Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zolder koud houden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zolder koud houden

    Korting op 420shop
    Hoe houden jullie de zolder in de zomer koud. Een airco spreekt voor zich al heb ik daar de financiele middelen niet voor.

    Ik vraag me af houden jullie de ramen open met verduisteren of ramen toe met verduisteren?

    Hoe verduister je ramen van buitenaf zonder dat dit parmanent is. Ik weet je kan bepaalde folies plaatsen maar ben bang na het verwijderen dat er een vuile lijmlaag overblijft.

    Oke van veluxen kan je buitenaf een schermplaatsen dat het licht de zolder niet ingeraakt dus ook de warmte niet. Maar die dingen zijn zeer duur.

    De zolder van mij is geissoleerd.

    Hoe pakken jullie dat aan?
    Ik had graag de lampen aan overdag omdat dan mijn zonnepanelen werken.


    #2
    Airco!!

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Ik weet het maar die middelen heb ik helaas niet.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Anders maar naar de kelder!?

    #3
    Je saldeert toch nog gewoon dit jaar? Of niet NL?

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Hier kan je het zienπŸ˜‰

      https://www.fluvius.be/nl/blog/capac...=1677515027717

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Ja, ik heb me daar laatst over in zitten lezen want dat willen ze in NL ook uiteindelijk, dan wordt peakshaving wel interessant, met een accu.
      hoe liggen die grenzen, qua vermogen per tijdseenheid? Net even door die site gescrolled maar kreeg niet snel genoeg mijn antwoord :+

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Beinvloed gewoon de kostprijs. Nuja in belgie mag je in principe niets hebben. Met dat ze registreren is het maar een kleine stap tot gegevens doorsturen. Ik ga gwn doen als ik genoeg zon heb overdag. Dan zien ze dat ook moeilijker vermoed ik.

    #4
    Hoe warm komt het uiteindelijk in de tent met lamp aan , veluxen toe en afschermen met overgordijn fzo? Op een warme zomerdag dan ook? Mss is co2 toevoegen iets dan mag de temp wat hoger.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      ah ja, dat is wel wat warmte ja is toch 800W continu als ze beiden aan staan (inclusief franje als ventilatie etc). De ene tent 's nachts en de andere overdag een optie?

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Wel met zonnepanelen en de staat die iedere 15mibuten registreerd heb ik liever overdag de lampen aan

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Overgordijn vastnagelen tegen het raam is goedkoopst en redelijk efficient denk ik. Hopelijk valt het mee dan vn warmte...

    #5
    bij mij is de zolder juist het fijnste plekje in huis in de zomer.
    Ja het is warm maar ik heb 2 ramen tegenover elkaar die ik kan openzetten en dan is t alsof je in een windtunnel zit
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Mja laat je de warmte dan ook niet binnen? Zal wel frisser aanvoelen een beetje wind maar daarvoor niet koeler voor de plantjes. Als het binnen warmer is dan buiten zoals smorgens en savonds dan mss ramen even open

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Mja met 40graden ga ik de ramen niet openen

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Met 40 graden zit ik in me kelder πŸ˜‚πŸ€
Bezig...
X