Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

250 watt kweekkast bouwproject

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

250 watt kweekkast bouwproject

Korting op 420shop
    Hoi, ik ben tamelijk (mooi woord is dat) nieuw hier, en ben bezig met nu een kastje.

Laat ik eerst mijn woon situatie maar wat toelichten. ik woon in een slecht geisoleerde flat op de eerste verdieping (totaal 4 verdiepingen inc beganegrondwoningen). schuin boven mij woont de wijk agent. (heb ik weer). mijn voornaamste reden om hier mee te beginnen is voor de hobby, en zo kunnen mijn huisgenoot en ik ook mooi gratis wat wiet roke

heb het hout nu in de verf staan.

het idee is om een 80x80x120cm hok te maken (dit zijn de buiten maten) omdat ik vuren houten balken gebruik binnenin van 44x44mm verlies ik dus 8,8 cm (dus je houd over 71.2x71.2x120)

NU: het plan. ik heb gedaan hoe het mij het beste leek; hier kan ik jullie hulp wel gebruiken want ben totaal onervaren hier in:

Heb een begroting gemaakt van 470 eu (viel wel wat duurder uit dan ik had gehoopt maar ja, heb je ook wat)

Licht:
    1X Philips 250 watt master son-t pia
    (wil niet in wattage omhoog omdat de stroom kosten me anders te veel worden)

1x ETI ual 250 watt vsa

4x 18 watt coolwhite philips tl + amatuur
    (wil onder TL gaan voorgroeien ook om weer die stroomkosten te drukken) wil dit gaan doen dmv een 65x65cm mdf plaat (12mmdik) deze wordt bevestigt dmv kettingen zodat hij ook verstelbaar is)

Lucht:
    1x DCS FAN 125L / 325 m3 / 125 mm flens

1x Can900 Maxi / 400m3h / 125 mm flens

2x pc fan voor actieve inlaat van lucht
    (zal dit toereikend zijn?)

1xFancontroller
    (geen idee wat voor 1, kan iemand me hier tips over geven misschien?)

Kast
    (grotendeels al in huis)

3x MDF 122 x 244 12 mm dik
    (al in huis)

1x MDF grondverf
    (zit er al op)

2x GAMMA Extra dekkend Super Couvrant wit 710
    (zit er ook al op)

2 x vurenbalken 44x44 320 cm
    (al in huis)

1x vurenbalken 44x44 390cm
    (al in huis)

1x pakje unischroef

1x Trevis Relais 32A

1x Max-Min Thermo / Hygro

verder wil ik eerst antidetectie folie er over en daar over weer zwartwit folie, (wil liever het zekere voor het onzekere nemen)

ik heb op het internet gelezen dat dit minimaal 1cm van de muur moet maar als ik het gewoon over die vuren balken span zal dit ook wel goed zijn toch?

Antibrand

1xbrons brandblusser 1kg
    (woon in een flat en de kast staat gewoon in mn slaapkamer wil dus ook ECHT ZEKER GEEN BRAND) laat alle electronica ook door een electricien aansluiten (zit in de vriendenkring) mochten mensen nog meer tips hebben voor brandpreventie dan hoor ik deze graag

Naja dit is het plan dus. iemand tips of tricks?

Thnx in advance,

Rejuuv
    Last edited by rejuvenation; 25 May 2011, 17:39. Reden: hmm plaatjes werken niet mee

Re: 250 watt kweekkast bouwproject

voor dat geld kan je een inwijs mooie complete tent kopen met nog een thermostaat fan controler. misschien een cooltube, kachel en zelfs nog wel een voeding pakket. als je dan ook iets gebeurd kan je binnen 15 min je hele zooi afbreken.

Comment

krijg de plaatjes niet voor mekaar heb dus links in mn bericht gezet misschien een moddereter die dit kan aanpassen?

thnx, rejuuv

Comment

@borklots ja zou wel een complete tent kunnen kopen, maar ja zoals ik zei tis gewoon een hobbie projectje vind het bouwen ook leuk en tis weer even een nieuwe uitdaging! tevens kan ik hem helemaal op maat maken wat ik ook wel relaxt vind!

