Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Noob zoekt droogtent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Noob zoekt droogtent

    Korting op 420shop
    Mijn eerste (afjes) kweek staat inmiddels in de voorbloei in de tuin. En ik zat eens na te denken over het drogen. Achter mijn schuur zit een speeltuin en de "achterom", en in huis ben ik niet helemaal gerust over de geur. Ik zit dus te denken om een droogtent op zolder te zetten en de afvoer van het filter via een bestaande overbodige doorvoer weg te blazen.

    Ik kwam deze tegen en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft en er wat meer over kan vertellen. Of wellicht een beter idee heeft?

    *Max €200,-
    *stil
    *zo geurloos mogelijke afvoer
    *niet te groot
    Garden HighPRO Droogtent Compleet 60x60x160 Klein met droognet van Ø55cm rond Set bestaat uit de volgende onderdelen: Complete Droogtent - Klein: 60 x 60 x 160 cm Artikel nummer omschrijving

    #2
    Wel een goed plan, zeker om erover te gaan nadenken maar wrm dan niet nog een stukje kleiner, je kan er dan ook iets handiger ev in gaan voorgroeien met een kleinere afzuiger en met minder verbruik warmtematje.
    Hangt ook af tuurlijk vd hoevheid van je bomen die je binnenhaalt

    https://www.greensell.nl/a-61502843/...0/#description.
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #3
      Zal wel werken, die ventilator niet op uw wiet richten of ze gaan te snel drogen.

      Waarom niet van eerste keer een lamp bijkopen?😉

      Persoonlijk zou ik voor een grotere tent gaan met in het achterhoofd als je toch binnen zou beginnen te kweken dan heb je die ook al maar wie ban ik é😉.

      Tijne verkoopt zijn materiaal enkel nog een droognetje bijkopen een echt koopje😉

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Rietslang View Post
        Wel een goed plan, zeker om erover te gaan nadenken maar wrm dan niet nog een stukje kleiner, je kan er dan ook iets handiger ev in gaan voorgroeien met een kleinere afzuiger en met minder verbruik warmtematje.
        Hangt ook af tuurlijk vd hoevheid van je bomen die je binnenhaalt

        https://www.greensell.nl/a-61502843/...0/#description.
        Als ik alles los in het winkelwagentje doe is het nog geen tientje goedkoper dan de complete iets grotere set.

        Voorgroeien of binnenkweken ga ik niet doen, afhankelijk van het weer een week voor ijsheiligen zaden kiemen en daarna meteen naar buiten.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door NewNoobie View Post
          Zal wel werken, die ventilator niet op uw wiet richten of ze gaan te snel drogen.

          Waarom niet van eerste keer een lamp bijkopen?😉

          Persoonlijk zou ik voor een grotere tent gaan met in het achterhoofd als je toch binnen zou beginnen te kweken dan heb je die ook al maar wie ban ik é😉.

          Tijne verkoopt zijn materiaal enkel nog een droognetje bijkopen een echt koopje😉
          Dit is mijn 20ste post en kan nu een kijkje gaan nemen op de jd-marktplaats. Misschien kom ik nog wat leuks tegen.

          Comment


            #6
            Hij vraagt maar 300eu en je hebt meters en alles erbij. Mja wat is niet is kan nog komen ik ben ook begonnen met een kleine vierkante meter, ondertussen aan het kijken voor mijn stekkenruimte.

            Comment


              #7
              Ik heb even gekeken maar het is echt veelste veel spul voor mij de helft ga ik niet gebruiken. Misschien dat ik dan wel zou stekken/klein voorgroeitje in de tent, maar dat is dan omdat het er bij zit. Ik kweek omdat het kan en omdat ik het leuk vind, we roken zelf niet eens wiet. 🤣

              ​​​​

              Comment


              • NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Mja een tent afzuiging en filter en wat voeding de prijs loopt snel op dat is idd veel voor een wegsmijtprijs

              • NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Hoeveel betaal je voor een goeie tent afzuigventilator gewone ventilator al nieuw?

                Ik weet bij marshydro dat je al voor de ventilator met koolstoffilter al aan een 150 euro zit. Klein ventilator erbij +40 eu, tent eou ik moeten kijken maar ik denk dat je al aab die prijs zit nuja.

                Je doet maar wat je het beste vind😉

              • Skanti
                Skanti commented
                Editing a comment
                Bij mijn link van greensell zou ik €180 kwijt zijn voor een complete droogtent. Ik heb wel gevraagd bij de advertentie of het allemaal in 1 koop moet, dus wie weet. Maar ik ga geen (makkelijk gerekend) €120,- extra uitgeven aan spullen die ik niet ga gebruiken of zelf dan weer moet doorverkopen.

