Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Graag advies voor niet brommende combinatie met softbox

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Graag advies voor niet brommende combinatie met softbox

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb n tent van 120x240 met 2 maal 600W hps, en zou met softbox afzuiging willen doen.
    Nu is mijn vraag, heb je met een slakkenhuis ventilator ook kans op gebrom ?
    Indien ja welke fancontroler zou ik kunnen installeren om zeker geen gebrom te hebben ?
    Hoeveel m3 afzuiging moet mijn softbox aankunnen ?
    Nu heb ik ook gehoord dat je met zo'n ventilator niet lager dan 30% mag werken, is dat niet veel tijdens n nachtregime ?


    #2
    Re: Graag advies voor niet brommende combinatie met softbox

    Als je geen gebrom wilt kan dat. Je hebt dan een frequentiegestuurde fancontroller nodig. Die zijn alleen niet goedkoop, maargoed zoiets koop je maar een keer.
    Een minimum zit je dan ook niet meer aan, je kunt de motor dan heel langzaam laten draaien als je wilt. Tijdens de nacht verander ik zelf nooit iets aan de afzuiging verder, als je dan niet genoeg afzuigt krijg je weer een te hoge LV vind ik.
    Last edited by mathijs; 1 October 2011, 16:46.

    Comment


      #3
      Re: Graag advies voor niet brommende combinatie met softbox

      1000 cub softbox met SMS COM Fancontroller incl thermostaatdat moet het doen.hebben ze in de growshop een ander merk,gewoon effe proberen in de shop zelf.zodra de lampen uitgaan,gaat de afzuiger zachter draaien.en wat mathijs zegt;de laatste 3 weken gewoon dag en nacht vol laten draaien ivm de lv.

      Comment


        #4
        Re: Graag advies voor niet brommende combinatie met softbox

        Bestaat er trouwens een degelijke oplossing om lucht van buitenuit te kunnen aanzuigen in de winter ?
        En wetende dat je met een ventilator van 1000 cub zou werken.
        Dit om een kouval te vermijden dacht ik, en zeker als de lampen uit staan.
        De tent zou ik in een kamer willen zetten maar heb slechts 1 raam in die kamer, en dan nog wel een velux dakraam . . .
        Zou het mogelijk zijn de lucht gewoon terug in dezelfde ruimte te blazen, kamer van 3x4 meter, deur gesloten laten en velux op klikstand zetten , staat dan 10 cm open en zou dit niet genoeg verluchting geven voor de planten zonder teveel warmte uit het raam te blazen ? ? ? hopend dat de koolstoffilter echt niets doorlaat . . .
        want ik vraag me af hoe je je appartement op kamertemperatuur blijft houden als je vanuit je appartement 1000 cub blijft aanzuigen, onrechtstreeks toch van buiten dus ,
        door de andere ramen of verluchtingsroosters, e, welke dan ook soms onder nul kan zijn . . .

        Comment


          #5
          Re: Graag advies voor niet brommende combinatie met softbox

          's Winters kun je misschien beter naar buiten blazen, of je moet je tentje in een grote ruimte hebben staan.

          Ik heb m'n afzuiging altijd constant op 100 Volt staan. Dus zonder thermostaat.
          Met een Variac kun je zonder brommen en gedoe elke afzuiger terugregelen. (en ze zijn niet uitzonderlijk duur in de winkel)
          De cli-mate is natuurlijk de mooiste oplossing..
          Last edited by QnQ; 14 September 2011, 12:29. Reden: linkje naar winkel toegevoegd.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Graag advies voor niet brommende combinatie met softbox

            Als je een beetje handig bent met een soldeerbout kun je voor 45 euro je eigen bromvrije fan-controller maken:

            Wat is de ideale opstelling voor het kweken van wiet, lees hier over de ervaring van andere gebruikers of stel je vraag!

            Comment


              #7
              Re: Graag advies voor niet brommende combinatie met softbox

              frequentiegestuurde dimmer . . . climate fc2010

              heb me bijna overtuigd om toch hiervoor te kiezen,
              heb alleen nog paar vragen ....

              kan ik en hoe eventueel deze ook laten sturen voor afzuig bij een te hoge LV ?

              werkt deze modulerend zodat deze bij lichte overschrijding van de temperatuur niet direct op volle vermogen laat draaien?

              en wat wordt er bedoeld met het moeten plaatsen van een beschermde kabel naar de afzuiger ?

              Comment


                #8
                Re: Graag advies voor niet brommende combinatie met softbox

                Ik weet niet of er ook een hygrostaat aan kan, maar dat is toch niet zo moeilijk handmatig in te stellen met de minimale afzuiging?
                Voor zover ik weet gaat de afzuiger langzaam sneller draaien tot de temperatuur op het setpoint is.
                Die beschermde kabel weet ik niet verder, misschien dat het kan intefereren met andere kabels omdat de frequentie anders is over die kabel? Wanneer je een grondkabel gebruikt, heb je die afscherming lijkt me.

                Comment

                Bezig...
                X