image.pngvergelijk het zelf eens
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Lumatek ats200 vs. Mars hydro fc e3000
Collapse
X
-
Met alle respect Martin1970 maar mensen iets lezen online en het als feiten verkondigen ....
Je kunt wederom weer plaatjes van het internet plukken zoals je ook al bij PH donner deed maar nogmaals ik haal mijn ervaringen uit de praktijk en heb BEIDE LAMPEN IN BEZIT GEHAD dusja... jij zegt het ene want dat staat op het internet en ik zeg het ander want ik heb er daadwerkelijk ervaring mee.
Trouwens die plaatjes hoef je voor mij niet te posten want ik kan ze ook gewoon op de doos bekijken wat ik hier heb liggen.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ketelhuis View PostMet alle respect Martin1970 maar mensen iets lezen online en het als feiten verkondigen ....
Je kunt wederom weer plaatjes van het internet plukken zoals je ook al bij PH donner deed maar nogmaals ik haal mijn ervaringen uit de praktijk en heb BEIDE LAMPEN IN BEZIT GEHAD dusja... jij zegt het ene want dat staat op het internet en ik zeg het ander want ik heb er daadwerkelijk ervaring mee.
Trouwens die plaatjes hoef je voor mij niet te posten want ik kan ze ook gewoon op de doos bekijken wat ik hier heb liggen.
Comment
-
Een meting in een lab opstelling is anders dan mijn kast of jouw tent.. met of zonder spiegelfolie maar dat terzijde.
Niemand heeft gezegd dat mijn planten strekken onder de lamp, waar heb je dat gelezen mag je me gerust op quoten hoor.
Onder de fc-e3000 groeien ze recht omhoog ook al heb ik de lamp 10cm erboven, onder de lumatek groeien ze scheef... nogmaals, ik heb de lampen beide dus ik zie wel het verschil. Geen plaatje voor nodig,
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martin1970 View Post
Comment
-
Zal dan maar een voorbeeldje tonen. Alles onder het net heeft de lamp op circa 25-30cm gehangen en alles boven het net wat wel recht groeit hing de lamp zo hoog mogelijk.
Wat opvalt is dat onder het net de plant scheef groeide en erboven recht.
Bij de MH groeide ze recht omhoog van zaailing tot joint.
Maar wil je nu echt een goede lichtspreiding kun je beter doen wat donner doet en ik zelf ook en dat is meer wattage, oftewel een groter armatuur met meer ledbalken en vervolgens dimmen.
We kunnen het anders ook aan lieve Muna vragen.
IMG_5582.jpg
- Likes 1
Comment
-
Omdat Martin1970 zich graag aan de feiten wil houden…
Een strek loze kweek beperkt je gewas opervlakte.
Zonder strek geen 1K op 120x120.
Met strek creëer je diepte en diepte vergroot het gewas opervlakte. En dat is een feit! Dat heb ik ondertussen wel geleerd na +- 80 draaien
Wat bedoel ik met diepte?
Hier een 1K draaitjeAttached FilesLast edited by PH donner; 13 August 2023, 12:14.
- Likes 3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ketelhuis View PostZal dan maar een voorbeeldje tonen. Alles onder het net heeft de lamp op circa 25-30cm gehangen en alles boven het net wat wel recht groeit hing de lamp zo hoog mogelijk.
Maar wil je nu echt een goede lichtspreiding kun je beter doen wat donner doet en ik zelf ook en dat is meer wattage, oftewel een groter armatuur met meer ledbalken en vervolgens dimmen.
IMG_5582.jpg
Ik zie op de foto aluminium staanders van de kast...is dat een G-tools?Last edited by Martin1970; 13 August 2023, 12:16.
Comment
-
[QUOTE=Ketelhuis;n1829454]Zal dan maar een voorbeeldje tonen. Alles onder het net heeft de lamp op circa 25-30cm gehangen en alles boven het net wat wel recht groeit hing de lamp zo hoog mogelijk.
IMG_5582.jpg[/QU
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PH donner View PostOmdat Martin1970 zich graag aan de feiten wil houden…
Een strek loze kweek beperkt je gewas opervlakte.
Zonder strek geen 1K op 120x120.
Met strek creëer je diepte en diepte vergroot het gewas opervlakte. En dat is een feit! Dat heb ik ondertussen wel geleerd na +- 80 draaien
Wat bedoel ik met diepte?
Hier een 1K draaitje
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ketelhuis View PostEn ff voor de mensen die beide lampen NIET hebben.
Ik ben alsnog tevreden over beide lampen, het enige kritische wat ik erover te zeggen heb is dat de MH superieur is qua lichtverdeling... THATS ALL.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martin1970 View Post
Is toch met de 1000W Hps?
Comment
Comment