              #8
              Oorspronkelijk geplaatst door Skanti View Post
              Mijn eerste (afjes) kweek staat inmiddels in de voorbloei in de tuin. En ik zat eens na te denken over het drogen. Achter mijn schuur zit een speeltuin en de "achterom", en in huis ben ik niet helemaal gerust over de geur. Ik zit dus te denken om een droogtent op zolder te zetten en de afvoer van het filter via een bestaande overbodige doorvoer weg te blazen.

              Ik kwam deze tegen en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft en er wat meer over kan vertellen. Of wellicht een beter idee heeft?

              *Max €200,-
              *stil
              *zo geurloos mogelijke afvoer
              *niet te groot
              Ik had eerder ook een klein smal tentje gekocht
              het probleem wat ik had
              Was dat de afzuiger bijna uit moest
              Want zelfs door de minimaalstaande afzuiging werd de wiet droog geblazen
              en was het met 3dagen al veelste droog
              De smaak en kwaliteit gingen er daardoor absoluut naar beneden
              Wiet hoord rustig te drogen
              En in een te kleine tent is de trek snel te sterk

              Comment


              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Tenzij je dat kleine tentje verbind met je groeitent samen met meerdere ingangen.

              #9
              Oorspronkelijk geplaatst door Bobledsgrow View Post

              Ik had eerder ook een klein smal tentje gekocht
              het probleem wat ik had
              Was dat de afzuiger bijna uit moest
              Want zelfs door de minimaalstaande afzuiging werd de wiet droog geblazen
              en was het met 3dagen al veelste droog
              De smaak en kwaliteit gingen er daardoor absoluut naar beneden
              Wiet hoord rustig te drogen
              En in een te kleine tent is de trek snel te sterk
              Was de tent te klein of de afzuiging te groot? Hoeveel m3 was de Afzuiging?

              Comment


              • Bobledsgrow
                Bobledsgrow commented
                Editing a comment
                500m2 op zijn zachts gedimd
                Mijn tent was niet veel breder dan mijn net
                Dan trek je de lucht er meer door heen
                Domme fout dat geen verbetering brengt
                Drogen gaat al gauw te snel bij velen

              • Skanti
                Skanti commented
                Editing a comment
                Ik weet niet hoeveel m3 je dan overhoud?

                Inmiddels heb ik het één en ander van Tijnie82 overgenomen, afzuiging en filter ga ik elders halen en zal ik zo klein mogelijk doen. Tot nu toe is het laagste dat ik heb gevonden 100m3.

              • Bobledsgrow
                Bobledsgrow commented
                Editing a comment
                Tent was te klein in mijn ogen
                Ik had een groot hangend net alle kanten 10cm vrij +/-
                En de lagen lagen goed vol
                Ik heb liever wat meer ruimte om mijn droognetten
                Zodat ik de lucht niet door mijn net heen trek

              #10
              Vandaag begonnen met de droogtent, al zal het nog wel minimaal een maand duren voordat ik wat te drogen heb.

              De tent komt dus op zolder in het was/cv-hok, we hebben daar in een hoek een mechanische ventilatie die niet meer in gebruik is. De afvoer door het dak kan ik goed gebruiken.

              Morgen een gips- of houtenplaat halen zodat ik daar een 100mm doorvoer in kan maken en dan nog een 100mm/125mm verloopstuk en dan is het denk ik wel al af. Oh ja nog even bedenken hoe ik ga testen of de afzuiging lucht dicht is.
              ​​​


              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 3 photos.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Filters niet vergeten.

              • Skanti
                Skanti commented
                Editing a comment
                Die hangt er al in.

              #11
              Nu de oogst wat dichter bij komt zit ik met de vraag of ik de 2hands tent nog moet schoonmaken/desinfecteren ofzo.

              En omdat ik het kweken toch wel een leuke bezigheid/uitdaging vind ga ik na het drogen een binnenkweekje doen in de 60x60 tent. Ik wil daar een ledlamp voor gaan kopen en heb daar een budget van €200,- voor, van Mars Hydro ts600 tot Migro aray 2 zeg maar. Door de grote hoeveelheid aan keuze zie ik door de planten de toppen niet meer, ik zou wel wat aanbevelingen kunnen gebruiken.

              Comment


              • Italbri
                Italbri commented
                Editing a comment
                Eigenlijk is een droogtent gewoon een kleine kweektent met een mindere afzuiger, daarom zou ik gewoon een setup voor kweken kopen en niet voor drogen. Met een fancontrolller kan je die afzuiger altijd nog lager laten draaien.

                Sowieso ontsmetten, je weet nooit welke sporen er nog achtergebleven zijn.

              • Skanti
                Skanti commented
                Editing a comment
                Waar kan ik het beste mee ontsmetten?

                Fancontroller ed heb ik al, ik zoek alleen nog een ledlamp

              • Italbri
                Italbri commented
                Editing a comment
                Ontsmettingsalcohol. 420shop verkoopt toevallig literflessen van dat spul
            Bezig...
            X