Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help aub, tikkend geluid

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: help aub, tikkend geluid

@Beowulf: Als de draden open vlak naast elkaar liggen, zoals dat kan bij een beschadigde kabel, dan is het heel goed mogelijk dat 4500 volt wel een vonk trekt en 220 niet. Dan is het dus geen kortsluiting en slaan de stoppen er niet uit. Er is dan alleen steeds een korte vonk op het moment van de 4500 volt-piek. Dat ziet de VSA misschien als een kortsluiting, maar de 220-aanvoer merkt er niets van.

Misschien heb ik morgen wel puf om eens te proberen een VSA op te blazen. Eens kijken hoe gevaarlijk die dingen nou werkelijk zijn in diverse omstandigheden.

(Hoor je niets meer van me, dan zijn ze blijkbaar behoorlijk gevaarlijk.)

Comment

We hebben gisteravond dus die kap eens gewisseld voor de lamp aanging, en dit maakte al een serieus verschil, na slechts 2 tikjes ging de lamp al aan.Nu verontrusten de 2 tikjes die vriend nog altijd, gezien hij zegt dat hij geen enkel tikje heeft, en zover ik me herinner had ik dat ook niet voor dit ganse probleem zich voor begon te doen. Kabel had hij helaas niet meer op overschot, dus moet ik vandaag maar eens zien bij een doe het zelf te graken, in de hoop deze open zijn. Mijn kap heeft ie meegenomen en hij ging ze eens openvijzen en bezien zoals u zei Monty

Comment

En, vsa al getest?

Comment

Ben wel benieuwd hoe dat hier verder gaat.

Comment

Het mysterie blijft, kabels zijn vervangen, kap ook, vsa ook, en als alles buiten de kast wordt aangesloten werkt het wel, en het rits fenomeen bestaat nog altijd

Comment

Dan begin ik toch ook langzaam in spoken te geloven, this je gewoon niet gegund.

Comment

@Poison Ivy: Woon je toevallig in (of vlakbij) Utrecht? Dan wil ik wel even langskomen als mythbuster. Het probleem intrigeert me.

Comment

Het tikken betekend inderdaad dat de VSA het wel doet, maar dat-ie z'n stroom niet kwijt kan.

Kabel tussen VSA en lamp inkorten kan helpen. Gebruik je geschikte kabel ?
                  Suikertje (kroonsteen) op de kap vervangen door een andere grote, of een keramieke kan helpen.
                  Ook de lamp goed aandraaien kan helpen. Misschien is het lipje binnenin de fitting, waar je de lamp dus tegenaan draait, iets naar binnen gebogen ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Kabel is ongeveer 1.5M en 2.5 iets kan dat?
                    Ik dacht eventjes het gevonden te hebben nadat ik het systeem waarmee de kap ophangt, vervangen had, was zowat het enige dat nog niet vervangen was, toen werkte ie 2 dagen wel goed en toen liep het weer fout. Denk dat dit dus de eerste en laatste keer zal zijn, echt geen fun aan zo

Comment

Lekker terug gaan naar de growshop dan, desnoods neem je alles mee, VSA, snoeren en kap/lamp, en laat ze het maar oplossen, of de hele zooi omruilen voor iets dat wel werkt.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Denk dat we het alsnog gevonden hebben. Als je de lamp aan de fitting bekijkt, heb je tussen de schroefdraad en dat metalen plaatje een stuk dat blinkend zwart is, en als je goed in het licht ernaar kijkt, zie je dat er een klein stukje zwart, dicht tegen dat metalen plaatje, ontbreekt. Waarom het dan alsnog aan schoot als ik de tent opendeed, blijft ons alsnog een raadsel, maar lijkt wel te werken nu, dus ben al lang blij, maar dit dacht ik als eens eerder ook, dus vingers kruisen maar!!!!

Comment

Jemig wat een zoektocht naar licht, hihi. Hoop voor je dat dat het euvel was.

Succes .

Comment

Zoveel dagen later heb ik nog altijd geen tikje gehoord, en nu maar hopen dat ze die lamp willen inruilen. Nogmaals dank aan allen die helpen meedenken hebben, zonder jullie zat alles ws al terug in de doos!

Comment

Misschien de kroonstenen vervangen voor bakkelieten uitvoering. Ik heb eens stroom lek gehad en hoorde je het de heletijd tikken bleek het kroonsteentje niet te houden dus vandaar de bakkeliete kroonstenen.
                              Hoop dat het over blijft anders kunt u dit nog even proberen.

Greatz

Comment

grtz

Comment

Bezig...
                                X