Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Warmtewisselaar gebouwd.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Warmtewisselaar gebouwd.

    Ken t ook niet helpen..
    Doe maar beetje relativeren met boerenverstand en lijkt aardig uit te komen..
    Ik ga dit ff goed monitoren en u hoort van mij.
    Mocht je briljante toevoegingen hebben dan hoor ik t graag..

    Comment


      #92
      Re: Warmtewisselaar gebouwd.

      Op het moment zou ik zeggen: Zoek zelf de fout. Als je metingen in strijd zijn met de natuurwetten, dan zit de fout bij jou, niet bij de natuurwetten.

      Het internet is vol met mensen die denken dat ze met hun auto water kunnen tanken in plaats van benzine; die praten met de doden via koffiezetters; die olie zoeken met wichelroedes... Allemaal vriendelijke, welwillende mensen die zichzelf belazeren, en die met de beste wil van de wereld hun eigen fouten niet kunnen zien.

      Ik voel me niet geroepen om verder de fouten te zoeken in jouw denkwerk of metingen. Ik heb hier een topic gestart over warmtewisselaars; niet over energie-uit-het-niets.

      Comment


        #93
        Re: Warmtewisselaar gebouwd.

        wow blani niet zo aanvallend
        Het lijkt me ook raar dat je de volledige ruimte onder controle hebt met 150W. Lukt mij zelfs niet met 2000
        Ma bon kben benieuwd!

        Comment


          #94
          Re: Warmtewisselaar gebouwd.

          Mooie boel dit.
          Spontaan ongesteld geworden of kan je zelf niet meer meekomen??

          Meng me paar weken geleden in discussie, wordt overvallen met theorieen, hou me verder ff op achtergrond omdat jij er verstand van heb en ik geen zinloze discussies wil voeren, blijf er toch stiekem in geloven, geef hoop geld uit om in praktijk te brengen alvorens het debat aan te gaan en vervolgens staan de temperaturen meneer niet aan en is ie pleite..

          Ik voel me niet geroepen om verder de fouten te zoeken in jouw denkwerk of metingen. Ik heb hier een topic gestart over warmtewisselaars;

          ---------- Post added at 19:08 ---------- Previous post was at 18:55 ----------

          warmtewisselaar
          apparaat dat zowel dient bij het verwarmen als bij het koelen van vloeibare of gasvormige stoffen en waarin twee op een verschillende temperatuur zijn de vloeistoffen of gassen langs een scheidingswand geleid worden, waardoorheen warmteuitwisseling plaatsvindt

          Hoezo niet on-topic??

          Comment


            #95
            Re: Warmtewisselaar gebouwd.

            @Flierefluiter: Je geeft maar de helft van de definitie van een warmtewisselaar. Het weggelaten deel, uit wikipedia:
            Dit proces wordt warmteterugwinning genoemd. Door toepassing van een warmtewisselaar kan worden bespaard op de energiekosten.

            Dat is op jouw apparaat niet van toepassing. Wat jij hebt is een kachel, als je er tenminste een warmte-element in brengt. Het zou nog een "buffer" kunnen zijn, maar een warmtewisselaar is het niet. Je bent al 4 pagina's aan het praten over een apparaat dat off-topic is.
            Ik vind dat niet zo erg, en ben er dan ook in alle vriendelijkheid op ingegaan, maar ik voel geen enkele verplichting om een discussie verder te voeren die me eigenlijk niet interesseert. Achteraf had ik liever gehad dat je een eigen topic was begonnen, zodat we hier verder konden praten over warmtewisselaars.

            Comment


              #96
              Re: Warmtewisselaar gebouwd.

              Rare reactie! Einstein is ook jaren voor gek versleten dus..

              Zonder onze discussie was dit een leeg topic met een hoop theoretisch gelul..
              Maar voor t geval je echt niet mee kan komen;

              Is mijn kachel niet de warmtewisselaar dan is het wel de ruimte zelf als dat geen warmteterugwinning is mag je mij tegen de muur zetten..

              Ik vond dit allerzins interresant en heb al je linkjes nagelezen maar blijkbaar voel je je te goed en brengt mijn prutselje de jouwe een beetje in de schaduw dus zal je niet meer vervelen.
              Hoor wel van mede JD'ers of er behoefte is naar apart topic..
              Pruts maar lekker verder aan je warmtewisselaartje en je weet nu wat mogelijk is..

              Hoog van de toren blazen en als het te moeilijk wordt taaien ze af.. Theoretisch gelul..
              Meten staat altijd vrij..

