Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

S-Vent TT125 aansluiting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

S-Vent TT125 aansluiting

Korting op 420shop
    Goedemiddag,

Ik heb dringend hulp nodig bij het installeren van mijn buisventilator, omdat mijn zaadjes al zijn ontkiemt en nu moeten bloeien.
    Op dit moment werk ik tijdelijk met een ventilator als afzuiger 'Het gouden idee van (eefenkevin)'

De buisventilator is een S-Vent TT125S, die ik al meerdere malen heb geprobeerd aan te sluiten maar telkens valt het stroom uit.
    Foto's staan hieronder.

Zo ziet het nu uit, Tijdelijk, met de ventilator als afzuiger.

IMG-20111218-00044.jpgIMG-20111218-00043.jpg

Dit is de buisventilator met de aansluitingen en het stekker gebeuren.

IMG-20111218-00049.jpgIMG-20111218-00048.jpgIMG-20111218-00047.jpgIMG-20111218-00046.jpgIMG-20111218-00045.jpg

Zo hoort het dus niet! Maar zou graag willen weten hoe het dan wel moet.
    De tijd tikt en de vrouwtje mogen niet gaan stinken

Comment

Re: S-Vent TT125 aansluiting

zo simpel is het....

Comment

Ai ai ai, aanrommelen met stroom en er geen kaas van gegeten hebben, levensgevaarlijk!

Comment

Ik heb precies gedaan, wat je me verteld hebt THC Dude.
          Dit keer is hij 2 seconde aangegaan en toen heb ik de stekker eruit getrokken omdat ik hem nog in mijn tent moest instaleren.
          Toen ik dat gedaan heb en hem weer in het stopcontact wilde doen, viel weer de stroom weg?

Begin de moed een beetje te verliezen.

---------- Post added at 14:37 ---------- Previous post was at 14:33 ----------

Ja Monty, al 4 keer is de stroom weggevallen. Mag van geluk spreken dat er niets ergs gebeurt is denk ik.

Comment

Hoe viel precies de stroom weg? Sloeg de stop eruit, of was het de aardlekschakelaar?

Comment

Ik zou het niet weten, stopte de stekker met de fancontroller in het stopcontact en toen viel de straam in het hele huis weg.

Comment

je zit met verliesstroom daarom valt je elek. in heel het huis weg, probeer is afzonderlijk alles aan te zetten zo weet je wat er fout is (of je zekering te zwak hoeveel ampere heeft die ?)
                Last edited by Pummel; 19 December 2011, 22:11. Reden: iets vergeten

Comment

ja ze probeer gewoon eens voor n pak je blauw en voor L2 pak je bruin
                  als er nergens geen aansluitingsteken staat voor aarding (geelgroen)dan moet die niet aangesloten worden
                  anders krijg je problemen in u geval

Comment

Zoals moonlight zegt: Misschien is er helemaal geen aansluiting voor die aarde. Probeer eens alleen blauw en bruin aan te sluiten. Bruin en blauw mogen verwisseld worden, dus je houd een paar keuzes over van mogelijke aansluitingen:
                    -L1 en L2
                    -L1 en N
                    -L2 en N

Ikzelf zou gokken dat je altijd aansluit op N, en dat L1 en L2 twee verschillende draaisnelheden opleveren. Ik zou het botweg uitproberen. De kans dat er iets echt misgaat is nul. In het ergste geval zet je nog een keertje je huis zonder stroom - dus zorg dat je een lichtje bij de hand hebt.

In een HEEL erg geval is er een aansluiting voor 110 en 220 volt. Sluit je dat verkeerd aan, dan gaat je fan draaien als een gillende supercentrifuge. Laat 'em dat niet te lang doen.

Comment

Geelgroen, de aarde draad, aard je gewoon op een metalen deel van het apparaat zelf dat gaat niet in een kroonsteen maar dus gewoon direct op een metalen deel zelf (zonder lak of verf)

Comment

Zal ik maar beter naar een growshop gaan, om het de eerste keer voor te doen.
                        Want ik snap er niet echt veel van, zo zie ik tenminste gelijk hoe het moet.
                        Bedankt voor alle info,

Comment

ja ze ik heb het nagevraagd en je moet een brug maken tussen L1 en L2 en de blauwe gebruik je voor N en de bruine mag op L1 of L2 zolang je er maar een brug bijzitten hebt he ofwel als je een driefasige net binnen hebt kan je elke draad afzonderlijk aansluiten
                          groetjes

Comment

En hoe maak ik zo een brug dan? @ moonlight 1
                            Ik heb het weer geprobeerd met die afzuiger, maar het lukt maar niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moonlight1 View Post
                              ja ze ik heb het nagevraagd en je moet een brug maken tussen L1 en L2 en de blauwe gebruik je voor N en de bruine mag op L1 of L2 zolang je er maar een brug bijzitten hebt he ofwel als je een driefasige net binnen hebt kan je elke draad afzonderlijk aansluiten
                              groetjes
                              Zoals ik het al gezegd had.....alleen die brug niet. Maar hoort die er al niet tussen te zitten dan als die er zou moeten zitten????

Ik zou lekker naar de growshop terug gaan en vragen of hun hem voor je aansluiten, dan ben je gelijk van al dat gelul af en kan je beginnen....

Comment

Bezig...
                              X