Binnenkort verhuis ik naar mijn nieuwe appartementje en ik denk (dacht..?) eraan in een apart kamertje daar een oude kleerkast om te bouwen naar een eigen kweekkastje, puur voor eigen verbruik. Het is daarbij helemaal niet de bedoeling een massa plantjes te zetten of een maximale oogst te halen. Gewoon wat stuff voor eigen occasioneel verbruik is voldoende. Dat het niet enkel zou gaan om een lampje in de oude kast te hangen, wist ik ook wel. Maar nu ik me wat verder informeer op dit forum begin ik zo mijn bedenkingen te hebben. Elektische schema's, afzuigsystemen, veiligheidsrelais,... zo ingewikkeld had ik het eerlijk gezegd niet verwacht. Ik ken dan natuurlijk ook niet veel af van elektriciteit en je kan me ook niet echt een handige harry noemen. Daarom begin ik ook te denken dat ik het hele idee maar beter laat varen. Ik wil geen ganse buurt zonder elektriciteit zetten of de ganse boel in de fik laten draaien.
Daarom vraag ik me af of er geen eenvoudigere, en vooral compleet ongevaarlijke, manier is om gewoon enkele plantjes te kweken voor eigen verbruik? Ik wil best wat verluchtingsgaten in de kast boren - daar kan ik hooguit mezelf mee bezeren - of andere kleinere aanpassingswerken doen. Maar van de elektrische bedrading aan meterkasten of dergelijke ga ik mijn handen houden
Iemand een idee / basisplan voor een simpele oplossing? Alvast bedankt!
Daarom vraag ik me af of er geen eenvoudigere, en vooral compleet ongevaarlijke, manier is om gewoon enkele plantjes te kweken voor eigen verbruik? Ik wil best wat verluchtingsgaten in de kast boren - daar kan ik hooguit mezelf mee bezeren - of andere kleinere aanpassingswerken doen. Maar van de elektrische bedrading aan meterkasten of dergelijke ga ik mijn handen houden
Iemand een idee / basisplan voor een simpele oplossing? Alvast bedankt!
Comment