              Suc6 en smookse

              ---------- Post added at 19:58 ---------- Previous post was at 19:49 ----------

              Nog ff digitale schop na..

              warmtewisselaar
              Afbeelding constructie, waarin twee gescheiden vloeistofstromen, met een sterk verschillende temperatuur, voorkomen. Warmtewisselaars ondermeer gebruikt om het motorkoelwater met buitenwater(1) te koelen. Gerelateerde termen: oliekoeler, motorkoeler, bunkoeler.
              Gevonden op http://www.debinnenvaart.nl/binnenvaarttaal/woord.



              warmtewisselaar
              apparaat dat zowel dient bij het verwarmen als bij het koelen van vloeibare of gasvormige stoffen en waarin twee op een verschillende temperatuur zijn de vloeistoffen of gassen langs een scheidingswand geleid worden, waardoorheen warmteuitwisseling plaatsvindt
              Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaa...armtewisselaar



              Warmtewisselaar
              Tijdens het afwassen wordt de warmte van het afwaswater gebruikt om het leidingwater voor de volgende afwasfase op te warmen. Goed voor het energieverbruik en de vaat, want minder kans op barstjes en breken (Bron: Neff).
              Gevonden op http://www.elektro.be/functions/lexicon.asp?lang=n



              Warmtewisselaar
              Installatie waarmee warmte van het ene medium naar een ander medium wordt overgedragen.
              Gevonden op http://www.energie.nl/index2.html?ency/index.html



              warmtewisselaar
              apparaat dat zowel dient bij het verwarmen als bij het koelen van vloeibare of gasvormige stoffen en waarin twee op een verschillende temperatuur zijn de vloeistoffen of gassen langs een scheidingswand geleid worden, waardoorheen warmteuitwisseling plaatsvindt
              Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/warmtewisselaar



              Warmtewisselaar
              toestel voor de overdracht van warmte-energie
              Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10796



              warmtewisselaar
              •een apparaat dat warmte van het ene medium (vloeistof, gas) overbrengt naar het andere.
              Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/warmtewisselaar



              warmtewisselaar
              1) Deel van een auto
              Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/wa



              Warmtewisselaar
              Een `warmtewisselaar` is een apparaat dat warmte van het ene medium (vloeistof, gas) overbrengt naar het andere. Een ideale warmtewisselaar koelt het eerste medium af tot de temperatuur waarmee de tweede instroomt en en warmt het tweede medium op tot de temperatuur waarmee het eerste medium instroom...
              Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Warmtewisselaar

              Comment


                #97
                Re: Warmtewisselaar gebouwd.

                Ik heb een deal voor je, Flierefluiter. Je geeft ALLE relevante informatie (omgevingstemperatuur, hoeveelheid water in je vat, afzuiging). Ik bereken hoe ver dat moet afkoelen volgens de cijfers, jij geeft metingen.

                Vervolgens kom ik bij je langs, en kijken we hoever je kast afkoelt in (zeg) twee uur tijd. Hebben mijn berekeningen ongelijk, (dus jouw voorspellingen zitten dichter bij de werkelijkheid dan de mijne) dan betaal ik je 1000 euro in cash. Heb ik gelijk, dan betaal je mij dat bedrag.

                Dat is de enige manier om hier uit te komen.

                Het is moeilijk om informatie uit je te krijgen, zoals blijkt uit die buitentemperatuur van jou, en de diverse posts van je in dit topic die onbegrijpelijk waren zonder nadere uitleg. Lever alsjeblieft heldere, relevante informatie.

                Dus: Vertel wat je precies hebt en wat het volgens jou doet, en maak het dan mijn tijd waard.

                Comment


                  #98
                  Re: Warmtewisselaar gebouwd.

                  Luister vriend,

                  Je mag hier elke meting komen doen die je wilt maar naar cash ken je uiteraard fluiten.

                  Cash verdien je door m'n idee'tje die ik hier voor iedereen leesbaar op het net gegooid heb..
                  Gelijk met geld gaan bluffen komt uit een cultuurtje waar ik niks mee te maken wil hebben..
                  Nog steeds geldt meten staat vrij.
                  Bovendien vind ik het vrij arrogant om te denken dat ik zo arrogant ben om de natuurwetten aan m'n laars te lappen.
                  Ben totaal niet uit op winst of verlies maar meld gewoon wat ik constateer.
                  In een van m'n laatste postjes heb ik uitgelegd wat volgens mij het geval is.
                  Mocht je je hierin niet kunnen vinden ben je welkom en roken we dr een bij lekker bakkie koffie.

                  Nog 2 metertjes kopen en ik kan je exacte cijfers geven van de 3 verschillende elementen..

                  Maar slijt me gvd niet voor mongool!

                  Smookse

                  Comment


                    #99
                    Re: Warmtewisselaar gebouwd.

                    Oh jongens,

                    Jullie hebben beiden een mooi ontwerp. Geef hem z'n metingen flier en blani calm down man.
                    Hier is geen competitie, maar hoe het nu echt noemt intresseert niemand een bal. Als het ding werkt en het warmt op dan is't perfect.

                    Comment


                      Re: Warmtewisselaar gebouwd.

                      Even terug naar de post waarvan Flierefluiter op tilt ging:
                      Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                      Op het moment zou ik zeggen: Zoek zelf de fout. Als je metingen in strijd zijn met de natuurwetten, dan zit de fout bij jou, niet bij de natuurwetten.

                      Het internet is vol met mensen die denken dat ze met hun auto water kunnen tanken in plaats van benzine; die praten met de doden via koffiezetters; die olie zoeken met wichelroedes... Allemaal vriendelijke, welwillende mensen die zichzelf belazeren, en die met de beste wil van de wereld hun eigen fouten niet kunnen zien.

