Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over kweek ruimte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: vraag over kweek ruimte

@oja nu had ik nog een ding
    kwa stroom ik had eigelijk alleen verlichting daar maar heb ik inmiddels een verleng snoer op gemonteerd + de lamp.
    maar als ik op die verlengsnoer alles gaat zetten (dit was ok de reden vanwegen het verbruik dat ik terarium lampen wilde halen)
    dan gaan ze het denk ik merken bij de meter die stuk verder zit waar ik niet bij ken
    iemand een idee hoe dit op te lossen of zal dit niet een groot probleem worden met een 400 a 600 watt lamp?

Kennelijk heeft je kelder alleen een centraal lichtpunt. Als je de (centrale)doos openmaakt dan zie je waarschijnlijk dat er een bruine (fase) draad en een blauwe (nul) draad de doos binnenkomen. De uitgaande draden zullen dan bruin en zwart (schakeldraad) zijn die naar de schakelaar lopen. De blauwe draad is dan niet verder doorgevoerd en dient alleen om de nul op de lamp te zetten. Als je geluk hebt zit er in de doos ook nog een geel/groene draad voor de aarding. Mocht die ontbreken dan zou ik er gewoonweg niet aan beginnen. Elektriciteit en vocht zonder aarding zijn nu eenmaal gevaarlijk.
    Als er dus bruin, blauw en geelgroen aanwezig is kun je die door middel van lasklemmen aftakken en met een YMVK-kabel langs het plafond en de muur naar aan te sluiten geaarde opbouw stopcontacten leiden. Het lijkt ingewikkeld, maar is in feite kinderlijk eenvoudig. Alleen bij het aanbrengen van de lasklemmen moet je opletten: op de bruine draad in de centrale doos staat permanent spanning. (ook als het licht uit is) Controleer ook eerst met een spanningzoeker op welke draad de spanning staat: je zal niet de eerste zijn die toch spanning op de blauwe nuldraad aantreft.
    Last edited by Xtreme; 8 May 2011, 15:41.

Comment

mijn doosje in me kelder zit inderdaad een aantal kleuren waaronder ook geel groene
      maar kwa verbruik moet ik dus goed gaan opletten .
      was het idee wat ik gaf miss slim om te doen of neit dat van die 12v op een accu of een omvormer (12v --> 220 a 230v dit verbruik dan neem ik aan een stuk minder.
      kwa lampen moet ik dus ef gaan kijken als jullie zeggen dat een 400W geen probleem is ga ik dat wel probeeren maar kwa afzuiging zit je dan wel weer een stuk hoger in je verbruik
      het is ook inderdaad een gezamelijke stroom kast want mijn draden loopen door naar de medekelders
      ik wil inderdaad zo veel mogelijk gaan laten opbrengen maar wil uiteraard de risco,s vermijden
      ik zal binnekort is een paar foto,s van me kast maken kunnen jullie beetje zien wat voor soort kast ik bedoel.
      maar ef over het verbruik te hebben want zoals ik al zij er moet ook een goeie afzuiger in wat ook flink stroom verbruikt

hoor het zeer graag
      egt super bedankt voor alle reacties

mvg martis

Comment

Last edited by Xtreme; 10 May 2011, 08:16.

Comment

kwa lamp snap ik dat het niet anders kan maar ik had het over een 12v kacheltje en een 12v fannetje
          maar is waarscheinlijk al opgelost ik heb een plekje in huis gevonden waar mijn kast kan staan dus kwa stroom probleem opgelost
          nu vroeg ik me af of ik egt zo een sterke afzuiger dan nodig heb die op deze topic word vermeld ik zal heel eerlijk zijn mijn buget is niet al te hoog

greets martis

Comment

lamp, een vsa, een relais als je met een 600 watt lamp kweekt of een timer als voor 250 watt of 400 watt gaat, een afzuiger met een capaciteit aan kuubs het liefst van gelijk aan het aantal watts van lamp, een filter afgestemd op het vermogen van je afzuiger en een zwenkventilator en 's-winters een kacheltje. Een ieder die meent dat je iets van de genoemde artikelen kunt missen mag uitleggen waarom.
            Als je zorgvuldig shopt dan kost dit je ergens tussen de 300 tot 400 euro voor materiaal uit het middensegment.
            Last edited by Xtreme; 8 May 2011, 21:12.

Comment

ik haak bij deze af op dit topic

Comment

toch bedankt voor je hulpsaamheid tumble trimmert

ik ga het toch maar doen zoals jij zij kwa lucht filtering en lamp
                ik ga morgen naar de growshop even aantal dingen halen iemand nog een idee welke merk voeding ik het beste kunt halen met uiteraard ook het merk aarde
                als jullie een goeie en beetje betaalbare growshop weten hoor ik het zeer graag
                ik zelf zat te denken aan growshop alien

wel jammer dat je afhaakt je had goeie reacties en miss komt het door de raare reacties van me maar wilde gewoon is weten of dat mogelijk was ben nou eemaal iemand die graag expirimenteerd.
                maar toch bedankt

greetzzz martis

Comment

Gewoon het advies van Alien volgen: die zullen echt wel aangeven wanneer je moet gaan bijmesten in welk type aarde. Laat je niet verleiden tot de aankoop van allerlei (onnodige) voedingsproducten. Een goedkope en goede voedingslijn is Canna Terra Vega (groeivoeding), Canna Terra Flores (bloeivoeding), aangevuld met PK13/14.(extra voeding als de bloei is ingezet, omdat de plant dan fosfor (P) nodig heeft). Trouwens, bij de Action hebben ze cocosbrics van Ecostyle, ik dacht voor 49 cent. Dat is ook prima "grond" voor cannabis. Wat ik wel aanbeveel is een pak zaai- en stekgrond aan te schaffen. Cannabis moet niet in zwaar bemeste grond ontkiemen.

Comment

oke super bedankt voor de reacties
                    ik ga het zo snel mogelijk halen.

mvg martis

Comment

Boeiend topic mensen!

Comment

daarom haakte ik ook af

Comment