Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tent formaat ervaringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tent formaat ervaringen

    Korting op 420shop
    Dag collega’s,

    Ik wil binnenkort gaan upgraden naar een groter tentje. Ik twijfel echter erg over het formaat en dan vooral vanwege de praktische kant.

    Het doel is 1m2 voor 5 plantjes.
    Nu ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn en wat de voor/nadelen in de praktijk zijn.

    opties:

    1 x 1m (lijkt mij lastig om de achterste planten te bereiken en checken)
    1.20 x 80 (lijkt mij ideaal om alle planten te bereiken evt. Lamp de g-bars 400) zijn er nadelen aan dit model tent?
    150 x 150 (effectief 1m2 gebruiken en een looppad er omheen) nadeel zal de grotere afbuiging zijn, verder nadelen denken jullie?

    alvast bedankt voor jullie meningen.

    #2
    Ik heb een 100x100. Vind ik een beetje jammer omdat ik er niet alles kan uithalen. 120x120 kan dat wel heb ik het gevoel, maar dan wil je nu en dan nog extra dingen in de kweekruimte plaatsen zoals bvb een ontvochtiger. De langwerpige kan je overal gemakkelijker aan.

    Nuja ondertussen is mijn hobby al een beetje uitgelopen en komt er een 120x240 aan. Die van mars hydro hebben in dat formaat ook ritsen aan de achterkant dus kan je gemakkelijk overal aan hoop ik (60cm verste reiken).

    Gorilla growtent denk ik dat het van het is waar je zelf tenten later kan ipgraden in hoogte als je dat wenst, er hangt natuurlijk ook een projskaartje aan vast ( nu wel korting tot 50%)

    Comment


    • Lekkergroeien
      Lekkergroeien commented
      Editing a comment
      120 bij 240 is een serieuze tent ja, mooi man! Hoeveel watt lamp hang je daarin dan?

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      740 komt erin

    • Lekkergroeien
      Lekkergroeien commented
      Editing a comment
      🤤🤤😂

    #3
    Als je de ruimte er voor hebt kun je overwegen van een langere kast te kopen die iets minder diep is. Zo blijf je rond 1m² maar raak je wel overal mooi bij, heb het zelf ook zo opgelost.

    Comment


      #4
      Gorilla tenten kunnen aan beide zijden opengeritst worden dus dan kun je overal goed bij. Ik heb een Gorilla shorty 150 die ik gebruik als een 120 tent. Echt ideaal!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Lekkergroeien
        Lekkergroeien commented
        Editing a comment
        Hork ik ben aan het kijken voor de Lumatek 465 2.9 of de 600, al vind ik de 600 misschien wel wat ruig 🤔😅
        Last edited by Lekkergroeien; 6 March 2023, 17:32.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        465 watt voor een oppervlakte van 120 x 120 is zat.

      • Lekkergroeien
        Lekkergroeien commented
        Editing a comment
        Hork dat dacht ik al maar heel erg bedankt voor je info en bevestiging.

      #5
      Echt veel persoonlijke ervaring heb ik niet aangezien ik mijn eerste binnenkweek doe. In een 70x70. Maar op basis van onderzoek en ervaring bij vrienden van me met verschillende maten tenten heb ik mijn ogen laten vallen op 1,50x0,80,2,00. Je hebt dan effectief 1,2 m2 maar je kunt daar idealiter twee FC3000 van 300 watt in hangen. Het mooie is dat de tent diep genoeg is maar niet te diep om er niet bij te kunnen.

      Comment

      Bezig...
      X