Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

teveel vochtigheid

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

teveel vochtigheid

Korting op 420shop
    hallo, ik ben onlangs beginnen kweken in een kweekcabine (1 vierkante meter , lamp 400w) , maar ik heb problemen met de vochtigheidsgraad,
    ik krijg die maar niet naar beneden, ik heb al een ventilator geinstaleerd en een verwarmingstoestel maar niets helpt, heeft er iemand een tipje ? alvast bedankt

Re: teveel vochtigheid

Welke vochtigheidsgraad? luchtvochtigheid of van je bodem?
    Luchtvochtigheid lijkt me niet snel een probleem dat deze te hoog is, zeker niet voor jongen plantjes.

Comment

luchtvochtigheid , de planten staan 3 weken in groei en ik heb 70% op de meter!

---------- Post added at 20:22 ---------- Previous post was at 20:21 ----------

staan 3 weken in bloei bedoel ik

Comment

in wat voor ruimte staat je kast?en hoe groot is je afzuiger?

Comment

Als de LV van de aangezogen lucht hoog is, dan is die in je tent niet opeens lager.
          Vaak krijg je nadat het licht uit gaat een piek in je LV. Je kunt bijv. een klein kacheltje aan laten schakelen voor een uur ofzo, op het moment dat de lampen uit gaan.
          Minder water geven helpt ook.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

70% kunnen ze makkelijk hebben. De gemiddelde luchtvochtigheid buiten in nederland is al tussen de 70 en 80%.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Relatieve_luchtvochtigheid

G
            r Fender

Comment

Ja Fender.
              Maar een goed koolstoffilter gaat hard achteruit met een LV van >70% !
              Hoeveel de goedkope filters kunnen hebben weet ik niet.

Comment

De mijne (een goeie kwali) lijdt er volgens mij niks onder.
                Nou moet ik bekennen dat ik hem niet het hele jaar door gebruik, eigenlijk nog geeneens ieder jaar.

Comment

halloik heb juist last van een te lage luchtvochtigheid.hij bleef rond de 37% hangen, mijn stekjes staan nu 5 dagen.ik heb twee luchtbevochtigers geplaatst, hierna is hij even gestegen naar 47%, maar de volgende ochtendwas het weer 37%.zou het misschien ergens anders aan kunnen liggen.help, heeft iemand aub het juiste antwoord alvast bedankt dlanor

Comment

Zet je afzuiger uit.

Comment

Yep, QnQ, bij een te lage vochtigheid in het begin afzuiger uit, aanzuiger aan. Volhouden tot het bijna stinkt of vochtig genoeg blijft.

Planten houden niet van onderdruk, ze houden juist van overdruk. Dat is ook een voordeel bij afzuiging uit.
                      Hogere luchtdruk geeft kortere internoden en een hardere celscructuur.
                      Last edited by 123harry; 2 November 2011, 23:27. Reden: voute
                      No-nonsens kweker

Comment

LV 70 is zo geen probleem maar als je die wil verminderen kan je een tafenventilator op de hoogste stand zetten en laten zwenken in de ruimte waaruit je je lucht aanzuigt zodat het daar daalt zoals qnq al aangaf

Comment

Bezig...
                        X