Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

probleempje met kweekkast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

probleempje met kweekkast

Korting op 420shop
    Beste Kweek Experts,

Ik zou graag jullie een paar vraagjes willen stellen omdat ik zit te twijfelen wat ik moet doen.
    Een tijd geleden heb ik een eigen mooie kweekkast gebouwd van 1.20 hoog met een lamp van 250W. Dit is mijn eerste keer dus heb ik wat kleine dingetjes fout gedaan.
    Het grootste probleem is dat ik ze heel laat heb getopt.
    Toen ze 70 Centimeter waren heb ik ze ongeveer getopt.
    1 plant is een stuk groter en is nu 90 Centimeter.
    De bovenste bladeren zijn zelfs een beetje verbrand omdat ze te dicht bij de lamp zijn gekomen.

Maar wat zal ik nu doen?
    Zal ik de grootste nu gewoon gewoon een centimeter of 20 eraf toppen of zal me plantje dan niks meer gaan opbrengen?
    Ik heb hem nu een beetje in de hoek van me kast gezet , zodat hij niet vol in de lamp staat... dus nu verbanden die inpcincipe niet...

Dus mijn vraag is eigenlijk , zal ik het gewoon zo laten of zal ik er een aardig stuk afknippen?
    En stel ik zou er een aardig stuk afknippen , kan ik dat stuk dan weer in de grond zetten zodat ik zeg maar 2 planten heb of gaat dit niet op ?

Alvast bedankt voor jullie wijze adviezen.

Mvg,

Marijn

Re: probleempje met kweekkast

beste marijn,je plant gaat pas in de bloei als je de lamp 12 uur aan heb en daarnaa 12 uur donker,en donker is ook echt donker,er mag dus geen licht in je kast komen.zelfs in de bloei groeien je wietplanten de eerste weken nog door.dus of kast hoger maken en direct in de bloei zetten.of leren knaken en buigen van je planten,het is toch onkruitlet erwel op dat je je hoofdstam niet afbreekt,voor de rest kan je ze mishandelen zoveel je maar wil.als je stekken van je plant wil maken,dan kan dat zolang je lamp 18 uur of langer aanis per etmaal,heb je alleen scheermesje en cloongel voor nodig,en de info die je met de zoekfunctie kan vinden.zelf zou ik met 250 watt hps gaan voor gedrongen bossige wietsoortjes zoals k2 en top 44.zou wel leuk zijn als je een foto plaatst van je volgegroeide kast

Comment

anderhalve week heb ik ze getopt en de dagen korter gemaakt naar 12 uur licht 12 uur donker.
      Het gaat trouwens om White Widow...
      Maar hoeveel gaan ze nu nog verder groeien?
      als ze nog maar 20 Centimeter verder groeien dan moet het denk ik net gaan passen...
      Morgen of overmorgen zal ik even Foto's posten , heb even weinig tijd nu...

En dat buigen en knaken kan ik niet vinden via de zoekmachine , heb je misschien een linkje?

Mijn dank is groot!

Comment

Zoekwoord(en): buigen,en, knakken

Comment

Bezig...
        X