Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekkast in eenvoudigste vorm...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweekkast in eenvoudigste vorm...

als je er weinig tijd wilt in steken en je hebt voldoende geld koop dan gewoon even een kweektentje scheelt ook al heel wat geklooi met electronica
    daar helpen ze je vast wel mee ga je naar een goeie growshop

Comment

Comment

Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar heel vaak moet je bij die "complete" kweektenten nog spullen erbij kopen. Veelal de ontbreekt de fancontroller en soms ook het koolstoffilter. Vaak zijn ze ook uitgerust met goedkopere lampen of vsa's, zoals ATI en een te krappe afzuiging en te klein koolstoffilter. Om een goed beeld te krijgen van een complete tent met een normale uitrusting moet je eens op de site van "123tuintechniek" kijken. De complete tent voor een 400 watter kost 612 euro. Als je een iets betere tent wil dan zou je de silverbox moeten verwisselen voor "darkroom II", en dan komen er dus nog een paar tientjes bij. Om wat te besparen zou je de maatkannen kunnen laten vervallen en de pH-meter. Maar zonder pH-meter kun je weer beter de wat duurdere bio-voeding gebruiken omdat je grond met normale voeding al snel boven de pH 7 komt en daar houdt cannabis niet van.

Comment

kvermoed da je da online ebt gevonde? linkje is dus handig hehe
          of probeer es om op 2dehandssites HPS in te geven of kweekset ofzo

Comment

Er zijn er wel meerdere makkelijk te vinden hoor. Deze zag ik http://www.eugrowshop.eu/nl/complete-kweekruimte/400-watt-set/complete-kweekruimte-1-x-400-watt-geschikt-voor-1-m2/

D
            ie site van 123Tuintechniek ben ik overigens ook al tegengekomen Ik veronderstelde al dat het all in one pakketje niet altijd even geweldig is als wat het beweert te zijn. Toch wel interessant om door te nemen.

Comment

Als je 2e hands lamp koopt ben je mijns inziens verkeerd bezig, eefenkevin: kun jij aan de buitenkant zien of hij 1, 2 of 3 keer gedraaid heeft? Het zlef de site opzoeken lijkt me niet zo lastig. Bovendien ben ik niet zo goed in computer: linkjes plaatsen doe ik niet dagelijks. Ik ben al blij dat een brief in correct Nederlands uit mijn computer kan toveren.
              Last edited by Xtreme; 28 November 2011, 20:08.

Comment

gewoon allemaal vragen in de shop zie niet in wat hij er zou tegen hebben dat je iets van echt kwaliteit wilt mits daarbij een paar honderde euros meer neerlegt
                maar al bij al volledig af zal het nooit zijn altijd dingetjes (lijkt mij toch) dat je wat ga moeten aanpassen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NederBelg View Post
                  Er zijn er wel meerdere makkelijk te vinden hoor. Deze zag ik http://www.eugrowshop.eu/nl/complete-kweekruimte/400-watt-set/complete-kweekruimte-1-x-400-watt-geschikt-voor-1-m2/

D
                  ie site van 123Tuintechniek ben ik overigens ook al tegengekomen Ik veronderstelde al dat het all in one pakketje niet altijd even geweldig is als wat het beweert te zijn. Toch wel interessant om door te nemen.
                  De tent van 123tuintechnek is gewoon compleet en degelijk uitgerust. Vergelijk de tent maar met soortgelijke set-ups van andere growshops.

---------- Post added at 20:11 ---------- Previous post was at 20:08 ----------

Oorspronkelijk geplaatst door mister frank View Post
                  gewoon allemaal vragen in de shop zie niet in wat hij er zou tegen hebben dat je iets van echt kwaliteit wilt mits daarbij een paar honderde euros meer neerlegt
                  maar al bij al volledig af zal het nooit zijn altijd dingetjes (lijkt mij toch) dat je wat ga moeten aanpassen
                  Natuurlijk is dat zo. De tent van 400 watt bij 123tuintechniek heeft een goedkope fancontroller. Voor 50 euro meer heb je een controller met losse thermostaat met de mogelijkheid om permanent minimaal af te zuigen.

