Hoi, ik ben tamelijk (mooi woord is dat) nieuw hier, en ben bezig met nu een kastje.
Laat ik eerst mijn woon situatie maar wat toelichten. ik woon in een slecht geisoleerde flat op de eerste verdieping (totaal 4 verdiepingen inc beganegrondwoningen). schuin boven mij woont de wijk agent. (heb ik weer). mijn voornaamste reden om hier mee te beginnen is voor de hobby, en zo kunnen mijn huisgenoot en ik ook mooi gratis wat wiet roke
heb het hout nu in de verf staan.
het idee is om een 80x80x120cm hok te maken (dit zijn de buiten maten) omdat ik vuren houten balken gebruik binnenin van 44x44mm verlies ik dus 8,8 cm (dus je houd over 71.2x71.2x120)
NU: het plan. ik heb gedaan hoe het mij het beste leek; hier kan ik jullie hulp wel gebruiken want ben totaal onervaren hier in:
Heb een begroting gemaakt van 470 eu (viel wel wat duurder uit dan ik had gehoopt maar ja, heb je ook wat)
Licht:
1X Philips 250 watt master son-t pia
(wil niet in wattage omhoog omdat de stroom kosten me anders te veel worden)
1x ETI ual 250 watt vsa
4x 18 watt coolwhite philips tl + amatuur
(wil onder TL gaan voorgroeien ook om weer die stroomkosten te drukken) wil dit gaan doen dmv een 65x65cm mdf plaat (12mmdik) deze wordt bevestigt dmv kettingen zodat hij ook verstelbaar is)
Lucht:
1x DCS FAN 125L / 325 m3 / 125 mm flens
1x Can900 Maxi / 400m3h / 125 mm flens
2x pc fan voor actieve inlaat van lucht
(zal dit toereikend zijn?)
1xFancontroller
(geen idee wat voor 1, kan iemand me hier tips over geven misschien?)
Kast
(grotendeels al in huis)
3x MDF 122 x 244 12 mm dik
(al in huis)
1x MDF grondverf
(zit er al op)
2x GAMMA Extra dekkend Super Couvrant wit 710
(zit er ook al op)
2 x vurenbalken 44x44 320 cm
(al in huis)
1x vurenbalken 44x44 390cm
(al in huis)
1x pakje unischroef
1x Trevis Relais 32A
1x Max-Min Thermo / Hygro
verder wil ik eerst antidetectie folie er over en daar over weer zwartwit folie, (wil liever het zekere voor het onzekere nemen)
ik heb op het internet gelezen dat dit minimaal 1cm van de muur moet maar als ik het gewoon over die vuren balken span zal dit ook wel goed zijn toch?
Antibrand
1xbrons brandblusser 1kg
(woon in een flat en de kast staat gewoon in mn slaapkamer wil dus ook ECHT ZEKER GEEN BRAND) laat alle electronica ook door een electricien aansluiten (zit in de vriendenkring) mochten mensen nog meer tips hebben voor brandpreventie dan hoor ik deze graag
Naja dit is het plan dus. iemand tips of tricks?
Thnx in advance,
Rejuuv
Laat ik eerst mijn woon situatie maar wat toelichten. ik woon in een slecht geisoleerde flat op de eerste verdieping (totaal 4 verdiepingen inc beganegrondwoningen). schuin boven mij woont de wijk agent. (heb ik weer). mijn voornaamste reden om hier mee te beginnen is voor de hobby, en zo kunnen mijn huisgenoot en ik ook mooi gratis wat wiet roke
heb het hout nu in de verf staan.
het idee is om een 80x80x120cm hok te maken (dit zijn de buiten maten) omdat ik vuren houten balken gebruik binnenin van 44x44mm verlies ik dus 8,8 cm (dus je houd over 71.2x71.2x120)
NU: het plan. ik heb gedaan hoe het mij het beste leek; hier kan ik jullie hulp wel gebruiken want ben totaal onervaren hier in:
Heb een begroting gemaakt van 470 eu (viel wel wat duurder uit dan ik had gehoopt maar ja, heb je ook wat)
Licht:
1X Philips 250 watt master son-t pia
(wil niet in wattage omhoog omdat de stroom kosten me anders te veel worden)
1x ETI ual 250 watt vsa
4x 18 watt coolwhite philips tl + amatuur
(wil onder TL gaan voorgroeien ook om weer die stroomkosten te drukken) wil dit gaan doen dmv een 65x65cm mdf plaat (12mmdik) deze wordt bevestigt dmv kettingen zodat hij ook verstelbaar is)
Lucht:
1x DCS FAN 125L / 325 m3 / 125 mm flens
1x Can900 Maxi / 400m3h / 125 mm flens
2x pc fan voor actieve inlaat van lucht
(zal dit toereikend zijn?)
1xFancontroller
(geen idee wat voor 1, kan iemand me hier tips over geven misschien?)
Kast
(grotendeels al in huis)
3x MDF 122 x 244 12 mm dik
(al in huis)
1x MDF grondverf
(zit er al op)
2x GAMMA Extra dekkend Super Couvrant wit 710
(zit er ook al op)
2 x vurenbalken 44x44 320 cm
(al in huis)
1x vurenbalken 44x44 390cm
(al in huis)
1x pakje unischroef
1x Trevis Relais 32A
1x Max-Min Thermo / Hygro
verder wil ik eerst antidetectie folie er over en daar over weer zwartwit folie, (wil liever het zekere voor het onzekere nemen)
ik heb op het internet gelezen dat dit minimaal 1cm van de muur moet maar als ik het gewoon over die vuren balken span zal dit ook wel goed zijn toch?
Antibrand
1xbrons brandblusser 1kg
(woon in een flat en de kast staat gewoon in mn slaapkamer wil dus ook ECHT ZEKER GEEN BRAND) laat alle electronica ook door een electricien aansluiten (zit in de vriendenkring) mochten mensen nog meer tips hebben voor brandpreventie dan hoor ik deze graag
Naja dit is het plan dus. iemand tips of tricks?
Thnx in advance,
Rejuuv
Comment