Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

temperatuur onder lampen veeeel te hoog

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

temperatuur onder lampen veeeel te hoog

Korting op 420shop
    Goeiedag

problemen problemen
    ik heb zonet een dikke maand mijn hok voorbereid, goed geisoleerd enz..
    nu blijkt het onder mijn 2 600w lampen veel te warm te worden, tot zo'n 50 graden..
    Ik heb 1 ventilator staan en een afzuiging van 750m3, die moet ik noodgedwongen dimmen vanwege het geluid.
    Dit is toch meer of voldoende of niet?
    Ik heb al gedacht om een gat bij te maken in het dak om meer verse lucht te kunnen zuigen maar ik ben bang dat er dan na verloop van tijd geurhinder zal plaatsvinden.
    Ik zal nog een ventilator bijkopen maar stuurt die dan gewoon de warme lucht niet door de kamer geen of koelt dit ook af?
    Mijn filter hangde eerst zo hoog mogelijk, nu heb ik hem verplaatst naar net boven mijn lampen en mijn tot nog toe enige fan op deze lampen gericht
    De eerste plantjes zijn net gezaaid dus het wordt stilaan tijd dat alles in orde komt te staan.
    Ik voeg alvast enkele foto's toe van mijn opstelling
    Wie kan me al iets verder helpen?

dankdankdank
    Attached Files

Re: temperatuur onder lampen veeeel te hoog

Dan kun je toch het beste meer info geven.
    Die afzuiger is net genoeg, maar niet als je die dimt. De slangen eraan zijn ook vrij lang en hangen niet recht, dat kost capaciteit. Geluid verminderen kun je in plaats van dimmen beter verwezelijken met geluidgedempte slang of gladde luchtkanalen ipv ribbelslang. Een oversized afzuiger die je met dikkere luchtkanalen op de helft van de capaciteit laat draaien, maakt ook minder herrie.
    Ik vind dat filter ook wat klein over komen.
    Hoe is je luchtinlaat geregeld?
    Hoe heb je de temperatuur gemeten?
    Last edited by mathijs; 7 April 2011, 17:16.

Comment

En door je schuine dak hoopt er zich een hoop warme lucht boven in op, afzuiging dus toch maximaal omhoog, en zorgen voor extra lucht circulatie.
      Ook zou actief (buiten)lucht inblazen ook een optie kunnen zijn.

Grtz.

Comment

- filter zorgt voor 30% afzuigverlies gemiddeld.
        Bij 1 lamp van 600 heb je aan 500m3 een mooie balans, bij 2 x dus 2 x 500 = 1000m3; (idd Mathijs)
        Je hebt nu volgens mij een setje hangen voor 2 x 400 watt

- hoe kleiner het filter tov fan, hoe meer verlies filter moet dus ook 1000m3 zijn, (werkt als aanzuigen door een rietje),
        Dus als je huidige filter te klein is, gaat dit nogmaals extra ten koste van je afzuigcapaciteit! 30% + 30% = - 60% bijvoorbeeld en daarbij een te kleine afzuigventilator, dan is het optellen;

- inlaat gat moet 3 maal zo groot zijn als uitlaatgat, koudere lucht in brengt temperatuur snel naar beneden (denk er aan als de lampen uit zijn, zakt de temperatuur heel snel);
        - slangen idd recht en zo kort mogelijk (idd Poffertjesporem)
        - ik zou die grote Fan aan de andere kant plaatsen, vanaf het filter (onder de lampen door) en een andere grote Fan, boven in je nok, tegenover het filter (zodat warme lucht onder en boven circuleert);

indien je dit volgens mij niet aanpakt vooraf (je afzuiging) dan zit je straks met een hoge luchtvochtigheid in een volle ruimte... rot van de kopjes van je kindertje Immers het nu verhelpen met fans, daar kun je straks niets zoveel extras meer mee
        Last edited by Cruzie; 7 April 2011, 18:22.

Comment

filter aan box vastmaken liefts zonder slang anders zo kort mogelijk.uitblaasslang zo kort mogelijk naar buiten toe brengen dmv dakdoorvoer,de bekende pijp 20.

Comment

Zo is het en niet anders slangen eraf , je kan er ook een verloopstuk voor krijgen en alle bochten uit de slang die je wel nodig heb .

Die 750 cub moet genoeg zijn, en wat een ander al zegt wat is dat voor filter lijkt me eerder een 500 cub filter dan een 1000 cub die jij nodig heb.

denk dat je probleem daar ook zit maar is al eerder aangegeven. Zo nu ga je lekker een uurtje klussen veel suc6.

grz. amnees.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Amneeshigh View Post
              Die 750 cub moet genoeg zijn, en wat een ander al zegt wat is dat voor filter lijkt me eerder een 500 cub filter dan een 1000 cub die jij nodig heb.
              750 m3 - 30% (filter) = 525 m3 rendement over

Dan een kleiner filter (moet meestal een verloop op dan)

525m3 - 30% = ongeveer 300m3 hou je dan netto over met slangen etc.

