Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruimtelijk probleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ruimtelijk probleem

Korting op 420shop
    Dag iedereen,

Na een tiental jaar niet gekweekt te hebben, dacht ik om weer eens iets te proberen. Ik deed dit echter niet in een tent of hok. Mijn lamp (400W hps) hing aan een houten constructie (zoals in foto, maar groter) en de planten waren omringt met houten frames met plastiek (wit aan ene kant, zwart aan andere), die stond in de 2de slaapkamer. Ik gebruikte geen afzuiging of koolstoffilter, maar wonende in een dakappartement was geuroverlast niet echt een probleem. Dit was hoofdzakelijk omdat ik niet de financiële middelen had om dergelijk materiaal aan te schaffen. Ik haalde toen zo'n 230 gram van mijn 6 planten en was tevreden.

Ik ben inmiddels verhuist naar een huisje met een kleine zolder (foto). Ik heb echter geen 2de slaapkamer meer dus dacht ik een gelijkaardige setup te proberen op die zolder, met afzuiging en koolstoffilter weliswaar. De zolder is op zijn hoogste punt slecht 165 cm. Het plan was om er een 6tal AFjes te groeien.
    Ik moet echter tot de conclusie komen dat dit totaal niet praktisch en veilig zal zijn dus ben ik beginnen nadenken over alternatieven. Ik dacht eventueel een kweekkast ergens op het gelijkvloers te zetten maar die zijn belachelijk duur voor wat het maar is. Zelf een kast bouwen is niet enkel een groot werk waarbij je achteraf hoogst waarschijnlijk nog tal van aanpassing moet doen, je kan het niet zomaar wegsteken als je het niet nodig hebt.

Dus het zal dan maar de zolder moeten zijn, met een tent. De meeste tenten zijn natuurlijk te hoog (160cm en meer) terwijl anderen dan weer te laag zijn (120cm en minder) en te smal. De enige tent die er zou kunnen passen is eenMammoth Classic 60 kweektent (60x60x140 cm).

Mijn vraag is nu of ik met een 400 Watt hps lamp in zo'n klein ding iets kan aanvangen en of ik hier een cooltube voor zal nodig hebben. Qua afzuiging had ik een Torin softbox 250 kubiek op het oog en dit lijkt mij dan ook wat aan de heftige kant voor zo'n klein tentje. Zouden hier een 4tal planten in passen?
    De zaden die ik bestelde zijn Crazy Bud (Autoflower) Kera Seeds (https://420shop.nl/crazy-bud-auto-kera-seeds.html). Aangezien ik nog nooit met autoflower gewerkt heb, heb ik geen idee of de aangegeven hoogte (50-60cm) te vertrouwen is.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Painkiller; 14 February 2022, 19:59.
    Greetzz

Ik zou eigenlijk adviseren om naar een led-lamp te kijken. Die worden minder warm en kunnen vaak dichter op de planten. Of wat je zelf al voorstelde, een cooltube

Een tentje van 140cm hoog is aan de kleine kant.. je potten, filter, lamp & benodigde afstand gaat daar allemaal nog vanaf.
    Dat hoeft geen probleem te zijn.. Met een cooltube of led-lamp en scroggen kan je alles wel binnen de die ruimte houden. Het filter en de afzuiger kunnen eventueel nog buiten de tent. Dan blaas je uit via het filter.

Met autoflowers wordt dat iets lastiger, die groeien zoals ze willen. Stress is niet echt gewenst, dus toppen en scroggen is eigenlijk uit den boze.

Voor een 400W hps is een 250m3 afzuiger zelfs nog een beetje aan de kleine kant. Met zo'n klein tentje hoef je weliswaar minder lucht te verversen, maar de temperatuur is ook belangrijk.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      80x80x180 is een mooi oppervlak hoor, zijn ook ongeveer de afmetingen van mijn kast

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Je hebt ook tentjes van 160cm, lijkt me dat je die beter kan aanschaffen, kunnen die 400w niet terugschroeven met een evsa naar 250w?

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Mijn excuus ik lees dat je voor een 180cm gaat

Homebox ambient heeft rare maten . 250 denk ik idd te veel , maar ietwat vaccum trekken zal de temp verbteren. Mss kijken bij complete sets om zo je filtermaat te weten. Succes !
    Ganja always does the trick.

