Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn bulbs + denk eentje aan vervanging toe?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: mijn bulbs + denk eentje aan vervanging toe?

dus best zo snel mogelijk (eigelijk nu ivm levertijd enzo) een 400 HPI bestellen?
    ahnee das groei hpi ma kmoe een 250 groeilamp emme e
    Kan ik ook de 250 en 400 in combi nog gebruiken vo deze run? dus gwn 12/12 zette en efkes de 400 daarna 650 en eind 250? of gaat da zwaar tegenvallen? (kan is kijke wa voor 600 er nog is in de kast maar denk ni da mijn kot daar hoog genoeg vo is)
    zou eerst is graag weten wat die 400 en allebei samen met men temp en LV gaan doen eigelijk... is best mogelijk dak moet overschakelen naar een 2x250 systeem als ik dan net nieuwe 400 bulb gekocht heb vreet ek em op van colere haha
    Als ek dan mss een 250sett bijkoop waar een groeilamp bijzit + extra afbloeibulb dan kank ek groeien onder 1x250, bloeien onder 1 x bloei + 1 x afbloei en einde bloei terug 1x250 bloei...
    dan blijft de investering iets kleiner zeker als ik ergens die 400VSA voor eentje van 250 kan wisselen en heb ik gelijker licht ineens + planten mogen hoger worden...
    pffff een zon is toch iets handigs se

Comment

Goed bezig !

Send from my GT-I9100 White
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

stelt een mens een aantal opties voor krijgt hij het antwoord: goed bezig
        QnQ jij wilt ook gewoon 10000 post's haha

Comment

Nee, dat was eigenlijk vanwege het commentaar van Xtreme, die vind dat er te uitgebreid advies gegeven wordt op het forum, waardoor mensen in de war raken.
          Hij ziet liever een forum vol met "Goed bezig!".
          Die discussie is in een ander topic bezig. Ik zal je er verder niet mee vervelen.

Mijn advies is K.I.S.S.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ja haddek ook gezien ma ik heb echt wel wa hulp nodig me die dubbele benamingen enzo haha

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Nee, dat was eigenlijk vanwege het commentaar van Xtreme, die vind dat er te uitgebreid advies gegeven wordt op het forum, waardoor mensen in de war raken.
              Hij ziet liever een forum vol met "Goed bezig!".
              Die discussie is in een ander topic bezig. Ik zal je er verder niet mee vervelen.

Mijn advies is K.I.S.S.
              Dat zijn jouw woorden QnQ: het woord uitgebreid heb ik volgens mij niet gebruikt. En wat ik liever zie: niemand weet beter dan ik zelf wat ik liever zie, wat ik wil zeggen of wat ik denk, dan ik zelf. Dus ik geef het liefst zelf aan wat ik zie en ik ben van oordeel dat daartoe communicatief genoeg ben. Overigens ontbreken bij mij de vaardigheden om te kunnen onderkennen en verwoorden wat iemand anders ziet. Ik ken mijn beperkingen en weet dat ik niet bij iemand onder de pet kan kijken.
              Last edited by Xtreme; 25 November 2011, 16:42.

Comment

sorry voor het inspringen op voorgaande in je vraag eefenkevin
                ik reageer even op Xtreme en QnQ debacle , Uitgebreide en gedetailleerde info zordt zeker op prijs gesteld
                alleen zwordt erop gewezen dat het opdringen van een eigen mening meer gedaan wordt dan de persoon in kwestie
                effectief te helpen
                en al wat ik tot nu toe heb kunnen lezen van je QnQ is doelgericht en volgens jouw kennis gegeven informatie waarbij de vraagsteller duidelijk een antwoord krijgt, mooi om hier al die behulpzame mensen te zien <
                blijf alstublieft wo door doen

@eefenkevin , je was inderdaad precies andersom bezig en dat weet je al
                veel succes met de grow
                de groeten
                B2N

Comment

B2N de GROW zal wel lukke tzal eerder de bloei zijn da rampzalig wordt haha

@QnQ en extreme: Als de mense hier kome om weed te produceren en ze beginnen zoals ik destijds met een hoop brol van de brico in te kopen is het meer dan wenselijk deze mense ZO SNEL MOGELIJK een HPSje aan te praten (wattage kiest ieder vo zichzelf ivm stroomkost lijkt me zo...)
                  Ik persoonlijk ben ook blij met de visies en meningen van anderen op zowel men kweekjes al andere weedgerelateerde projecten.. er zit hier naar schatting 1000 levensjaren ervaring bij elkaar.. dan moet ik niet dezelfde fouten als hen gaan maken maar kan het dan gewoon leren zonder hoop geld uit te geven aan een hoop troep..
                  wat mij eerder stoort en wat extreme misschien probeert te verwoorden is de minachting van sommige mensen naar de mensen toe die een andere weg inslaan dan er beschreven staat in de growgidsen
                  and now.. GET THE FUCK OUT OF MY TOPIC hehe

---------- Post added at 13:45 ---------- Previous post was at 13:21 ----------

http://www.growpalace.com/nl/superpl...bulb-2748.html

superplant... aangezien de flips ook ma anderhalve run geleeft heeft

Comment

HPS voor de bloei dus... rendement.

De vraag was waneer zo'n ding versleten is. Als je weet hoe oud ie is, 5 oogsten en dan vervangen.
                    Als je niet weet hoe oud ie is kijk je naar het begin en eind van de brander.
                    Daar zitten spikkeltjes op, een soort vliegenpoepjes. Zitten er meer dan 10 poepie's aan iedere kant dan heeft ie het wel gehad.
                    De grijs/zwarte egale verkleuring zegt niet veel, dat zit er al met de productie na het teststarten. Elke lamp brand even in de fabriek. Kijk naar de "poepjes" voor slijtage.

ik zag geen HPS op de foto's overigens. Wel HPI
                    Last edited by 123harry; 25 November 2011, 21:06.
                    No-nonsens kweker

Comment

das idd de 4OO hpi met de rare veeg in
                      op foto 4 is dat de vliegepoep of de verkleuring waarover je spreekt?

---------- Post added at 21:48 ---------- Previous post was at 21:47 ----------

......

Comment

Dat is een HPI.

Ik ben er niet helemaal zeker van, maar volgens mij blijft het spectrum van een hpi gedurende de hele levensduur goed of goed genoeg voor ons gewas. Ik zal eens navragen. Ze gaan wel stuk van verkeerd hangen, deze heeft schade zo te zien.

Eigelijk kun je net zo goed groeien onder een hps als het niet veel langer duurt als een weekje.
                        Eventueel bijlichten met tl kleur 33 of cool-white voor wat extra blauw licht als je langer wilt groeien.

De Philips hps- greenpowers hebben een daglicht compensatie.
                        Die hebben standaard voldoende blauw licht voor ons, meer is niet nodig.

De normale son-t plus die we meestal gebruiken is bedoeld voor bijlichten in glas kassen waar ook daglicht is.
                        Extra bloeikracht door voornamelijk roodlicht. Maar er zit ook wel iets blauws in. Genoeg voor een weekje groei.

Vergroot foto om verschil branders te zien.

HPI.JPGHPI Kwikjodide

HPS.JPGHPS (High pressure sodium) Natrium
                        Last edited by 123harry; 25 November 2011, 23:09.
                        No-nonsens kweker

Comment

Bezig...
                        X