Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn bulbs + denk eentje aan vervanging toe?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

mijn bulbs + denk eentje aan vervanging toe?

Korting op 420shop
    101_1702.jpg101_1704.jpg101_1705.jpg101_1706.jpg101_1707.jpg101_1708.jpg101_1703.jpg
    die spaarlampen verkopen ze op de markt vo 4 €.. in de keuke of int hok?
    en 400 is een HPI t plus philips (= afbloei?)
    en men 250 is een master son t pia plus (= ook bloei?)
    Hang ik hier voor de groei nog iets bij dan?
    Last edited by smokeykev; 24 November 2011, 14:24.

Re: mijn bulbs + denk eentje aan vervanging toe?

hij heeft al weinig watt,dus vervangen die handel

Comment

de vraag was dus ofdak vo groei iet moest bijhange.. meneer de aandeelhouder van philips

Comment

Die spaarlamp zou ik in de keuken doen, mijn Tneons van 2x36w hebben al iets van 4600 lumen dacht ik.
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

Comment

Als er een spellingscontrole op je computer staat zou ik, als ik jou was, die maar eens aanzetten.

Comment

Ik snap 't niet, ondanksikhetwelhoorteweten.

Comment

Die 400 HPI geeft veel blauw die gebruik je voor de groei. Tijdens de bloei wil je meer rood. Dus dan hps erboven. Wat die spaarlamp voor een spectrum heeft , geen idee.

Je hpi bulp heeft flink wat schade zo te zien. Zoon HPI bulp als jij hebt hoort horizontaal te hangen en mag niet meer dan een paar graden schuin hangen. en tijdens het branden zeker niet schuin kiepen. Zo te zien heb jij dit wel gedaan.

Comment

das diegene dak uitgeleend eb... beter ni gedaan dus haha
                en nen HPS ebbuk ni.. enkel die 2 hang ek dan beter de 400 al op?
                nu hangt de 250 en wou 400 vanaf 12/12 bijhangen maja als de 250 bloei is...
                en naar de toekomst toe bij aankoop nieuwe 400 zouk dan moete zien dak best eentje pak voor zowel groei als bloei zodat de 400 groei kan doen en dan de 250 erbij vo de bloei?
                pfff bomen bos

Comment

blote handen aanraken: vettige vingerafdrukken branden in in het glas. Die lamp die je op de foto in je "fikken" houdt, daarbij maakt het niet meer uit. Die kan gelijk de vuilcontainer in of liever met het chemisch afval worden weggegooid.
                  Last edited by Xtreme; 24 November 2011, 18:47.

Comment

Beste zou je een 250 hpi voor de groei gebruiken en 400 HPS voor de bloei. Eventueel laat je die 250 HPI naast de 400 HPS hangen in de bloei.

Dus kortom:
                    HPI geeft veel blauw, goede wortelontwikkeling, korte internodes, goed voor groei, +/_ 80 lumen/wat.
                    HPS geeft veel rood, meer strekking, bevorderd de bloei, +/_ 120 lumen/wat.

Comment

dus ik gebruik ze nu eigelijk omgedraaid?

Comment

Ja in de groei hebben ze niet zoveel licht nodig het spectrum is van belang in deze. en de bloei week 3456 als de bloemvorming vol op gang is dan vragen ze het meeste licht, veel rood in het spectrum bevorderd de bloem aanmaak. Tijdens de afbloei hebben ze weer aan wat minder licht genoeg.

Jou setje is dus psies verkeerd om.

Comment

past dus eigelijk wel beetje bij mij hehe, dus ik denk dan nu bij mezelf... gwn op 12/12 flikkeren ...?
                          lm output is meten van men 400watter mss?
                          en indien 12/12 beginnen met 400 binne 2 weken (als eigelijk bloei ongeveer begint) 250 terug erbij en binne 6 weken ... enkel de 250? ma das dan zo weinig precies ni?

Comment

Je kunt gewoon met je vette vingers aan een koude bulb zitten, enkel goed ontvetten voordat deze weer word gebruikt.

Grtz.

Comment

tijdens de groei die 400 hpi dan ook de eerste twee weken na 12/12 nog die hpi. Bij de eerste zichtbare bloei in de toppen dan naar 400 hps. laatste twee weken van de afbloei zou je idd weer die 250 hps erboven kunnen hangen. de bloemvorming zal afnemen en de plant zal afrijpen. Vaak zie je dat als je vol blijft knallen tot het einde van de kweek dat de plant dan dubbelbloei gaat maken. In de herfst is er ook weineger en korter licht beschikbaar. Dit zet dan de planten aan tot afbloei. Ik wekt in de laatste weken ook met een afnemend lichtschema. Langere nachten kortere dagen en weer minder licht.

Comment

Bezig...
                              X