Comment

Ik heb een homebox homelab 80x150x200 op zijn kant gedraaid. Ideaal is dat niet want je zit dan met 2 uitlaatgaten in de bodem, maar is eigenlijk geen probleem om een pot op te zetten. 150 hoog is plaats zat. Je hebt toch maar een 50-60 cm bruikbare diepte, alles wat daar onder groeit is toch maar fluff.
      Je kweekopp zou dan 100 op 80 kunnen zijn bv en dan zit je nog ver van de gaten vanaf. Meer ruimte, dus makkelijk te coolen. De deur blijft hetzelfde, de flappen ritsen open en eentje naar beneden en eentje bovenop de tent.

Ik zou dan idd wel gaan voor fotoperiode planten en geen autoflowers. Toppen na 4 weken en dan direct in bloei zetten en knakken, buigen, scroggen waar nodig. Mijn cobs hangen nog vrij ver van het dak af, zou er met 140 cm ook nog reltief makkelijk komen.

Het leveren van alle hobby kweek producten. Licht, Lucht, Water. Groten merken, zoals Secret Jardin, Gavita, Lumatek, Philips,G-Tools, Rhino filters, Canna, Metrop, Hypro, Hotbox pH en EC meters, alles snel en goed geleverd. Natuurlijk een goede service

Comment

100 cm hoog is al te doen met 250 watt hps en cooltube, actieve inlaat met filter heb je dan wel nodig voor het fine tunen.

Comment

Moet het perse in een tent, ik bedoel wat brandveiligheid betreft gaat een tent ook gewoon in vlammen op, zou i.p.v. een tent het geld gebruiken voor een automatische blussysteem.
          Hier link:
          Automatische brandblussers kopen? Wij zijn expert in automatische brandblussers en leveren uit voorraad. ✔️ 100% tevredenheidsgarantie! ✔️ Gratis levering

En je kan wat trainings technieken toepassen zoals lst bijv.
          Kan je je 400w hps all dan niet met cooltube gewoon gebruiken.

​​​​​​​Succes

Comment

• Painkiller
            Painkiller commented
            Editing a comment
            Aangezien ik zo altijd al wat bang ben voor brand, zouden al deze elektrische apparaten op een plaats, waar zelf de vloer in hout is, mij teveel zorgen baren. Een tent vind ik sowieso interessant om het opvallende licht van de hps binnen te houden.

Zo'n brandblusser zou ik hier beneden wel boven de tent willen hangen. Bedankt voor de link.
            Last edited by Painkiller; 13 February 2022, 20:05.

Ondertussen is de tent al onderweg. Het wordt een Homebox Q80 (80x80x180), de 400W hps die ik al had en een pk125 EC-TC als afzuiging. Alsook heb ik dit weekend al zijpanelen en deuren gemaakt om rond deze tent te zetten. In plaats van deze in de gang te zetten, zal ik eerst proberen dit in de slaapkamer te doen. Een rare plaats natuurlijk, maar de enige plaats waar het niet echt in de weg staat en waar niemand iets te zoeken heeft. Er is een raam in de slaapkamer waar heel soms wel eens iemand voorbij wandelt, vandaar de kast die ik er rond bouw.

Het ruimtelijk probleem was omdat ik het op de zolder wilde doen, omdat dit de meest discrete plaats was en ik beneden weinig plaats heb om dergelijke tent te zetten. Daarom had ik ook voor autoflower geopteerd. De plannen voor de zolder zijn dus geschrapt, het is onbegonnen werk om het goed en veilig in te richten.

Eerst komen er sowieso de autoflowers in omdat ik daar 9 zaden van heb gekocht (2 verschillende soorten) en ik zou ze liever niet weggooien. Bovendien wou ik het eerst wat simpel houden aangezien het allemaal wat lang geleden is. Toppen, scroggen, enzovoort, kan ik mij later wel in verdiepen.

Heeft iemand trouwens een idee of voeding vervalt? Ik heb nog Plagron grow, bloom, top stimulator, en nog een paar dingen staan van vroeger.
          Greetzz

Comment

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Alga of terra ? Geopend of ongeopend ook nog verschil. Alga een jaar en terra 3 jaar geef ik ze zelf...staat wel limiet op ...

• Painkiller
            Painkiller commented
            Editing a comment
            Terra. Grow en bloom nog meer dan halfvol, de rest nog bijna vol.
        Bezig...
        X