Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Energiemeter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Energiemeter

    Waarom laat je heel de set niet een week of wat draaien?
    Kost je wel geld maar als er opeens petten voor de deur staan weet je genoeg

    Comment


      #17
      Re: Energiemeter

      Tsja, als je een koophuis hebt, zou ik er fijn eens een mooie groente- en fruitkweek van maken de eerste keer.
      Wat tomaten, aardbeitjes, pepers, paprika etc. etc.
      Gewoon volle bak, met twee lampen.

      Je kunt het energiebedrijf trouwens niet verbieden je meter op afstand uit te lezen.

      Meters worden op afstand uitgelezen :

      - maximaal zes keer per jaar voor verbruiksoverzichten;
      - bij verhuizen;
      - bij overstappen naar een andere leverancier

      Alleen als afnemers daar uitdrukkelijk toestemming voor hebben gegeven, bijvoorbeeld om gebruik te maken van bepaalde energiebesparingsdiensten, mag de meterstand vaker worden uitgelezen.
      Ze kunnen natuurlijk wel nog gewoon langskomen om "even de meters te checken".

      Bron.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Re: Energiemeter

        Dat wordt overdag kweken en als ze vragen hoe en wat zeg je gewoon dat je reptielen hebt staan

        Comment


          #19
          Re: Energiemeter

          Oorspronkelijk geplaatst door cannabiscoen View Post
          Ja dat kunnen ze helaas wel, hun bepalen wat voor meter er geplaatst wordt.
          De meter is ook van het energie bedrijf en niet van mij, ook al heb ik een koopwoning.
          Daar tegenover mogen ze niet tegen mijn "wens" ingaan als ik ze verbied om dagelijks mijn stroomverbruik te registreren.
          Een klein stukje vertrouwen van mij moet er dus wezen als het gaat om het niet uitlezen, een energie bedrijf zal zichzelf ook belachlijk maken als ze deze wens niet tegemoet komen en ik daardoor voor het gerecht kom.
          Elke advocaat zal dan korte metten maken met het energie bedrijf en de veroordeling dit is dan onrechtmatig verkregen bewijs.

          Greetzz..
          Ik vermoed dat het genuanceerder ligt. Als het energiebedrijf ten onrechte uitleest dan vormt dat een onrechtmatige daad. Gegevens die verkregen zijn krachtens een onrechtmatige daad en vervolgens doorgespeeld naar justitie vormen geen onrechtmatig verkregen bewijs. Dit concludeer ik naar analogie van eerdere jurisprudentie. Een illegaal bestand met banksaldi van Nederlanders op een Zwitserse bank is door de Nederlandse overheid (belastingdienst) aangekocht. De data waren weliswaar gestolen (illegaal gedownload), maar nietzelf had gestolen of had aangezet tot diefstal dan zou er weer wel sprake zijn van onrechtmatig verkregen bewijs.
          Last edited by Xtreme; 21 June 2011, 12:16.

          Comment


            #20
            Re: Energiemeter

            Hmmmmm iemand met ervaring en kennis, altijd makkelijk goede informatie.
            Ik weet wel dat als ik weer gepakt wordt en ik kom er achter dat dit door informatie van de energie leverancier is ik deze leverrancier zeker aansprakelijk stel voor de schade en het ongemak.
            Want ik denk dat de energie leverancier zich dan ook schuldig heeft gemaakt schending.

            Greetzz..

            Comment


              #21
              Re: Energiemeter

              Ik zou zeggen als de energieleverancier jou die meter toewijst stap je toch gewoon over op een andere energieleverancier?
              NLX outdoor kweek 2011
              Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
              De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

              Comment


                #22
                Re: Energiemeter

                Ja dat zal een goede zijn, het probleem is alleen dat een nieuwe leverancier geen nieuwe meter gaat plaatsen bij een overstap.
                Goed idee maar helaas, in ieder geval bedankt voor de reactie.

                Greetzz Coen..

                Comment


                  #23
                  Re: Energiemeter

                  dit is echt onzin. een energieleverancier speelt niks door, tenzij ze een vermoeden hebben dat je stroom aftapt.
                  de energie leveranciers verdienen namelijk lkkr op de kweekjes. hoe meer energie jij verbruikt hoe beter voor hun portemonnee.

                  Comment


                    #24
                    Re: Energiemeter

                    Klopt helemaal dat de energie leverancier niets op eigen houtje door speelt.
                    Maar alleen al het idee dat ze elk kwartier mijn verbruik kunnen uitlezen zint mij helemaal niets.
                    Daar komt ook nog eens bij kijken dat de leverancier op verzoek van justitie wel degelijk de gegevens direct aanbied zonder enige vorm van protest.
                    En juist die combinatie maakt mij niet blij met mijn mooie nieuwe slimme energie meter..

                    Greetzz Coen..

                    Comment

                    Bezig...
                    X