Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginners-overdenkingen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginners-overdenkingen

    Korting op 420shop
    Ik heb me zojuist voorgesteld op het 'member-introduction'-board. Daar werd ik met onderstaande vragen doorverwezen naar dit subforum.
    Zoals gezegd heb ik niet veel ervaring met het binnen kweken van cannabis, slechts twee jaar lowryders in de tuin gehad, en een aantal jaar geleden eens meegekeken bij een maat. Wel ervaring met tuinieren, maar niet binnen dus. Als voordeel heeft dat dat termen als dieven en dergelijke me welbekend zijn.

    Wat heb ik tot mijn beschikking:
    - Kelderkast. Qua temperatuurbeheersing misschien het makkelijkst, maar qua geur (vlakbij de voordeur, spleetjes in de trap enzo) en hoogte wellicht niet zo handig?
    - Diverse inbouwkasten. Ik heb twee naast elkaar gelegen inbouwkasten van 54x90 cm, waarvan er eentje grenst aan het rookkanaal. En dan nog 1 inbouwkast op de overloop, deze grenst aan de zolder aan de bovenkant.
    - Zolder: makkelijk toegang tot het rookkanaal, maar klimaattechnisch wat moeilijker te beheren misschien? En makkelijker te lokaliseren voor politie?

    Vragen:
    - Op wat voor manier zijn bovenstaande opties het beste geurdicht af te sluiten?
    - Kan ik iets doen aan te grote schommelingen in energieverbruik? Heb nog gewoon een ouderwetse meter, maar verbruik nu nauwelijks stroom eigenlijk.

    Voor de duidelijkheid: ik ben meerderjarig, en ga geen dingen doen als stroom aftappen en dergelijke, en wil gewoon een aantal planten voor eigen gebruik/weggeef aan vrienden en deze zetten op een zo veilig mogelijke manier. Met veilig bedoel ik dan veilig voor mezelf en de buren, maar ook veilig in de zin van niet betrapt willen worden...

    #2
    Re: Beginners-overdenkingen

    Voor welke kast je ook kiest; ik zou er toch een koolstoffilter inzetten om de stank weg te vangen. Een rookkanaal is prachtig (wou dat ik er 1 had) maar de rook daaruit kan neerslaan en nog steeds bij de buren terecht komen.

    Een afzuiging heb je ook nodig, maar dan heb je meteen ook geen last meer van kieren en gaten, want daardoor kan alleen lucht naar binnen gezogen worden.

    Ik zou zelf geen kweekkast op de overloop willen. Je weet maar nooit wat voor volk er over de vloer komt, dus je kast wil je lekker uit de weg hebben. Er is ook altijd meer dan alleen die kast kast: Losse potten, zakken potgrond, voeding, opbinddraad, gieters, vuilniszak voor snoeiafval, krukje om op te zitten... Het wordt snel een zooitje rond je kast.

    Wat betreft electrische schommelingen: Het electriciteitsbedrijf heeft geen idee wat je per uur of per dag gebruikt. Ze zien alleen de eindafrekening per paar maanden. Die gaat een stuk omhoog als je gaat kweken - maar dat zou ook gelden als je een sauna/aquarium/draaibank/zonnebank/kachel of ander zwaar apparaat zou aanschaffen. Daar maakt het bedrijf zich niet druk over, dus dat hoef jij ook niet te doen.

    Welkom bij deze fantastische hobby. Maar pas op: Er wordt gezegd dat growen verslavender is dan blowen.

    Comment


      #3
      Re: Beginners-overdenkingen

      Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
      Maar pas op: Er wordt gezegd dat growen verslavender is dan blowen.
      zie het als een goede daad, als compensatie voor je co2-uitstoot ofzo. Alles om je ecologische voetafdruk te minimaliseren
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: Beginners-overdenkingen

        met een paar busjes kitting kom je al heel ver naar die kieren toe... het moet lichtdicht zijn allemaal eh...
        2 kastjes naast elkaar met een rookkanaal..hmz
        eerste kastje een voorgroeihokkie? tweede kastje een afbloeihok?
        lucht van voorgroei naar afbloei en zo naar het rookkanaal toe? met een badkamer afzuiger erop zodat er wat extra stuwing achter zit ivm terugslag ed?
        of toch dat kelderkastje? met beetje kit alles afdichten.. of kelderkastje deruit en in een hoek in je kelder een tent zetten of hok bouwen?
        of op je zolder.. hebje gelijk een excuus om heel je zonder is grondig te isoleren... (ivm thermoscanners)
        alles kan man.. er staat zelfs een kweek op het forum van een kerel die een lowryder in zen terarium bij zen slang heeft gezet..
        kijk gewoon waar je makkelijk bijkan ivm verzorging ed... elke dag water naar de zolder sjouwen gaat wel is vervelen..

        Comment


          #5
          Re: Beginners-overdenkingen

          Kijk, dat zijn alvast goede adviezen! Ik heb hier al heel wat rondgelezen, maar deze specifieke antwoorden helpen me toch al veel verder hoor!
          Goed idee op zich om die twee kasten met elkaar te verbinen. Dit samen met de tip van de 'rommel' die toch al gauw rondom je hok onstaat maken dat dit tot nu toe misschien het aantrekkelijkst klinkt. Hoeveel kan ik kwijt ongeveer op 54 x 90?