------------------------
              is maar rekenvoorbeeld

Comment

Legt zeker een beetje aan je ruimte ook en wat je gebruik , zelf draai ik met een 1500 cub en een 2000 cub filter, en dat op 50 % met 3x 600w.

Ps . wel 10 meter slang 250 ertussen kon echt niet anders .

grz amnees.

Comment

Re: temperatuur onder lampen nog altijd iets te hoog

P1040920.jpgP1040921.jpgP1040923.jpgP1040924.jpgP1040925.jpg
                  dan bekom ik ruim gerekend 3.5 x 1.5 x 2 = 10.5 x 20 = 210m3 ipv 1000
                  hierover ben ik nogal verward, wat is nu het juiste antwoord?
                  1000 lijkt me nogal veel voor 2 lampjes, en als ik de filters ervoor bekijk lijken mij deze gigantisch
                  en, als ik de kamer betreed lijkt me er nu al een wervelwind aan de hang (hier spreekt wel een volkomen rookie)
                  zijn mij investeringen totnogtoe waardeloos en zal ik verplicht zijn een nieuwe fan en filter aan te kopen?
                  alvast enkele fototjes vd aanpassingen bijgevoegd..

dank

Comment

Wanneer je je eigen afzuiger wilt blijven gebruiken, vervang je slangen door sonoconect. En isoleer je arzuigbox ook nog eens aan de buiten zijde. Dan op vol vermogen draaien. Ik begrijp dat deze niet op vol vermogen draait i.v.m. geluids overlast. Probeer dit probleem te verhelpen en je zal meer lucht kunnen afvoeren.

Grtz Quattro

Comment

als ik jullie rekensommetje volg dien ik dus een filter en fan van minstens 1000m3 aanschaffen?
                      op de website van growshop alien vindt ik nochthans het volgende:
                      dan bekom ik ruim gerekend 3.5 x 1.5 x 2 = 10.5 x 20 = 210m3 ipv 1000
                      Dat rekensommetje is puur als je naar de co2 verversing gaat kijken die voor je plantje noodzakelijk is om optimaal te kunnen fotosyntheren. Je hebt het dan niet over afvoer van je warme lucht enkel over co2 verversing. Vuistregel voor je warme lucht af te voeren is de helft van het wattage + 20 %. In jouw geval 1200 wat gedeeld door twee is 600 + 240 (20 % van 1200) = 840 m3/h Daar je echter op een zolder zit is 1000 m# geen overbodige luxe en ik lees dat je wil dimmen voor geluid en behoorlijk wat slangweerstand hebt, weerstand van je filter nog niet meegerekend dus denk dat je met 1000 m3/h nog aan de krappe kant zit.

Comment

amai hier komt wat bij kijken zeg
                        had ik toch nbeetje onderschat denk ik
                        indien je de temperatuur opneemt, dien je deze dan op te nemen recht onder je lampen, op het warmste punt?
                        in de rest van mijn hok lijkt de temperatuur nu echter te stabiliseren..

ps: is dat licht niet heel slecht voor je ogen? iedere keer ik uit mijn hok kom zie ik overal vlekken

Comment

ik zit zonet te denken
                          mijn lampkappen zijn er die zowel op 400 als 600 werken
                          ben ik niet beter af als ik gewoon met 400W kweek
                          ik heb zo'n 20 criticals gezaaid, deze worden niet zo groot max 50cm, of ze heel breed worden weet ik echter niet

dank

Comment

sixie 028.jpgdit is een 1000 cub softbox en 1000 cub filter.ik weet ze zijn allebij loodzwaar en nemen veel plaats in.kweek met 2 keer 600 watt en gaat zomer en winter goed.filter en box hebben dezelfde flensmaat dus geen verlies.de afblaasslang gaat met een kleine bocht en 1.5 meeter slang direct naar buiten.op het dak staat een pijp 20.zou er een pijpje van 125 cm staan dan word het al warmer in je hok en de pijp kan zelfs gaan fluiten.dit systeem is zelf in de kamer waar het staat niet te hooren.filter kost 125 en de softbox 190.met de filter heb ik 3 jaar gedraaid voor ik hem verving.

Comment

met 2 keer 400 watt gaan draaien is ook een oplossing.wel moet je dan ook 2 nieuwe vsa,s kopen want een 400 watt vsa is voor een 400 watt lamp en een 600 watt vsa is voor een 600 watt lamp.nooit in je lampen kijken,krijg je lasogen van.maar heb je nog wat centen dan zou ik gewoon mijn systeen copieeren.ps die pijp 20 op me dak kosten ook nogeens 130 pleuro.maar zomer en s,winters eigenwiet roken mag wat kosten natuurlijk.als je het nodig vind wil ik wel de maaten van me softbox en filter opmeeten zodat je zeker weet dat het gaat passen.

Comment

Bezig...
                              X