijdschakelaars, fancontrols etc.

Ook brandmelders, daar wordt aan gedacht in de ruimte. Echter naar mijn weten kun je een brand voor zijn. Immers materiaal vliegt in de fik bij hogere temperaturen.

Deze regelaar meet de temparatuur in je ruimte, maar deze zorgt ervoor (voor er brand ontstaat!) dat de elektrische installatie wordt uitgeschakeld bij bijvoorbeeld 60 graden.

Deze regelaar bouw je in een spatwaterdicht kastje, het aansluitsnoer richting je relais-schakeling en bij een te hoge (de ingestelde brand) temperatuur zal hij de elektrische installatie uitschakelen.

De sensor zit net als in een kamerthermostaat, in het kasje zelf. Deze sensor meet alleen in een hoger brandgevoelig bereik!

Deze veiligheden worden toegepast oa in brandgevaarlijke ruimtes.
        Last edited by Cruzie; 7 April 2011, 18:02.

Comment

Wel handig, weet je ook hoe zo'n ding specifiek noemt, kan ik het web eens afzoeken
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

Comment

Met een externe voeler zou het nog beter zijn. Wanneer je een veilige installatie bouwt in een externe regelkast kan het dan ook toegepast worden.
            Dat is natuurlijk ook goed te doen met een normale thermostaat en een relais.

Comment

279-349-large.jpg
              Je kunt hem hierin plaatsen, desgewenst. Spatwaterdichte behuizing IP55

Comment

Ja en dan heb je weer een doos hangen.

Comment

Klopt! Een veilgheidsdoos, lijkt me geen verkeerde investering (scheelt rookmelders, brandblussers, etc)

Hier het schema opgenomen in de relaischakeling (origineel by NoSleep)

temperatuurschema.jpg

Comment

kijk eens aan, intressant, maar 60 graden...
                    stel je hebt een brand 2 of verder meter van dat ding dan is het toch wel al te laat want tegen dat de thmp van dat brandje je bakje bereikt ....
                    sigpic

Comment

wat gaat er branden volgens jou, Bubba? en wanneer gaat het branden? denk eens na..

Lees eens het topic in deze threat: Temperatuur onder lampen veel te hoog...

Waardoor denk je dat er brand ontstaat in je ruimte en wanneer?

Comment

Ik ken dit systeem en vind het zo gek nog niet om te gebruiken bij je klok en travo's.

grz amnees.

Comment

Ik vind het een super idee. Veiligheid boven alles. Ik heb er inderdaad een automatische poederblusser bij hangen, maar dan ben ik al te laat. Als deze afgaat is alle apparatuur en planten naar de knoppen. Met dit kastje schakelt de stroom op tijd uit en is er niets kapot. In het ergste geval hebben de planten een dag geen licht gehad, maar als dat alles is....

Ik ben alleen erg benieuwd naar de prijs van dat kastje en dat spat waterdichte ombouwtje. Hoeft niet op de cent nauwkeurig, maar ongeveer. En wellicht een naam zodat we kunnen googlen en kijken waar het te koop is.

Maar goede tip!!!
                          Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

nog steeds een goed idee nog steeds geen super info
                            heb je ook een beter schema ipv een schema van een gewone schakelkast
                            er staat een draadje getekend naar de tijdklok dit noem ik geen schema
                            ik heb nog geen prijzen gezien en ik zou hem idd buiten het hok plaatsen, dus een externe voeler

ben heel benieuwd

greetz

karel bakker

Comment

Comment

Bezig...
                              X