Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat raden jullie aan?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Wat raden jullie aan?

Hmm oke,
    Fijn dat er zoveel mensen meedenken
    Ik denk dat ik toch maar voor HPS ga, aangezien de LED's nog niet helemaal zijn ontwikkeld..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jwalker View Post
      hmm oke, ik ging gewoon van het forum uit..
      Ik denk dat het juist wel zin heeft om te isoleren.
      Aan gezien een garage neit warm is..
      Misschien dan toch maar 400W HPS.
      Dat is genoeg voor ongeveer 1x1 toch?
      Ik geef ook de voorkeur aan isoleren: binnen- en buitenspouwblad in fermacel (gipsvezelplaat) en steenwol in de spouw. PUR of een ander soort isolatie, zoals piepschuim houd ik niet van i.v.m. brandgevaar. Vandaar ook mijn voorkeur voor fermacel in plaats van een houtvezelproduct. Fermacel kan ook zwaar belast worden met hollewandpluggen. Je kunt het ook makkelijk schroeven op metalen U-profielen. (waar je gipsbinnenwanden mee maakt). U-profielen zijn goedkoper en rechter dan houten ribben.
      Last edited by Xtreme; 29 December 2011, 19:34.

Comment

Als timmerman vervloek ik metal-stut..

Comment

Och, af en toe een schrammetje als je niet goed afbraamt moet kunnen. 'k Heb pas nog 12 meter dubbelwandige flexmetalen binnenpijp in een schoorsteenkanaal weten te schuiven: dat levert pas echte schrammen op.
          Maar flierefluiter, verwerk je ook niet liever fermacel dan gips?

Comment

Haha bedankt voor het advies,
            Ik ga het uitzoeken.

---------- Post added at 19:38 ---------- Previous post was at 19:31 ----------

Iemand ervaring met de G-tools afzuiger met ingebouwde fancontroller?
            Leek mij wel een prima ding..

Comment

In een tent van 1.20 bij 1.20 kun je rustig 600 watt kwijt.

Als je echt iets wilt doen aan warmte vasthouden dan moet je misschien dit topic eens lezen:
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...selaar-gebouwd.

Laten we eens stellen dat jouw kast, volledig geisoleerd, staat te draaien. De temperatuur wordt door je afzuiging op 27 graden gehouden; laten we zeggen dat die fan daarvoor gemiddeld op 80% van zijn capaciteit draait.
              Nou halen we alle isolatie weg. Een deel van de warmte verlaat nu de ruimte via de wanden, dus de afzuiging mag wat langzamer draaien - laten we zeggen op gemiddeld 50% van zijn capaciteit.
              Dan zie je meteen dat je wint door niet te isoleren:
              - De fan trekt minder electriciteit;
              - Een deel van de warmte lekt uit je kast de garage in, wat de garage warmer maakt;
              - Er is minder luchtstroom door je garage, waardoor de garage warmer blijft.
              - Doordat de garage warmer is hoef je je instroom minder voor te verwarmen.

Dus overdag moet je juist slechter isoleren om energie te besparen.

's Nachts ligt het anders: Dan draait je de afzuiging minimaal en laat je de temperatuur regelen door een kachel met thermostaat. Die kachel houdt de kast op (zeg maar) 18 graden, en hoe slechter de kast geisoleerd is, hoe meer energie dat kost.

De vraag is: Welk effect van isolatie is sterker: De besparing van isolatie 's nachts, of de verspilling overdag? Ik heb me nog niet gewaagd aan die berekening. Ik moet eerst nog een VSA opblazen, een nieuwe fleece-trui maken, de post van 3 weken doorwerken, mijn website updaten en HTML5 leren, dus het kan even duren voor ik eraan toe kom.

Comment

Haha toch bedankt dat je er tijd voor maakt
                Ik ga even goed doorlezen.
                Ik wil een 400W lampenset.
                1x1 daarmee belichten,
                en de overige ruimte gebruiken voor ventilator e.d.
                Bedankt voor de uitleg!

Comment

Prima plan om niet de hele ruimte te gebruiken. Met een extra reflectie-schermpje kun je prima het licht op je plantjes houden, en inderdaad wat extra ruimte houden voor ventilator/kachel/gieter/asbak/loep/zaklamp/schaar/vuilnisbak en wat een mens nog meer nodig heeft bij zijn kweekruimte.

Comment

Oke!
                    Mooi stuk heb je daar geschreven trouwens.
                    Ik snap het,
                    Maar het gaat mij nog een beetje boven de pet.
                    Eerst maar eens beginnen met een proefkweek.
                    Ik wil een complete inrichting aanschaffen bij een growshop,
                    Weet niet of ik de link e.d. hier mag plaatsen.
                    Zag er wel mooi compleet uit e.d.

Comment

Fermacel is idd vele malen beter dan gips. Kan ook veel beter tegen vocht dan die groene gipsplaat bullshit..
                      Ik werk er in ieder geval niet mee.
                      Voor isolatie is doscha ook rete interresant!

Comment

Die link mag je plaatsen hoor. We zien hier geregeld links naar apparatuur.

Comment

Oke top,
                          http://www.desjop.nl/index.php?item=onderdelen-technisch-compleet&action=article&group_id=10000196&aid=1465 9&lang=NL

D
                          ie set gaat het om, en dan met 400W lampen set, en de Davin DV12.

Comment

Dat setje ziet er prima uit. Ik kan niks bijbedenken dat je meteen nodig hebt - afgezien van het gewone tuin-spul: Potten, grond, voeding, gieter, snoeischaar, eventueel pH-meter, droogrek... maar dat verzamelt zichzelf als je eenmaal bezig bent.

Comment

de 600 watt son t plus is tot nu toe de meest rendabele kweek lamp hij beschijnt 120 diep bij 1 meter breed

Comment

Is een schakelkast nodig?
                                Wat is precies het verschil?

Comment

Bezig...
                                X