Comment

je heb in iedergeval al goed nagedacht over je kastje250 watt is in een woonkamer of slaapkamer goed tedoen,een softbox van 500 cub is beter te dimmen dan een ufoafzuiger.maar sommige ufoafzuigers zijn wel te dimmen.zou niks kopen via het internet,maar gewoon naar een growshop gaan,dan kan je hem ook in werking beluisteren.en 250 watt lamp moet ook een 250 watt vsa hebben.succes met het bouwen

Comment

CIMG2042.jpg
            vanmiddag het apparaat maar even in elkaar geschroefd. Dit is het resultaat, nog even kijken hoe het met de scharnieren van de 2 deurtjes moet...
            het is maar 12mm dik mdf namelijk

Comment

ik vind het nu al mooi

Comment

thnx om nog even terug tekomen op je vorige post, denk je niet dat het heel veel knaken scheelt als ik het online bestel? heb idd de 400 watt verplaatst voor een ETI ual 250watt vsa

Comment

bel anders een growshop in de buurt en vraag wat het daar kost,of gaa er effe langs,ik weet uit ervaring dat de prijzen onderling eenorm kunnen verschillen.heb zelf ook een ufo afzuiger in me slaapkamer gehad,en werd er niet vrolijk van

Comment

bij de growshop zou het me (boven op de 150 eu die ik betaalt heb voor de kast) nog eens 548 euro kosten (inc. voeding)

dat wordt me toch echt teveel, een vriend van mij werkt bij een bedrijf dat bedrijfs klimaat beheersing verkoopt. wellicht dat hij wat goedkopers kan regelen..

Comment

oke. na een moeilijk lange periode voorbereiden is dit het geworden
                      DCS FAN 125L / 325m3 / 125mm (toen ik hem binnen kreeg bleek het een Ruck RKW125L buisventilator met Termostaat te zijn. raar wat deze is 70 euro duurder ofzo terwijl ik daar niet voor betaald heb..)
                      Combiconnect 127mm
                      SMS COM Fancontroller incl thermostaat (overbodig nu denk ik)
                      Relais Trevis 25A
                      Grasslin Topica 500s (timer dinkie)
                      Can2600 Junior
                      B.A.L Remote 250 watt EVSA set (inclusief een masterson-t pia lamp, terwijl ik een osram besteld had)

kast af nu, folie hangt, natuurlijk nog geen gaten gezaagd (totaal niet technisch, 2 vrienden (1x timmerman 1x electrotechnicus) helpen mij hiermee.
                      Die 2 plantjes wil ik laten afbloeien in het hok, en die twee stuivers werken als sluiting (op de deuren zitten 2 magneetjes)

iemand nog tips of opmerkingen??

IMG00124-20110619-1403.jpgIMG00125-20110619-1404.jpgIMG00126-20110619-1404.jpgIMG00127-20110619-1432.jpgIMG00128-20110619-1433.jpgIMG00122-20110619-1403.jpg

Comment

mooie spullen mooi kastjelucht inlaat beneden uitlaat boven,en gaan!

Comment

waar heb je die fan besteld ben ook opzoek naar een nieuwe wil ook wel een ruck fan voor dat bedrag

Comment

alles bij indoorgarden.eu.
                            63,50 voor een ruck fan is natuurlijk wel relaxt! maar maakt mn 67,- dure fancontroller wel wat overbodig..
                            zat te denken actief in beneden en uit boven idd! even zien hoe ik het makkelijkst die gaten in die kist kan maken. 125mm is nogalwat!

bedankt voor reacties!

Comment

IMG00131-20110620-1841.jpgIMG00132-20110620-1841.jpgIMG00133-20110620-1846.jpg

Even een vraagje:

Hoe kan ik het beste die Ruck vent ophangen?
                              ik ben super NIET technisch..
                              Koolstoffilter zal denk ik wel lukken met het 4m ketting dat ik heb. ook de lamp moet geen probleem zijn..
                              maar over de ventilator heb ik toch zeer mn twijfels.. iemand tips?
                              dan kan ik gaten gaan maken!

Comment

Bezig...
                              X