Comment

extreme, hij had em al gevonden, ik vermoed dat copypasten iedereen wel lukt...
                    en nee idd extreme op de bulb na idd koop je dan mss wel een koopje... lamp best altijd direct vervangen, maar als je 200 a 300€ minder betaald voor tweedehands tent met de hele mikmak op en aan, mss nog paar flesjes voeding ed derbij en zakje potgrond allemaal in de prijs in en je moet dan 38€ uitgeven aan een nieuwe lamp...
                    en idd extreme, tentjes op 123 zijn goed volledig opt eerste zicht (ben ook geen expert in tenten zoals geweten)

Comment

Als je een complete tent koopt dan krijg je er natuurlijk ook een tent bij, die je niet nodig hebt omdat je al een kast hebt. De losse onderdelen zonder tent zullen toch goedkoper zijn. Ik denk dat aansluiten van een tent ook niet makkelijker is dan de losse onderdelen: 't Is toch niet echt plug-and-play voor zover ik weet.

Ikzelf ben gewoon met mijn vraag naar de growshop ("Growshop Groeipaleis" in Nieuwegein) gegaan: "Ik heb zus-en-zo kast, wat heb ik nodig?" En liep een kwartier later de shop uit met lamp, kap, VSA, fan, controller, filter, slang en klemmen - en 300 euro lichter. De spullen werken al een half jaar prima (afgezien van de controller die ik teruggebracht heb, zonder gezeur).

Het is handig om voor jezelf te weten dat je voor 250W gaat (als je dat doet) maar iedere growshop zal je prima verder helpen.

Comment

alles begint bij een goede uitrusting dat klopt
                        alleen de tentjes op hun eigen zijn behoorlijk prijzig
                        je kunt ook zelf een hok bouwen wat toch een besparing van minstens 20 procent opbrengt.
                        78000 lumen is maximale lichtdruk maar iets minder kan ook
                        zelf hanteer ik 0.5 vierkante meter voor een 250W lamp en 1 vierkante meter voor een 400W
                        het is toch voor eigen gebruik
                        HPS geeft veel warmte die je met een clip-on en een PCfan gemakkelijk wegkrijgt
                        zit je alleen nog met geur
                        zul je toch buis- of slakkenhuisventilator moeten aanschaffen voor je koolstoffilter
                        want een PCfan kan geen druk opbouwen,
                        uitblazen in de kamer met het raam op een kier gaat goed
                        zou warmte een bekommernis blijven dan kun je nog altijd kweken onder duo-fluor
                        planten zullen wel wat strekken maar je hebt hoogte zat daarvoor

goed begonnen is half gewonnen
                        dus informeer je goed en hou ons op de hoogte
                        Last edited by member16666; 28 November 2011, 20:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                          Om een goed beeld te krijgen van een complete tent met een normale uitrusting moet je eens op de site van "123tuintechniek" kijken.
                          Op die site was ik dus ook al terecht gekomen. Is het vb ook mogelijk om dergelijk pakket te bestellen, zonder de tent zelf dan, en alle materiaal in een eigen kast te hangen? Lijkt me toch te kunnen, niet?

Comment

Het handige van die site is dat je vanuit een bepaalde set-up, bijvoorbeeld vanuit de " 400 watt normaal" dingen kunt verwijderen, aanpassen of toevoegen. Je vraagt daarna offerte en ziet gelijk het kostenplaatje. Dat is geheel vrijblijvend: het is gewoon een elektronische offerte, zonder dat 123tuintechniek daar handmatig enige bemoeienis mee heeft. Nadien kun je bestellen of niet uiteraard: pas dan maak je contact met de shop. Die tent is dus absoluut niet nodig.
                            Last edited by Xtreme; 29 November 2011, 09:29.

Comment

Comment

nee . is prima geregeld hier .
                                in Belgie moet je steeds dezelfde dikte van draad nl 25mm nemen doorheen het huis , in Nederland vertrekt men ook van 25mm maar mag men naar 15mm gaan wat in oudere huizen tot brandgevaar kan leiden ,
                                niets te vrezen dus ivm aansluitingen hier in Belgie

de groeten

purple haze
                                Last edited by member10463; 29 November 2011, 21:07.

Comment

Bezig...
                                X