Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
ik durf het niet zeker te zeggen maar ik denk van niet. ik denk dat het spectrum niet goed is al heet het wel (zon) licht. maar als dat het ei van columbus was had je dat vast meer gezien hier onder de tl kwekers.
Misschien kan je het eens uittesten en er een kweekverslag over schrijven? Dan leren we er nog iets van en moest het echt werken krijgt de zonnebank branche misschien weer een boost!
haha, ja ik kijk wel even, maar ik wil namelijk de planten laten groeien onder TL maar ook laten bloeien onder TL maar dat werkt niet goed hoorde ik. En als je wel een goede oogst wil moet je persee Natrium maar dat is nogal duur.
passen gewone TL lampen dan niet in een zonnebank ?
Ik heb er nooit bij stilgestaan maar de afmetingen van die lampen zien er toch hetzelfde uit ? En dan heb je meteen al een ventilatie voor aanvoer van verse lucht ?
hangt er volgens mij vanaf, je hebt ook van die hele grote zonnehemels denk niet dat daar normale tl's voor te krijgen zijn. en volgens mij zijn die lampen ook een stuk dikker als normale. ik ben benieuwd
ik denk trouwens wel dat een zonnebank ongeveer het spectrum van de zon heeft , want van een tl lamp wordt je niet bruin dus dan moet het wel enigzins de zon nabootsen
geeft da licht niet te UV stralen af, is toch ook schadelijk voor de mens als je er te lang onder licht?
Denk dat de stralingen niet goed zijn. Maar wie ben ik proberen die handel
heb da gevonden op het net:
Hoe werkt een zonnebank?
Een zonnebank werkt met lampen en UV-straling (UV = ultraviolet). De UV-straling zorgt voor de verkleuring van de huid, oftewel het bruin worden. Het aantal lampen per zonnebank is verschillend en staat vermeld in de specificaties van de betreffende zonnebank. Op een zonnebank is de blootstelling aan UV-straling goed te doseren. De lampen van de zonnebank zenden UV-straling uit die niet onderdoet voor de straling van de echte zon. Bovendien is de zontijd in te stellen zodat je nooit meer straling krijgt dan gewenst is.
Of het geschikt is weet ik niet. Het is wel ontzettend dom (vind ik), kan je beter 'n kastje bouwen en daar wat (kleinere) TL'tjes inzetten. Duur grapje, kweken onder 'n zonnenbank.
ik denk inderdaad dat het misschien te veel zonlicht is maar misschien werkt het slecht possitief dat je mega vette buds aan je plant krijgt , wie weet ?
Comment