Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beveiliging tegen oververhitting (techniek)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Beveiliging tegen oververhitting (techniek)

Leuke is ook, met dat schema, dat wanneer de boel onder de 60 graden komt, de boel gewoon weer terug aan springt. Dient dus nog wel aan gesleuteld te worden.

Comment

Als je zo'n apparaat plaatst direct na de toevoerstroom en dus voor je schakelpaneel en de overige continue spanning zou het mijns inziens moeten werken. Dan valt zodra de maximaal ingestelde temperatuur wordt bereikt alle spanning weg. Alleen de plaats van de sensor moet met zorg worden gekozen. In ieder geval niet 10 cm onder de lamp. Plafondmontage wellicht? Of op de voorkant van de afzuiger: warme lucht stijgt immers en bereikt de afzuiger het eerst.

Comment

Ik zou hem idd primair plaatsen tegen het plafond met een circulatie vin er voor.

Wat kan dat relais hebben, wie verkoopt ze en wat kosten ze?

Grtz, HJM
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

schema.jpg

Deze opnemen in je relaischakeling. Een techneut bouwt hem er zo in voor je.

Comment

voor alle stroomverbruikers te plaatsen. Dus het contact schakelen tussen de stroomtoevoer en bijvoorbeeld een centrale doos. (bijv. een spatwaterdichte warteldoos die in de tuin wordt gebruikt) Vanuit de centrale doos kun je dan naar je schakelpaneel en de overige permanente contacten zoals afzuiger en circulatieventilator. Uiteraard wel (waterdichte) enkelvoudige of meervoudige stopcontacten gebruiken om je apparaten aan te sluiten. Als ik me niet vergis loopt dan elke stroomverbruiker, die op die manier op dit circuit wordt aangesloten, over het breekcontact. In deze opstelling werkt het breekcontact ook als het schakelpaneel uitstaat (in de donkerperiode) en je bijverwarmt.
            Last edited by Xtreme; 8 April 2011, 17:11.

Comment

ik zou ook idd meerdere dingen uitschakelen in elk geval ook de afzuiging en vetilatoren want deze zorgt ervoor dat als er brand ontstaat het vuur frisse lucht krijgt.
              let wel als je ervoor kiest om de hoofdvoeding uit te schakelen, je let op het totaalvermogen dat het relais kan hebben volgens mij was dat iets van 2500 watt.
              ook zou ik een externe voeler gebruiken en alle elektra buiten het hok plaatsen, ook ivm oververhitting.

een beetje techneut zal deze schakeling waarschijnlijk goedkoop kunnen fabriceren.

greetz

karel bakker

Comment

voor alle stroomverbruikers in het circuit te plaatsen schakelt het bij calamiteiten alle verbruikers uit.
                Last edited by Xtreme; 8 April 2011, 20:07.

Comment

Wat je zegt kan maar dan zit je met het maximale vermogen, vandaar in een relaisopstelling opgenomen van de grootste warmteproducent: de lamp

Comment

Ik ga deze set kopen, en heb net gezien dat er een Thermostaat bij zit, very nice!

EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!

Homebox Silverline S tent 80 x 80 x 160
                    400 E.T.I kit + G.E. Bulp+spiegelkap
                    Aansluitsnoer 2 meter
                    5 x Aansluitkabel 3 x 1,5
                    Buisafzuiger 125mm 300m3
                    Phat Filter 300m3 flens 125mm
                    Doos 5 meter sonoconnect 127mm
                    Set easy rollers
                    3 x Slangeklem 60-135mm
                    Themo/hygro Mini/Maxi meter
                    Tent ventilator met clip
                    Klimaat regelaar Fan-control+ thermostaat
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

Comment

Hey WW88,

Ik zou zeker voor een hogere gaan ivm lampafstand (minimaal 2 meter hoog).

Verder misschien de 1 x 1 of 1,2 x 1,2 mtr, ivm ruimte voor jezelf en clima control (gaat met grotere iets eenvoudiger)

De theromstaat is een andere zoals besproken maar dient wel in de standaard opstelling te worden opgenomen.

Denk om je afzuiging (capaciteit) beter te ruim dan te krap en 600 watt er in, zou ik zeggen. half meer vermogen 2 x zoveel lumen!! Filter en afzuiging moet dan 500m3 zijn.

Succes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mathijs View Post
                        Leuke is ook, met dat schema, dat wanneer de boel onder de 60 graden komt, de boel gewoon weer terug aan springt. Dient dus nog wel aan gesleuteld te worden.
                        Inderdaad, dat is ook het probleem wat ik ermee heb.
                        Erg fijn dat-ie op tijd uitschakelt, niks gebeurd...phew..
                        10 minuten later is de temperatuur gezakt, en schakelt alles weer in.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                          Inderdaad, dat is ook het probleem wat ik ermee heb.
                          Erg fijn dat-ie op tijd uitschakelt, niks gebeurd...phew..
                          10 minuten later is de temperatuur gezakt, en schakelt alles weer in.

Hoe heb je je schakeling opgebouwd, heb je bovengenoemd apparaat er tussen of je eigen fancontrol?

Wat is je huidige temperatuur, afzuigcapaciteit en aantal verwarmingselementen (bulbs)

Comment

Excuus, ik reageerde op bericht #16 hier.
                            Ik zag hetzelfde probleem als Mattijs in het schema, ik denk dat-ie niet opnieuw meteen in zou moeten kunnen schakelen.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                            X