          Comment


            #6
            Re: Beginners-overdenkingen

            veel hangt af van de hoogte van ut kastje... ik scroll ff ... en vind nix hehe dus ga er vanuit tot plafondhoogte?
            met scrognetje 2 a 3 op een rij denk ik zo
            komt ook de soort bij kijken en de manier van opkweken... breed kan je ni gaan.. je wilt ook geen toppen hebben die tegen de kant hangen ivm rot .. of je gooit er een ventilator of 2 in die de boel constant inbeweging houden...
            of je gaat voor 1 kerstboom van een plant met vele takken en dus ook hoofdbuds... wa je zelf graag doet e kweken is een hobby en geen vastgesteld parcours da je moet volgen..

            Comment


              #7
              Re: Beginners-overdenkingen

              leuk voor kleine AF-jes, toppen op 'n stokkie zeg maar. Veel in kleine potjes, ik meen er hier ergens iets over gelezen te hebben, 108 op 'n vierkante meter ? Sectie voeding hier op JD is dan wel een aanrader voor je daarop losgaat
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: Beginners-overdenkingen

                lol is ook weeral een mogelijkheid
                bij deze een oproep, iemand die belachelijk veel lowryder zaadjes of iets dergelijks heeft en ze wil doneren voor de wetenschap, we regelen wel een ruil, contact me

                Comment


                  #9
                  Re: Beginners-overdenkingen

                  een zaadrun met een paar plantjes en je zit gebeiteld eefenkevin, van 5 LR-2tjes had ik een halve pindakaaspot vol zaad afgelopen juni
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: Beginners-overdenkingen

                    Wordt hier mijn topic gewoon gekaapt

                    De hoogte van mijn kasten is inderdaad plafondhoogt.
                    Ik lees over scroggen dat je dat als beginner niet gauw moet doen, maar ik heb hier ook een kweekverslag gelezen waarin dat nauwkeurig wordt beschreven en waaruit het me niet zo bijster ingewikkeld lijkt?
                    Breed kan ik inderdaad niet gaan. niet breder als 54 cm in ieder geval, als ik ga voor de kastenoptie.
                    Over de zolderoptie gesproken, die is door de vorige eigenaar al aardig geisoleerd. Wellicht plaats ik vanavond nog een fotootje hiervan, ter beoordeling.
                    Bedankt voor de adviezen tot nu toe!

                    Comment


                      #11
                      Re: Beginners-overdenkingen

                      zijn wel wat voorbeelden van te vinden hiero > mooie zolderkweekhokjes

                      wat meer ruimte + "niet in de loop" zoals @Blani al scherp opmerkte. Afzuigingsgemak via een rookkanaal vind ik ook niet te onderschatten (als je ketel op zolder hangt zijn er zelfs nog kinky co2-toevoeging plannetjes te maken, maar da's misschien verstandiger als je de ruimte goed in de vingers hebt oftewel wat kweekjes gedaan hebt op die plek.

                      De kastoptie is natuurlijk hardstikke cool, en goed uitvoerbaar met bv die LR2-tjes die je buiten al aan de gang hebt gezien. Ikj heb ze zelf nog nooit binnen gekweekt, maar heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze weinig toegeeflijk zijn mbt plagen binnen. Dus wat je ook als ruimte kiest, zorg dat je schoon begint en blijf schoon werken
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment


                        #12
                        Re: Beginners-overdenkingen

                        Een aantal fotootjes van de zolderoptie.
                        Foto 1: de isolatiepanelen en het rookkanaal. Ik woon in een rijtjeshuis.
                        Foto 2: een losgehaald isolatiepaneel van de zijkant. Ik weet niet eens of het glaswol of steenwol is Ik ben dus blij dat ik dit forum ontdekt heb
                        Foto 3: achter de isolatiepanelen zit nog een laag tempex/piepschuim. Deze is ongeveer een centimeter dik.

                        Hoe kan ik nu verder inschatten wat ik hier nog aan extra isolatie nodig zal hebben, naast het isoleren van dakraam en klapraampje?


                        1.jpg 2.jpg 3.jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: Beginners-overdenkingen

                          als je op zolder gewoon een kleiner hok maakt of tent installeert lijkt me verdere isolatie beetje weggesmeten plaats en ruimte... is idd al behoorlijk geisoleerd
                          mss 1 vd dakraampjes van een houten plaat voorzien waardan je lucht uit en ins uitgesneden worden later..
                          en de rest van een lichtwerende folie, zodat als je je kot opent de hele buurt ni denkt dat er aliens op je zolder zitten

                          Comment


                            #14
                            Re: Beginners-overdenkingen

                            als een tentje tot de mogelijkheden behoort zou ik ook niet twijfelen idd > geen kweeksporen, minimale kweekimpact op je huis, ruimte-in-ruimte wat betere klimaatcontrole mogelijk maakt en ontdekking tegen gaat... veel voordelen voor dat concept
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment


                              #15
                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...30-quot-zolder

                              De kweekruimte in werking hier: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-op-zolder

                              en hier: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...lder-(vervolg)
                              Last edited by Mohawk; 15 November 2011, 12:32.

                              Comment

                              Bezig...
                              X