Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Warmtewisselaar gebouwd.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Warmtewisselaar gebouwd.

    Kijk maar goed, dan zie je dat ik ruim aan de 5x kom..
    Is eigenlijk ook totaal niet belangrijk, De lucht moet enkel ter hoogte van de radiateur vertraagd worden zodat hij goed warmte op kan nemen.. Eenmaal boven de radiateur is de warmte al binnen en maakt het allemaal niet meer uit..
    Die rode spiraal is slechts voor warme voetjes, naar mijn mening de belangrijkste temp vanb je hele hok.. Daarop staat trouwens een 90 liter kuip..
    Suc6

    Comment


      #77
      Re: Warmtewisselaar gebouwd.

      Ja owkee voor de luchtsnelheid langs je radiator heb je mooi 5 grote gaten. Maar ik bedoelde eigenlijk de kleinere gaten waar de verwarmde lucht dan met een relatief hoge snelheid uitkomt omdat de meeste van deze kleine gaten bedenkt zijn. Ik bedoel dus dat je door het afdekken van de kleinere gaten een flinke wind uit de niet afgedekte kleine gaten zult gaan krijgen.

      Comment


        #78
        Re: Warmtewisselaar gebouwd.

        Snap wat je bedoelt maar ook daar blijft de 5x groter van kracht..
        5 gaatjes is even groot als 1 aanvoer gat. daarnaast nog 1,5 cm rondom de plaat, dus geen rare luchtsnelheden, maar een hokkke wat heerlijk gelijkmatig afzuigt..

        Comment


          #79
          Re: Warmtewisselaar gebouwd.

          ik wacht op de resultaten

          Comment


            #80
            Re: Warmtewisselaar gebouwd.

            Hier resultaat van 3 weken geleden.
            Nachttemp min 10graden celcius met alleen warme voetjes, onder 250 watt.
            Temp is alleen maar aangenamer geworden dus resultaat kun je raden.. Kan hem pas over paar maandjes bevestigen.
            .P1000347.jpgP1000349.jpgP1000363.jpg

            Comment


              #81
              Re: Warmtewisselaar gebouwd.

              Oorspronkelijk geplaatst door fl13r3flu1t3r View Post

              Mocht ik met die 150W niet uitkomen, heeft 2x 75W een groter contactoppervlak dus hoger rendement dunkt mij..
              3x50...
              Nou sla ik door, blue mistic is heftig, ondanks groot pheno verschil lang geleden dat iets er zo inhakte...
              Ben je nuchter genoeg om dat zelf recht te zetten - of moet ik het doen, vanavond, als ik stoned genoeg ben?

              Comment


                #82
                Re: Warmtewisselaar gebouwd.

                even wachten tot de koffie is uitgewerkt Blani...
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #83
                  Re: Warmtewisselaar gebouwd.

                  Whehehe.
                  Een watt = een watt en dat is het..
                  En toch zou een systeem sneller opwarmen als je de warmtebron het over groter oppervlak verdeelt.

                  En dan nog m'n grootste brainer;
                  Ik gebruik een aquariumthermostaat welke begrensd is op 32graden, mocht je deze thermostaat kunnen vermythbusteren kan je nog veel meer warmte uit dat ding trekken.. Gloeien zal ie in dat geval.

                  Smookse
                  Last edited by fl13r3flu1t3r; 13 January 2012, 18:27.

                  Comment


                    #84
                    Re: Warmtewisselaar gebouwd.

                    Inderdaad, een watt is een watt.

                    Even over wat zo'n element precies doet. Het verwarmt eerst zichzelf, en gaat dan warmte afstaan aan het water. De temperatuur blijft stijgen tot het element precies zoveel warmte afstaat als het binnenkrijgt. Bij het ene element kan dat 40 graden zijn en bij het andere 400, maar er ontstaat altijd een evenwicht waarbij input en output gelijk zijn.

                    Jouw 150-watt elementje zal na een minuutje wel op temperatuur zijn en dat perfect efficient 150 watt afgeven aan het water. Dat kun je niet verder verbeteren. Dat is zo vaak geprobeerd en mislukt dat er een natuurwet voor verzonnen is: De wet van behoud van energie.

