Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

terrariumlampen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

terrariumlampen

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik ga voor het eerst in bijna 15 jaar zelf eens proberen wiet kweken. Ik heb een kweektent ( 60X60X120)aangeschaft bij eugrowshop. De verluchting het ik makkelijk in orde gekregen maar nu had ik een vraagje i.v.m verlichting. Heb er hier al veel over gelezen maar ik twijfel nog aangezien ik een leek ben op dit gebied. Ik heb een tl lamp (18w) als gewone verlichting en voor de verwarming gebruikte ik een gloeilamp. Nu heb ik hier ergens gelezen dat een gloeilamp niet goed is. Heb deze voorlopig vervangen door een spaarlamp van 25 watt. Temperatuur blijft schommelen tussen 24-28 graden dus dat zit wel goed denk ik. Nu dacht ik waarom geen terrariumlampen gebruiken? Ze hebben blauwe met daglicht ( ik dacht aan 150w) en een rode (150w) voor 's nachts. Dit zijn wel weer gloeilampen natuurlijk.Ik ga niet zo een hps lamp hangen i.v.m brandgevaar omdat ik soms paar dagen niet thuis ben. Graag jullie mening en alvast vriendelijk bedankt.

Grtz

Re: terrariumlampen

gloeilampen zijn niet goed om planten te groeien, dan kan je beter wat spaarlampen combineren of
    1 van 150watt , zulke en hogere wattages zijn verkrijgbaar. Of je dan genoeg licht hebt in je tentje is de vraag.
    aangezien je hoge HPS temperaturen niet ziet zitten i.v.m. veiligheid dan wordt de spaarlamp je meest veiige en tevens
    economische alternatief met veel lagere temperaturen. Meer info vindt je op dit forum of in de growshops.

groeten

Comment

minimaail 150 watt hps gebruiken,anders blijf je klant van de gedoogmaffia<coffieshophouders>

Comment

zelf gebruik ik 4x 18w TL om mee voor te groeien daarna gaan ze naar buiten of onder een HPS lamp
        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

hey, heb miss een oplossing voor je, wat als je je boel afzekerd d.m.v. een zekering, je telt al het vermogen bij elkaar op (het aantal wattage)
          houd wel rekening met een piek van plus 100 watt, ok, je hebt nu je wattage opgeteld, en dat is b.v. 650 watt dit deel je door het voltage, je voltage is
          230 volt, ff in formule: 650/230=2,82 Ampere dus je pakt een zekering van 3 ampere, en deze zet je VOOR je gebruikte kweekapperatuur.
          zo beperk je brandgevaar,als er nu kortsluiting optreed, gaat je zekering erdoor, en heb je geen electriek meer in je hok

PPlantje
          ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

Comment

Elke stroomverbruiker loopt over een groep in je groepenkast. In je groepenkast zijn de groepen al gezekerd tegen sluiting. Wat is het nut van een extra zekering na de zekering in je groepenkast? Dan moet je gaan knutselen met elektriciteit: niet iedereen heeft daar voldoende kennis van.

Comment

Waarom hang je er niet twee tneon's in ?
              Ik heb eenzelfde tentje voor m'n moeders en stekken, en dat werkt uitstekend.

Brand wordt niet alleen veroorzaakt door kortsluiting PPLANTJE.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ok jongens, vriendelijk bedankt al, ik ga de electrozaken eens afgaan om te kijken of ze zo een hps lamp van 150 wat hebben ergens. Of zo een zware spaarlamp.

Grzt

Comment

pfff, hier in belgie hebben ze ook niks he. Spaarlampen van 150 watt? Nog nooit van gehoord. Wel van 28 watt die evenveel geven als een 150 watt gloeilamp. HPS lampen? Wat is dat voor iets. Ze kennen dat hier echt niet. Zal ze dan maar bestellen in nederland.

Grtz.

Comment

hier in belgie vindt je dat wel je moet het gewoon zoeken
                    hier zijn er ook growshops gelijk in nederland

Comment

Heb mij ondertussen HPS lampen gekocht bij eugrowshop. 150 watt. Mag ik deze zowel tijdens de groei als tijdens de bloei gebruiken? Heb er wel een thermostaat tussen gemonteerd omdat ik denk dat in die kleine tent de temperaturen anders hoog gaan oplopen. Ik zou de tl lamp gebruiken als verlichting en de hps als verwarming zogezegd of ben ik fout bezig? Alles staat op timers geinstalleerd. De tl lamp (18 watt) en de Hps draaien nu 18 uur licht en zes uur donker. De hps springt wel af als de tent 28 graden berijkt heeft. Of moet deze constant branden ook? Mijn afzuiging staat nu op 500 m3 per uur. Heb er een dimmer tussengezet dus ik kan eventueel nog verminderen. Man man, is nog niet zo simpel als het lijkt

Grtz

Comment

HPS-lampen kun je zowel voor de groei als de bloei gebruiken. Maar een thermostaat er tussen monteren? Dat zou ik echt niet doen: het is niet de bedoeling dat ze uitgaan als het warm wordt. Wel een vsa van 150 watt kopen en de lamp over de vsa schakelen: een HPS-lamp kun je nu eenmaal niet zonder vsa laten branden. En een HPS-lamp dient niet als verwarming te worden gebruikt. Je temperatuur houd je in de hand met een fancontroller: die stuurt de afzuigbox aan. Lees je goed in en stel nadien alle vragen die bij je opkomen: nu heb je er nog geen kaas van gegeten.

Comment

Ok, alvast bedankt voor de hulp

Grtz

Comment

k zag t extreme hehehe, volgensmij was k vannacht niet helemaal helder. het heeft idd weinig zin.

PPlantje
                            ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

Comment

Ok, heb dus die vsa aan een 150 watt hps lamp geschakeld en ze brand maar die vsa maakt wel zo een brommend/zoemend geluid is dit normaal?

Grtz

Comment

Bezig...
                              X