Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

THC's nieuwe kweekhokkie!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: THC's nieuwe kweekhokkie!!

hey Thc

Wat is hier weer goed over na gedacht,
    ziet er echt gelikt uit,
    en ik ga je zeker volgen, kan ik mooi van leren,
    ik probeer nog steeds een hokje voor elkaar te krijgen maar vrouw lief is bang dat ze een hooge rekening krijgt van electra,
    Ik wil je binnenkort even een pb sturen want ik wil binnenkort wel beginnen met het hok te maken, Ik weet ook al een perfecte plek,
    maar daar pm ik je nog even over,
    Ben nu al benieuwd naar je plantjes

Gr Dan

Comment

Hey Dude,

Mooi hokje inderdaad! Daar zullen de planten zich thuis voelen. Alleen je theorie van de afzuiging is niet geheel correct. Want ook nu zal hij niet zijn maximale rendament halen. Want ook aan de blaas zijde kun je een box of buisventilator knijpen. Dit door de bochten. Je hebt bijna evenveel verlies. Blaas zelf maar eens door een rietje heen. Dan zul je zien dat je meer moiete hebt met blazen dan dat je door een 20mm pvc buis blaast. Zo is het ook met de buisventilator. Die heeft door alle bochten een hogere weerstand waardoor het rendament omlaag gaat. In principe maakt het dus niet uit waar je je afzuigerhangt wanneer het aantal bochten hetzelfde blijven.

Al gaat mijn voorkeur ook uit naar jou opstelling maar dan allleen omdat je de cooltube makkelijker kan laten zakken.

Gr Q

Comment

Erg net hokkie man, dus als ik het goed zie wordt ook je inkomende lucht gefilterd door een koolstoffilter?

Comment

Last edited by THC Dude; 2 October 2011, 14:24. Reden: aanvullende info

Comment

mooie setup!!! propere kweekruimte!

Comment

Idd nice, hou er wel van als alles is weg ge werkt.
              Kom je nog uit met je licht verdeling?, warneer je de filter+cooltube 45 graden roteerd?, op die manier creer je meer ruimte voor het bochten werk van je buizen, dit zal de flow ten goed komen.

Grtz.

Comment

@ pofferd

Wat bedoel je met je cooltube 45 graden roteren???? Diagonaal in me hok hangen bedoel je?? Nee, die blijft hangen waar die hang, hij gaat alleen maar omhoog. Hij past er ook precies tussen, en de bochten zijn er nu voor 90% uit.

Heb net afvoer-buizen geregeld voor me intake, scheelt weer ff 32 euro. Nu alleen de bochten nog en dan kan ik de gaten gaan boren.

Als alles klaar is, volgen er meer foto's.

Grtz
                Last edited by THC Dude; 5 October 2011, 11:54. Reden: aanvulling

Comment

ziet er goed uit

Comment

Van boven af gezien bedoel ik, maar als je als je het er voor 90% uit hebt, dan is het probleem weg

Grtz.

Comment

jo jo ziet er wederom goe uit

ook deze keer blijfen we mee kijken

succes met de kweek
                      Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                      laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

Comment

Mooi kastje man ziet er keurig uit.

succes.
                        Led's grow !

Comment

Hey THC,

Ziet er weer goed uit. Ik als groentje kan je alleen maar nakijken.

Maar ik heb nu ook twee actieve inlaten gemaakt. Deze heb ik van 140mm computerfans gemaakt. Samen 140m3/h intake naast mijn passieve intake. Dus dat is nu ruim voldoende en tevens een betere circulatie onderin (scheelt weer een losse fan). Maar mijn vraag is hoe die klimat controler werkt. Werkt deze ook voor 12volt ventilators? Ik twijfel namelijk ook om zo iets aan te schaffen.

Groetjes JFF
                          Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

Yo JFF

Die controller werkt alleen met 230V, je kan er geen PC fans op aansluiten, tenzij ze 230V zijn. Ze zijn eigelijk gemaakt voor box/slakkehuis fans.

Maar je heb nu idd genoeg inblaas van frisse lucht en genoeg circulatie in je hok. Het kan als nog geen kwaad om een zwenkventilator tussen de toppen en je lamp te laten blazen.

De controller meet met de voeler de temp. in je hok, en gaat dan berekenen op welke stand hij je fans laat draaien. Hij houd dan de tempratuur +- 1graden rond je ingestelde temp. en je fans draaien veel rustiger. Dus je tempratuur verloop zal ook veel stabieler zijn. Maar deze controller is dan ook computer gestuurd, en niet mechanisch zoals die andere dingen.

Hoe gaat het met die WW??? die zal je wel al geoogst hebben denk of niet???

Grtz

Comment

Die Blue Cheese was de laatste oogst. Nu ben k met Lemon Haze en Silver Haze aan de slag. Vooral die Lemon is een mooi plantje. Maar jammer dat het niet werkt voor die 12volt ventilatoren. Moet ik toch naar iets anders op zoek.

Wanneer start jij weer een ronde? Of heb je voorlopig nog genoeg na je geslaagde vorige ronde?

Gr. JFF
                              Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

Last edited by THC Dude; 12 October 2011, 22:26. Reden: type fout

Comment

Bezig...
                                X