                    Dus: Als je niet genoeg warmte hebt, gewoon meer 150-watters bijzetten. Ik blijf erbij dat je er 10 van nodig hebt, als de buitentemperatuur naar 0 gaat.

                    Ik zou de thermostaat niet slopen als ik jou was. Als je geen thermostaat hebt en je pomp valt uit, dan gaat je element misschien droogkoken. Dat lijkt me geen goed idee.

                    Comment


                      #85
                      Re: Warmtewisselaar gebouwd.

                      Das nie veilig nee. I know..
                      Er zullen toch ongetwijfelfd 150 watt verwarmingselementen zijn die warmer worden??
                      Heb vroeger alle soorten aquariums gehad die je je maar voor kon stellen met alle bijbehorende verwarmingselementen en kon ze allemaal onder water vasthouden.. Is het bij die dingen niet zo dat ze allemaal dezelfde warmte geven en dat alleen het formaat en daardoor het rendement verandert??
                      Is die thermostaat in dit geval echt niet de enige bariere??

                      Comment


                        #86
                        Re: Warmtewisselaar gebouwd.

                        Je hebt kookspiraaltjes die veel heter worden. Je zou ook een echte waterkoker kunnen opnemen in het systeem: Die zijn zomaar 2000 watt.

                        Het zou me verbazen als je de temperatuur van het werkende systeem zelfs maar in de buurt van de 32 graden kreeg, dus die thermostaat zal het probleem niet zijn. Dat element zal echt zijn 150 watt wel afgeven.

                        Comment


                          #87
                          Re: Warmtewisselaar gebouwd.

                          32 graden is nooit de bedoeling geweest.. Als ik tijdens mijn nacht op max rond de 20 graden uitkom ben ik voldaan. Zit opmoment op 19,6 constant zonder lamp. Min buitentemp rond 6 graden.
                          Spiraal draait nog niet mee enkel radiateur test.. Allerminst slecht resultaat lijkt mij.

                          Comment


                            #88
                            Re: Warmtewisselaar gebouwd.

                            Hmm...

                            Ik heb gekkere dingen gezien. Ik heb zelfs mensen over water zien lopen:
                            Criss Angel walks on water. NOT MY VIDEO. I found the video on a different website and uploaded it. A&E owns the material.


                            Maar meestal is er dan iets aan de hand dat we niet zien.

                            Dus vertel maar:
                            - Die buitentemperatuur, is dat de temperatuur direct buiten je kast?
                            - Heb je nog een andere kachel staan?
                            - Heb je een minimum/maximum-thermometer, en heeft het ding ooit lager gestaan dan 19.6?
                            - Werkt je afzuiging 's nachts?

                            Het komt er namelijk op neer dat je een kachel zou hebben uitgevonden die geen energie gebruikt. Een dergelijk statement zou ik nauwelijks geloven van de Large Hadron Collider, dus van een anonieme poster op een forum neem ik het met... eehhh.. een korreltje zout.

                            Comment


                              #89
                              Re: Warmtewisselaar gebouwd.

                              Precies zoals je t zegt..
                              19,6 was constant vannacht dus eenmaal draaiende min 19,6.
                              Geen andere kachel.
                              Geen fancontrol dus ventilatie dag nacht zelfde.
                              Enige wat ik kan verzinnen is dat ik afblaas in een geventileerde ruimte en dat deze dan paar graden opwarmt als hok continue draait.. Maar ik voel zeker geen groot temp verschil als ik de ruimte betreedt.. Geen wind, dat wel..

                              Comment


                                #90
                                Re: Warmtewisselaar gebouwd.

                                Dus jij beweert echt dat je in een koude ruimte, zonder fancontroller, met een kachel zonder verwarming, je temperatuur onder controle hebt!?

                                We komen nu op het werkterrein van James Randi. Jij beweert dat je de natuurwetten kan omzeilen, en hij biedt een miljoen dollar voor een demonstratie. Ikzelf ben niet opgeleid in het ontmaskeren van goochelaars - maar ik ben wel slim genoeg om ze niet te geloven als ze de natuurwetten overtreden. Want dat doe je.

                                Comment

                                Bezig...
                                X