Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP, Kweektent volledig geinstalleerd en de eerste dag me lamp al doorgebrandt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HELP, Kweektent volledig geinstalleerd en de eerste dag me lamp al doorgebrandt?

    Korting op 420shop
    Goeiedag allemaal, jason hier.. ik heb een vraagje, en hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen want ben wel geschrokken, ik had vorige week een complete kweektent aangeschaft Secret Jardin DS100 met 400w lampje en alle toebehoren, en gister alles geinstalleerd, aangezien ik maar 1 geaard stopcontact op de locatie heb waar de tent in staat, heb ik er een geaarde contact doos aan gekoppeld met schakelaar en daar vervolgens alle electra op aan gesloten.

    na een aantal uurtjes ging ik eventjes een kijkje nemen hoe het ging, toen zag ik dat de lamp opeens uit stond, en ook niet meer aan wou gaan, en als ik de stekker er op nieuw in deed kreeg ik een vonk.
    ik draaide vervolgens de lamp eruit en trof dit aan:


    Weet iemand hoe dit kan zijn onstaan?
    ik heb alles wel goed aangesloten bruin op bruin, blauw op blauw en geel groen op geaard.
    ik heb zoiezo vandaag gelijk een nieuwe lamp besteld, heeft iemand een tip om dit de volgende keer te voorkomen? want ben wel een beetje voor brandt nu..

    ik hoop snel wat te horen.
    alvast bedankt peace out J

    #2
    Re: HELP, Kweektent volledig geinstalleerd en de eerste dag me lamp al doorgebrandt?

    wow ... en dan ben ik onveilig?
    als je met een stekkerdoos werkt werk dan met een iets duurdere met overspanningsbeveiliging... heb je al 1 extra veiligheid (die dingen heb je vanaf 15 euro in de computerzaak)
    + zorg dat je weet op welke fase je je tent hangt (niet bij op de fase van de keuken of id met grote verbruikers op)
    => enkele algemene veiligheidszooi maar specifiek naar die foto toe kan ik zo direct niet helpen... ik zou gokken op defecte of te zware VSA?

    Comment


      #3
      Re: HELP, Kweektent volledig geinstalleerd en de eerste dag me lamp al doorgebrandt?

      Goedkope chinese ploflamp?
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #4
        Re: HELP, Kweektent volledig geinstalleerd en de eerste dag me lamp al doorgebrandt?

        Thnx voor je reactie, haha jah ik heb er eerlijk gezegd ook nog niet zo heel veel verstand van hoor, maar ik gebruikte inderdaad een stekkerdoos vd action echt super cheap, maar goed dat je het zegd dan ga ik zeker even langs de computerzaak!
        mijn tent heb ik wel naast de wasmachine staan, alleen die staat op een ander stopcontact aangesloten.
        mijn vsa is inderdaad super zwaar, en word ook gloeiend heet, het is een Eti compact control gear 400w het ziet er wel uit als een wat ouder model en is ook van ijzer volgens mij, ik kan wel ff een foto bij voegen.

        zal een nieuwe vsa miss de oplossing zijn?
        ik kan me tent eventueel ook verplaatsen naar een kamer waar geen grote verbruikers zijn, en ook een geaard stopcontact aanwezig is als dat beter is.
        de lamp was een GE LUCALOX HO 400W, zegd dat je wat? waarschijnelijk is het een goedkope lamp geweest, maar had alles in een complete set gekocht.
        ik hoor het wel, Peace out J
        Last edited by GoodFella; 31 July 2011, 21:16.

        Comment


          #5
          Re: HELP, Kweektent volledig geinstalleerd en de eerste dag me lamp al doorgebrandt?

          Je HEBT toch wel een VSA tussen de lamp en het stopcontact?

          EDIT: HELE stomme vraag. Sorry. Negeer deze post.
          Last edited by Blani; 1 August 2011, 00:38.

          Comment


            #6
            Re: HELP, Kweektent volledig geinstalleerd en de eerste dag me lamp al doorgebrandt?

            GE is geen ploflamp
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment


              #7
              Re: HELP, Kweektent volledig geinstalleerd en de eerste dag me lamp al doorgebrandt?

              als je vsa niet zoemde was hij wss ook niet kapot...
              heeft de wasmashine gedraaid tijdens dat lamp opstond?
              En het is niet enkel dat stopcontact, het zijn alle stopcontacten die op 1 zekering staan die je moet optellen maar normaal enkel wasmachine zou geen kwaad moeten kunnen.
              En meeste stekkerdoosjes zijn 3500watt max dus daaraan zou het ook niet mogen liggen...
              Mss gewoon lamp met productiefoutje? (al eens contact opgenomen met de verkopende growshop?)

              Comment


                #8
                Re: HELP, Kweektent volledig geinstalleerd en de eerste dag me lamp al doorgebrandt?

                Je lamp opblazen door teveel op 1 groep te zetten? Nou... Ik heb de wet van Murphy er even op nagekeken. Een beeldbuis van 1000 euro zal inderdaad altijd een zekering van 25 cent beschermen door als eerste door te branden, maar voor HPS lampen geldt dat niet. Als je teveel op 1 groep zet dan slaat de zekering eruit, niet de lamp.

                Het moet toch echt in de lamp of de VSA zitten.

                Heb je de spullen zelf gehaald bij een growshop? Ik zou teruggaan met zowel de lamp als de VSA, en zorgen dat ik (gratis) met een werkende combinatie van VSA en lamp de shop weer uitging.

                Comment


                  #9
                  Re: HELP, Kweektent volledig geinstalleerd en de eerste dag me lamp al doorgebrandt?

                  en de vsa? kan die ook geen tik krijgen? lijkt me toch op een paar watt precies te moeten zijn...
                  maar idd gwn naar de growshop, ofwel mailtje indien online ze zullen je wel helpen.. iedereen kan slechte reclame missen

                  Comment

                  Bezig...
                  X