Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekkamertje bouwen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweekkamertje bouwen

Korting op 420shop
    Na een beetje overweging wil ik mijn schatjes toch het beste proberen geven en heb ik besloten een kweekkamer te bouwen.

Onderstaand een 3D prent ervan en een platte grond. De kast is ongeveer 1,5 op 1meter. De lamp van 400W hangt centraal (maar welke richting hang ik ze het beste?), transfo buiten, 1 in en 1 uit verluchting van 10cm. Het achterste plankje is voor zaadjes en de kleinste plantjes. Het plankje onder de lamp is voor kleine plantjes en is in de hoogte verstelbaar.

De hele bak is in hout maar bezet met 5cm wit isolatieschuim langs de binnenkant. De onderste opstand is 36cm voor als ik ooit met volle grond ipv potten wil werken. Dan moet er nog wel een plastic in maar goed. Voorlopig doe ik het met potten.

kweekkast.jpg

Wat denken jullie? Nog suggesties? Dingen die ik anders of beter kan doen?

Thx
    Burn weed, not your soul!

Re: Kweekkamertje bouwen

400 watt lamp beschijnt op 40 cm hoogten van je gewas af<idiaale afstand voor 400 watt>70 cm bij 1 meeter.ivm warmte ontwikkeling moet je kast minimaal 120 cm hoog zijn bij 400 watt.gaa je voor 600 watt dan is 120 cm bij 100 cm bij 200 cm een idiaale kastmaat.dat plankje boven aan zal een hoop licht voor beneden wegnemen.en je heb er al gauw meer dan 5 staan dan.agenten tellen alleen maarzou zelf gaan voor 2 kasten naast mekaar van 70 breed 1 meeter diep en 120 cm hoog.in allebij de kasten de luchtinlaat beneden maken en een mooi rond gat aan de bovenkant.op de bovenkant zet je een softbox van 1000 cub met 2 luchtinlatendan kan je voorgroeien en drogen in de ene kast en afbloeien in de andere kast.dan kan je 7 keer oogsten per jaar.met maar 8 of 10 planten per draai.

Comment

Mmm, het dubbel kast idee zegt me wel wat maar deze eerst zou ik zeggen

Het plankje verdwijnt van zodra ze groot genoeg zijn he. Het achterste plankje is om te kiemen. Het middenste plankje welk direct onder de lamp hangt is voor als ze klein zijn. Zo moet ik de lamp niet verplaatsen maar kan ik de plantjes lager zetten tot ze groot genoeg zijn om op grond te staan. Dan gaat het plankje even opzij natuurlijk.
      De hoogte zit wel goed. De kast is 1,45 m diep op 1,05 m breedt en 1,90 m hoog. Op die manier kan ik er ook gaan instaan De transfo van de lamp hangt uit de ruimte.

Voor de lucht. Zet ik lucht inblazen best bovenaan en luchtafvoer onderaan? Of lucht in onderaan en lucht uit bovenaan? Momenteel had ik ze beiden bovenaan getekend...

Bedankt alvast!

Comment

warme luchtafvoor altyd bovenaan,en het liefts met zo kort mogelijke slang naar buiten.passieve luchtinlaat kan onderin,maar ook bovenin omdat koudelucht daald,actief kan ook boven of beneden,maar houd er wel rekening mee dat de actieveinblaas je lamp heen en weer kan laten gaan.koop een 500 cubsoftbox en 500 cub canfilter,sluit deze zonder slang op mekaar aan.dan kan je s,omers zonder problemen met 400 watt kweken en s,winters met 600

Comment

Ben er vandaag ingevolgen en het kamertjes is zo goed als klaar. Het is te zeggen, het zit ineen, luchtdicht en de lamp hangt. Ik moet morgen of straks? nog wel de luchttoevoer en -afvoer installeren. Fototjes volgen zeker

Greetz

Comment

De fototjes

DSCF1076.jpgDSCF1077.jpgDSCF1080.jpg
            DSCF1082.jpg

Er is natuurlijk nog beetje werk aan maar ze kunnen er alleszins al overnachten vandaag

Nu ik heb 1 actieve ventilator, 2 passieve roosters en eventueel 2 pc fans, maar ik ben er nog steeds niet uit wat ik waar ga zetten.

Gebruik ik de ventilator best om lucht van buiten toe te voeren of om af te voeren? Als ik met de ventilator toevoeg van buiten uit kan ik de andere kant passief met de 2 roosters lucht uitlaten in de garage. Kan ook de pc fans gebruiken maar ik vrees met 3 fans dat het misschien beetje lawaai gaat maken...

Greetz
            Last edited by Cyberburner; 22 May 2011, 00:02. Reden: Luchtige vraag toegevoegd

Comment

die mooie mugge vanger gaat die uit als je lamp ook ook uit gaat ???

Comment

Yep, zit op dezelfde tijdklok

Comment

500 cub softbox en 500 cub can filter is nodig om je vuile warme lucht aftevoeren,heb je deze niet nodig omdat je landelijk zit zet ze dan gewoon in je tuincomputerfans zijn voor microkweek.

Comment

Heb dan maar een klein kamertje gemaakt voor het kiemen en new borns.
                    Spaarlampje en pc fanneke erin...

DSCF1096.jpgDSCF1097.jpg

Morgen doe ik er aan verder. In de grote kast heb ik vandaag de luchtafvoer geinstalleerd.

Greetz

Comment

Last edited by Cyberburner; 23 May 2011, 23:38.

Comment

Heb de ventilator die de lucht afvoer vandaag naar buiten gelegd en onderaan een passieve inlaat gemaakt. De plantjes liet ik zakken http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...FEM-AUTO/page2DSCF1100.jpgDSCF1101.jpgDSCF1107.jpg

Nog low budget suggesties om de condities te verbeteren?

Comment

De temperatuur blijft dalen en zit bijna goed maar de vochtigheid blijft 30%. Ik heb de waterbak nu een 25cm hoger gezet. Straks nog eens kijken...

DSCF1109.jpg

Comment

hoeveel cub is je afzuiger

Comment

Als ik dat wist. Is een ventilator die de badkamer ontluchtte in ons vorig huis dus ja... geen idee
                              De temperatuur is nog 26,6 en de vochtigheid 33%...

Greetz

Comment

Bezig...
                              X