Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweektent Compleet, Hulp bij aansluiten lamp op transformator?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektent Compleet, Hulp bij aansluiten lamp op transformator?

    Korting op 420shop


    Goeiedag iedereen,
    Ik ben Jason, 22 jaartjes jong rook al een hele tijd kost me veel te veel geld haha dus heb sindskort een complete kweektent aangeschaft Secret Jardin DS100 met alles erop en eraan. ben een beginner heb er nog niet zoveel verstand van alleen nu loop ik vast met het aansluiten vd lamp naar de transformator, weet iemand waar ik het groen/gele draad in moet doen op deze transformator? heb van beide kabels de bruine en blauwe draadjes erin.. alleen weet nu echt niet waar die gele moeten? kan iemand me helpen?
    hoop snel wat te horen.
    Peace Out Greetz J
    Last edited by GoodFella; 26 July 2011, 23:12.

    #2
    Re: Kweektent Compleet, Hulp bij aansluiten lamp op transformator?

    op de zijkant zit daar gen schroefje voor de aarding?

    Comment


      #3
      Re: Kweektent Compleet, Hulp bij aansluiten lamp op transformator?

      Misschien handig om te weten: De groen/gele draad is aarde. Je kan die draad altijd veilig aanraken: Hij is BEDOELD om altijd veilig te kunnen aanraken. De aarde wordt aangesloten op de buitenkant van apparaten en op lampekappen, zodat bij een kortsluiting de spanning nooit naar jou toegaat, maar naar het groen-gele draadje. Dat kan er tegen.

      Bij veel apparaten is de kans op kortsluiting zo klein dat ze helemaal geen aarde hebben, bijvoorbeeld stofzuigers en DVD-spelers. Als jouw "transformator" (eigenlijk een VSA, VoorSchakelApparaat) geen aardcontact heeft, dan heeft 'ie het kennelijk niet nodig.

      Je kan dan de groen-gele draad direct doorverbinden naar je lampekap. Liever niet de twee draden botweg in elkaar draaien, maar even een kroonsteentje gebruiken.
      Last edited by Blani; 27 July 2011, 01:14.

      Comment


        #4
        Re: Kweektent Compleet, Hulp bij aansluiten lamp op transformator?

        Thnx voor jullie reactie. Heb het voor elkaar, peace out grtz

        Comment

        Bezig...
        X