                      Ik voel me niet geroepen om verder de fouten te zoeken in jouw denkwerk of metingen. Ik heb hier een topic gestart over warmtewisselaars; niet over energie-uit-het-niets.
                      Die post is niet aardig, dat is zonder meer waar. Het probleem is, dat ik de boodschap in die post niet aardiger kan brengen.

                      Laten we wel wezen: Wat flierefluiter in feite beweert, is dat hij lucht kan verwarmen zonder energie toe te voeren. Hij haalt energie uit het niets! Helaas heb ik te vaak gediscussieerd met mensen met bizarre claims: Van religie tot astrologie tot perpetuum-mobiles. Ik heb ook de strijd gevolgd van James Randi en diverse skeptische groeperingen om te weten hoe hopeloos deze discussies zijn, want het is onmogelijk om de tegenpartij te overtuigen. Meestal belazert de uitvinder namelijk zichzelf samen met zijn publiek. Hij gelooft in zijn uitvinding. Hij zal dan ook onbewust alle informatie terzijde schuiven die tegen hem werkt.

                      (Zoals de buitentemperatuur van flierefluiter, die eerst 9 graden was, voordat we te horen kregen dat hij aanzuigt en afblaast in dezelfde schuur, die maar net iets warmer is... Maar wat later misschien toch wel behoorlijk opwarmt....)

                      Het zou mezelf ook kunnen overkomen, en misschien is het me al overkomen. (Ik heb een octrooi op een apparaat dat niemand wil kopen.) Het overkomt alle wetenschappers en uitvinders, en dat is ook waarom wetenschappers elkaars resultaten proberen te reproduceren, om te kijken of de originele onderzoeker zichzelf niet heeft lopen belazeren. Het is ook geen schande: We zijn maar mensen.

                      Maar moet ik dan iedereen willen corrigeren die het mis heeft op het internet? Uiteindelijk zeg ik alleen maar dat ik geen zin meer heb in de discussie. Het is Flierefluiter die met alle geweld zijn ideeen door mijn strot wil stampen. Mag ik gewoon geen behoefte hebben?

                      Comment


                        Re: Warmtewisselaar gebouwd.

                        Blani jonge,
                        Ben echt niet uit op oorlog of zo maar je plotseling ongeintreseerde uiting schoot wel verkeerd.. Dacht samen tot iets moois te komen.
                        Vond m'n eerste testwaarden eigenlijk beetje tegenvallen maar je reactie laat
                        anders zien.

                        Weet niet waar je die 9 graden vandaan haalt maar dat is op moment minder geloofwaardig dan mijn cijfertjes....
                        Draai nou niet om onderwerp heen en wees duidelijk..
                        Alles wat ik op moment zeg druist in tegen je regeltjes maar ben ervan overtuigd dat ik het deze keer niet ben die de plank mis slaat..

                        Foto genomen om 20.37P1000382.jpg

                        Hok: 75x75x150.
                        Geventileerde ruimte: 280x700x300.
                        Buitentemp; rond 6 graden.

                        Ventilator draait op moment harder dan als het hok volstaat.(standje 8 van de 10) 190 m3 uur als ik me niet vergis op stanje 10.
                        Enige verwarming op het moment is dus m'n eigenbrouwsel met 150 watt aquariumthermostaat.

                        Suc6

                        Comment


                          Re: Warmtewisselaar gebouwd.

                          cool om het te lezen zo allemaal ga zo door
                          Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                          laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

                          Comment


                            Re: Warmtewisselaar gebouwd.

                            @Flierefluiter: Jij hebt een radiatorkachel gebouwd, en je beweert dat het ding al warmte levert terwijl 'ie uit staat.

                            Ik ben er klaar mee.

                            Wil er nog iemand praten over warmtewisselaars?

                            Comment


                              Re: Warmtewisselaar gebouwd.

                              150 watt is 150 watt, puntmuts..
                              -
                              Typisch hoe de geleerde mens altijd verzuipt in z'n eigen domme arrogantie..

                              Even goede vrienden blani, maar je snapt er duidelijk niet veel van. Beetje interessant formules toeteren kunnen we allemaal, ze in de praktijk brengen of aan de praktijk toetsen is duidelijk aan anderen besteedt..
                              Geloof dat ik met paar uurtjes prullen mijn doel wel heb bereikt.. Had graag met je gedeelt maar bent duidelijk gevangen in je eigen wetjes. Ook ns out of de box denken ouwe anders kom je dr nooit met prullen..

                              Mooie avond en Smookse

                              Comment


                                Re: Warmtewisselaar gebouwd.

                                hoeveel zakt je temp als je bouwsel niet aan staat Fl13r3flu1t3er ?

                                --of je dat wilt is natuurlijk een tweede, maar omwille van de discussie... als je dat liever doet als je plantjes eruit zijn kan ik daar meer dan in komen..
                                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                                Comment

                                Bezig...
                                X